Speltest av magiiet

Inskickad av magiiet den 02/07 -07 15:39

Genre: Pussel
Utvecklare: Sony
Releasy datum: 2007-06-13
Rekommenderar från: 3 År

Nu är det populära frågesportsspelet Buzz tillbaka och i The Big Quiz är det allmäna frågor. Spelet återvänder med ett bra, härligt koncept som gör att det känns väldigt intressant och utmanande. Allt är som lik dom andra tidigare Buzz-spelen. Då menar jag att du börjar välja vilken typ av spelomgång och vilken karaktär du vill vara. Spelets karaktärer är några som har glasögon som ser väldigt kloka ut eller så kan du också välja en maskerad wrestlingbrottare. Efter du är klar och gjort dina inställnigar och val så börjar ronder och frågor. Den som vinner kommer få ett pris av Buzz. För att du ska ha tillgång till spelet måste du ha buzzrar dom fungerar exakt som spelkontreller. Spelet finns i svenska och det säljer med buzzrar och utan. Det som är riktigt bra i spelet är ju grafiken. Det trodde man aldrig om ett Buzz spel men i The Mega Quiz så var det väldigt bra grafik. Poäng tavlorna är i 3D och för några frågor kommer det en video och så.

Jag tycker Buzz: The Mega Quiz är det bästa buzz spelet som kommit ut här i sverige. Spelrondera har en stor och fin bakrund som ger spelet en väldig fin omgivning och det gillar jag. En dålig grej är till exempel när en dum fråga kommer och det är " vad heter denna artist?" sen sätter dom på en video och den där artisen har aldrig slagit egenom här i sverige. Det tycker jag är dålig, men ändå så vill jag tillägga att detta spel är ett måste att köpa om du är smart och snabb på att svara på frågor.
Köp det här och se om du är smartare än dina vänner!

Grafiken är härlig. Den är verkligen bra som sagt bäst grafik av alla Buzz spelen. Det var det första som slog mig när jag öppnade spelet och tittade. Bra grafik en tia. Spelkänslan är bra det är spännande vad det blir för ny fråga och man väntar och är redo på att trycka på Buzz-Knappen. Spelkänslan får en nia, väldigt bra. Ljudet är ju inte så farligt musiken är bra, effekterna är bra. Inget fel med ljudet än åtta. Spelet håller väldigt länge eftersom att det inte är bara 20 frågor utan det är massor av frågor som nästan aldrig tar slut hållbarheten får en tia.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 8 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9