Maxis
    288
    -

8.5 8

Speltest av Dansed1

Inskickad av Dansed1 den 18/06 -10 09:14

Du gör en egen familj som kallas för "simmar". Du flyttar in dina simmar i hus, styr deras liv och ser till att de är på bra humör och är glada ända fram tills döden. I just "The sims 2: Jorden runt" kan dina simmar åka på semester, och även åka på smekmånad, som de gör när de är gifta. Du kan få voododockor, för att kontrollera andra simmar. Du kan få storfot som en familjemedlem och du kan få lära dig en legend om en drake! Du får även massa nya coola kläder, möbler, tapeter, golv m.m. Du kan åka på semester till "Tresjön" (Bergen) "Tanzetbyn" (Fjärran öster) eller "Twikkiöarna (Ösemester). I Twikkiöarna finns det ett piratskepp som du kan besöka, lyckas du hitta kaptenen? Du kan även köpa olika souvenirer och smycken ifrån de olika semestrarna. Du kan köpa semesterhus eller bara bo på hotell, och livet blev plötsligt mycket enklare! Du kan sola och lära dig teleportera och få storfot i familjen, om du blir vän med honom förstås. Du kan dricka kaffe och ha mycket mer skoj! Du får nya färger på möbler och sånt och även nya hår och kläder. Det finns också en ny effekt när du skapar dina simmar, "smycken".

Jag tycker att spelet är bra med bra grafik. Hållbarheten är jättebra eftersom man kan sitta och spela i flera timmar utan att tröttna. Ljudet är inte "jättebra". Simmarna har ett eget språk som vi inte förstår, och det är inte så bra. Hållbarheten är bra, fast det kan ibland hänga sig eller gå segt, annars är allt annat bra. Det som är det bästa med spelet är att man kan sola på twikkiöarna, fast det blir inte så snyggt om man blir solbränd. Det är också roligt att lära sig teleportera sig. Det som är lite mindre trevligt är när storfot skrämmer en, då får man mycket minus i förhågor. De nya möblerna, golven och tapeterna är ju roliga, och får även ny färg. Det är också väldigt roligt.

.::Grafik::.
Grafiken är bra. Även om det kan krångla ibland så är den okej. Det som är bra med grafiken är att man ser väldigt bra. Det gäller dock att man spelar det på hög prestanda, men den får ändå en 7a.

.::Spelkänsla::.
Spelkänslan är toppenbra. Man lever sig verkligen in i spelet och man tröttnar aldrig på det. Det bästa med spelkänslan är ju att man aldrig tröttnar på det, men det är mindre bra är när det går segt, och där tappar man spelkänslan lite. Spelkänslan får en 8a.

.::Ljud::.
Man förstår ju inte precis vad simmarna säger. De har ett eget språk och det är både bra och dåligt. Det dåliga med deras eget språk är ju att man inte förstår vad de säger, men ibland kan det vara skönt att inte förstå vad som sägs. Så ljudet blir en 7a.

.::Hållbarhet::
Hållbarheten är jättebra! Man tröttnar aldrig på spelet. Det är väldigt roligt och hållbarheten är jättebra! Så hållbarheten får en 10a.

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8