Square Enix
    372
    -

8.1 8.3

Speltest av cloudstar

Inskickad av cloudstar den 13/08 -04 08:55

Final Fantasy X-2. Jag köpte de på momangen. Vad jag tyckte om det ska jag berätta men först lite handling om spelet. Spelet handlar om två år efter Sin besegrande. Yuna saknar något eller någon. Spelet går ut på att leta efter Sfärer.

Grafiken på spelet var på topp. Inte mycket, men finare en X. Det finns några plus och några minus. Alla platser är lika men ett snäpp finare på denna vertion. monstrerna är mer detaljrika på denna. Filmsekvenserna är ett snäpp högre än fåregående versionen. De ser mer realistiska på detta spel. Minusen är kläderna. Snälla sätt på er kläder. Rikku är nästan naken på vissa scener. Det finns kläder. Några kanske gillar det, men jag avskyr det. Men grafiken får full pott fast detta stör mig.

Spelkänslan är snabbhet. Inga sega strider utan snabba och galaktiska strider. Man måste ha någon guide annars är detta spel nästan omöjligt att klara av. Striderna och det icke linjära spelsystemet gör detta spel till vad det är.

Ljudet är nog det största minuset på det här spelet. Jag trodde att det skulle vara samma fantastiska ljud som det är på X. Men icke sa Nicke. Ljudet är uselt. Mer techno baserade låtar. Fult och usla stads låtar som inte passar in som på alla andra versioner. Jag kan säga varför. Nobuo Uematsu är ej med. Utan honom är det inga vackra och sköna låtar som på alla andra versioner. Synd för man missar något.

Hållbarheten är ej som på de fåregående spelen av denna serie. Det är bara okej men man tröttnar fort. Det som är uselt är alla de här "Misson Time" störande. Man måste göra sido uppdragen också. Detta gör så hållbarheten tar slut. Du har fått alla dresshperes. Alla accesories, sett alla fiender i oversoul fått The End garment grid. Tränat sönder sitt Blitzball lag så man möter Tidus och slår de. Klarat med 100% sett både Good och Perfect ending på 100 timmar. Detta är inget bra Final Fantasy spel , men ett bra "Action spel.

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 6 Grafik: 10 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 10