345
    -

9.1 9.3

Speltest av JimBot

Inskickad av JimBot den 17/12 -04 23:36

Doom3 utspelar vid en bas på planet mars, Själva marsbasen ägs av  UAC
(Union Aerospace Corporation’s). Du själv är en soldat som blivit inkallad som delaktig för UAC säkerhet. Du får som order att hitta en försvunnen vetenskapsman och när du just precis kommit till ditt mål så utsätts basen för en massiv demonisk invasion som försätter dig i ett läge långt från närmsta grupp soldater. Du blir dömd att alldeles ensam kämpa i en bas full med monster och demoner i ett försök att komma i kontakt med denna soldatgrupp, samtidigt ska du försöka ta reda på vad som orsakad denna ondska och hur man kan stoppa den.
Själv tycker jag Doom3 är ett mycket bra first person shooter spel med mycket action och skräck som räcker länge och väl. Spelet har grymt bra grafik för det är mycket snygga ljuseffekter samt välformade fiender som dryper av specialeffekter (det är dock inte bara fienderna som är välformade) och mycket välformade miljöer som är också mycket effektfulla som får en verkligen att peka tumme upp. Sen är det ljudet som får en att verkligen rysa kallakårar i kombination med musiken. Det kan höras ljud som oftast antas va fiender som får en att vara verkligen alert och försiktig inför dom nästkommande demonerna och\eller monstren som kanske finns i nästa rum.
Spelet är mycket stämningsfullt med mycket fantasifulla miljöer som får det att bli variationsrikt med en story som växerfram och blir mer förstålig ju mer man spelar samt att spelet är mycket långt som får det att räcka ett tag.
Jo det här är en av dom mest lyckade skapelserna som kommit till spelvärden och det här spelet får ett topp betyg samt mycket beröm.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9