5 juni 2009
    The Sims Studio
    293
    -

8.3 9

Inskickad av Fuska-nu den 10/11 -09 14:19

I The Sims 3 kan du göra mer saker än i The Sims 2 eller The Sims 1. Nu kan du ändra stil på både kläder och ansikte, kropp och hår. Efter du har gjort din Sims-gubbe kan du också välja hur din sim vill vara till exempel ond eller en ensamvarg med mera. Det finns väldigt mycket att skapa på din Sim. Efter att du är klar ska du flytta in i ditt favorithus i kvarteret, du kan flytta in i ett färdigt hus eller skapa ett eget litet mysig stuga eller lyxhuset.

Man kan nu gå över till folket bredvid eller tvärs över gatan, gå i hela kvarteret eller köp sig en egen bil eller åka iväg med sin cykel som man har köpt. Nu kan man inleda en karriär som tjuv, polis med mera. Om du blir bra vän med chefen eller uppfyller olika saker blir du antagligen befordrad till något bättre. Nu kan man hitta olika spännande saker det kan vara guld eller silver eller hitta olika frön att plantera i din mysiga lilla trädgård.

Jag tycker att spelet är det bästa sims som finns, och det är roligt att det finns så mycket frihet i The Sims 3, att man kan gå till sina kompisar med mera. Spelet har verkligen blivit verkligare sedan The Sims 1 och The Sims 2. För nu se människorna helt verkliga ut. Egna fordon är kul att ha, nu kan man köpa lyxiga bilar eller en rostig gammal bil som inte kostar mycket, det är bara att välja vilken sort.

Grafiken är underbar i spelet, folket och naturen är helt otroligt bra gjort skaparna har ansträngt sig mycket bra tycker jag, bra gjort.

Spelkänslan är mycket bra gjort jag lever mig in i spelet fort bara för det är så roligt och verkligt.

Ljudet är bra man hör människor prata hela tiden till exempel på morgonen när jag vaknade då hörde jag några skratta.