1120
    -

8.6 9.2

Inskickad av Fuska-nu den 22/05 -06 22:21

World Of Warcraft är ett online-spel som går ut på att bli i nivå 60. Man kan välja mellan att vara god och ond.
Horden (onda) består av Undead (levande döda), Troll, Tauren (en slags tjur) och Orc.
Alliansen (goda) består av Human (människa), Dwarf (dvärg), Gnome (en minimal filur) Night Elf (alv). Dom goda kan inte döda goda och dom onda kan inte döda dom onda. Det finns tre olika slags mynt: Copper (koppar), Silver och Gold (guld). När man har 100 koppar så får man ett silver (koppar är väldigt lätta att få)och när man har 100 silver får man 1g (får man oftast när man är cirka level 15 som senast tror jag).
Man startar i level (nivå) 1 på en speciell startplats beroende på vilket race man är (alver, dvärgar och sånt). Man kan skaffa en guild som man har en massa kompisar och om man vill lite okända personer!
Man träffar sina vänner och man kan få nya vänner, man lär sig en massa engelska (pga. World Of Warcraft behöver jag bara vara med på genomgången av engelska-läxan sedan kan jag allt =P). Men det är bara en sak som är synd med World Of Warcraft och det är att man blir ofta besatt och sedan nästan inte kan sluta! Men dom flesta klarar sig ut ur "Träsket" :P.

Jag tycker att Blizzard Entertainments har gjort ett väldigt bra jobb med det här spelet och att man bara sugs in i datorn när man spelar pga. att man tycker (dom flesta i alla fall) tycker det är väldigt roligt. Jag rekommenderar att inte köpa det om du inte får någon månadspeng av dina föräldrar för att det kostar i månaden (detta tips gäller inte för dom är myndiga) eller om dina föräldrar inte betalar det åt dig. Sammanfattning: Bästa Spelet I Världen Hittills!!! =)

Grafiken i World Of Warcraft är verkligen i världsklass, jag har aldrig i hela mitt liv (iförsej är jag ju bara 11 år då men ändå) sett något spel med så här grafik. Spelkänslan är enorm nästan alla fastnar direkt för spelet. Jag tycker Blizzard Entertainments har gjort en mycket bra prestation på ett och samma spel. Ljudet är också väldigt bra men ibland kan det vara rätt överraskande ljud som får hjärtat att bulta snabbare. Och vissa låtar kan bli rätt irriterande när man hört dom tusen gånger även ljud som fågelkvitter kan bli MYCKET störande. Det jag tycker är synd med World Of Warcraft är att det börjar lagga och det går långsamt i stora städer och på andra speciella platser. Och vissa blir "disconnectade från storstäder om dom inte har så stor hårddisk och dålig internet-uppkoppling. Fast man tröttnar inte speciellt snabbt på det för när man är i level 60 kan man döda vissa bossar och sånt. Det tog för mej och min kompis cirka ½ år att bli level 60.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10