17 januari 2003
    Maxis
    521
    -

8.7 8.3

Inskickad av Fuska-nu den 14/05 -05 04:44

Sim City 4 är det roligaste "sim"-spelet hittils som jag har spelat. Precis som de gamla sim cityspelen ska man bygga och utveckla en stad. En av de största nyheterna är att man nu inte bara är borgmästare överstaden. Man får även ta staden i händerna helt och hållet genom att gestalta som GUD. Man kan bygga bärg,sjöar,floder,kullar och mycket mer. Man kan även framföra en jordbävning eller annan katastrof.
Mer nytt är at man kan importera simmarna från the sims och ge dem ett bekvämt hem och följa dem genom det tuffa livet i din stad. Simmen kontaktar dig när han har besvär och kanske behöver ett sjukhus i närheten för att vägarna är bloickerade eller för att det är för långt till det andra sjukhuset.
När man lägger till tillägspaketet "rush hour" så blir spelet både sämre och bättre. Man kan göra mera saker som att nämna gator och berg eller prata med simarna och köra bil. Genom att köra bil eller flygplan och andra föremål kan man låsa upp mera byggnader och nyttigheter för din stad.

Innan man lägger till sim city rush hour så är grafiken snyggare. Spelet är otroligt detaljerat. Man kan se när folk grillar på trädgårdarna,hoppar studdsmatta,är ute och går. Man kan ävern agera polis genom att trycka på menyn och navigera sig fram till brottskartan. Där kan man se vart det försigår brot som pajkastning,toapappers bus eller missbruk eller varför inte upplopp. Titta på brottet och skicka snabbt dit polisen för att sedan se dem ta fast brottslingarna. Det finns massor av olika hus och byggnader,och parker går att bygga så att simmarna ska få det kul. Det är realistiskt att göra så. Man vill ju självklart bo där det finns mycket att göra.
När man lägger till rucsh hour så blir grafiken sämmre.
bilarna som är ute och åker försvinner snabbt. det samma gller människorna.Ploppar upp i typ 2 sek och försvinner. När bilarna bara försvinner blir det svårare att göra uppdrag. För bilarna bara ploppar upp och då krockar man och det slutar med att bilen brinner upp, invånarna blir besvikna och tappar förtroende för dig och ditt borgmästarbetyg sjunker.
Känslar är god. Man sitter framför datorn och tar det lungt. Man ser sitt folk strosa omkring på gatorna och man bygger ett nytt villaområde för mer folk vill komma till staden. Men musiken förstör lite av känslan. Den är tråkig och intetsägande. Opassande helt enkelt. Istället är det bara att sätta in sina egna låtar på spelet och stänga av spelets egna låtar. Nu blir det otroligt skönt att slappa framför spelet.

Grafik:7
Detaljerad och snygg. Tills rush hour kommer in i leken.

Spelkänsla:9
Realistiskt att vara borgmästare och Gud.

Ljud:7
Ta bort spelets och lägg in dina. Fina stadsljud och man hör simmarna småprata på gatorna

Hållbarhet:8
SVårt men man kan låna pengar om det behövs. Varning:BEROENDEFRAMKALLANDE!!!

Totalt: Sim City 4 är världens bästa simulator över alla simulatorer. Men rush huor sänker lite på grafiken. Väldigt synnd det. Men spelet har hållt ända sedan realise-dagen.Februari 2003så man kan enkelst sejja att spelet är BEROENDEFRAMKALLANDE! Lär hålla ända till sim city 5 som det ryktats om.

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9