Ion Storm Inc.
    92
    -

9.5 7.9

Speltest av PCGAMER

Inskickad av PCGAMER den 20/02 -05 15:01

Deus ex är ett spel där du är en agent som heter JC Denton och har en bror som heter Paul Denton. Man jobbar åt en orginisation som heter UNATCO och man får ett uppdrag om att hitta ett virus som heter AMBROSIA. I början av spelet så får man i uppdrag att döda alla terrorister och antingen fånga in eller döda själva bossen som gömmer sig i toppen av frihetsgudinnan (Banan utspelar sig i området runt frihetsgudinnan) Senare i spelet så går Paul Denton över till terroristernas sida och likaså gör man själv senare i spelet. Spelet hade nog en mycket bra grafik när det släpptes år 2000 men nu är den inte så vidare bra men den håller iallafall. man har mycket vapen i spelet och andra saker vilka vissa är lite onödiga som ciggareter som bara gör att man förlorar liv tillexempel. Det finns också uppgraderingar till vapnerna som lasersikte och lite annat. Man får också skillpoints i spelet när man utför uppdrag det finns även såkallade andrahandsuppdrag som man kan göra om man vill men det är inte nödvändigt men bra om man vill ha fler skillpoints. Skillpoints är till för att uppgradera upp sina färdigheter i simmning vapenhantering tillexempel. Det finns även BIOMODSCANISTERS som är uppgraderingar för sin egen kropp som gör att man blir starkare blandannat. Spelet har ganska bra ljud för att vara ett så gammalt spel. Spelkänslan är bra och hållbarheten är det bästa som jag har sett på något spel pågrund av att det finns flera olika slut beroende hur man väljer att göra i slutet och man kan också få olika handlingar och uppdrag mitt i spelet beroende om man tillexempel dödar eller tillfångartar den där bossen i frihetsgudinnan. Spelets story ändras alltså beroende hur man väljer att handla under spelets gång. Nu finns ju också Deus ex Invisible war men det är inte ens i närheten så roligt och beroendeframkallande som Deus ex är eller var fasst det är mer frihet där en i Deus ex. Jag rekommenderar det här spelet till alla som gillar förstapersonsshoters och inte lägger ett spels grafik i första hand.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10