W!Games
    20
    -

9.1 8.2

Speltest av ponnyn_jossi

Inskickad av ponnyn_jossi den 26/08 -08 23:02

Du börjar som en oerfaren ryttare med en lika oerfaren häst. Du får välja färg på hästen, manfärg osv, och även din hudfärg, och kläder, plus sadel och schabrak till hästen. Fast de flesta kläder och utrustningen låses upp efter att man vunnit tävlingar, så det finns inte så mycket att välja på i början.
Du börjar med att öva på att svänga, rida i rätt gångart och så vidare i några lätta dressyrpass. Sedan får du börja hoppa några enkla banor, och efter några kurser är du redo att tävla. Du börjar som en nybörjare, och ska jobba dig upp till elitryttare. Din häst tränas upp allt eftersom du rider och sköter om den, och sköter du om den bra kan den bli riktigt bra på att hoppa och snabb.

Ett väldigt bra spel! Tyvärr är det inte så mycket skötsel eller små ridturer i skogen, utan mer inriktat på hopptävlingar. Men du får sköta om hästen lite (spola av den, borsta och så), men mest tävlingar. Det är väldigt kul, en massa banor (även om jag klarade dem lätt), så är det väldigt roligt. Tyvärr kan du ju inte rida ut i skogen och hoppa stockar eller något, det är ett minus... Men du kan se repriser efter varje hopptävling, något jag fullkomligt älskar med spelet!
Något otroligt irriterande är att hästen går i fel galopp hela tiden. Jag har ridit ganska länge och blir väldigt irriterad när den HELA tiden har fel galopp, det finns inte bara en galopp eller så, nej - i höger varv går den i vänster galopp och i vänster varv i höger galopp. Man ser tydligt att de försökt få detta rätt, men det har de totalmisslyckats med.
Förövrigt är detta dock ett mycket bra spel, toppenbra grafik och spelkänsla, man kan verkligen inte slita sig ifrån det när man väl börjat spela. I repriserna får man också se hoppen och sånt från alla möjliga vinklar, vilket kan vara ganska kul.

Grafiken är strålande, minuset är ju att hästen alltid går i fel galopp. Annars är den väldigt bra. Spelkänslan är enormt bra, man kan helt enkelt inte slita sig ifrån spelet när man börjat spela! Ljuden är bra, det är kul med en kommentar från någon slags tränare efter varje hopp. Hållbarheten är bra den med, spelet är kul att spela om och det börjar inte hacka eller någonting. Ett prisvärt spel helt enkelt!

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 9 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 9