Game Freak
    185
    -

8.5 8.8

Speltest av pontuspower

Inskickad av pontuspower den 05/02 -10 11:50

Du är en tränare (kille eller tjej) som har som mål att bli världens bästa tränare. I början så får du en vän som du får välja vad han ska heta. Tillsamans med din vän så kommer du i början att möta en Starly. Det är då du får välja mellan nybörjar-Pokémonen Chimchar, Turtwig eller Piplup. Sedan så kommer du att komma till olika städer med olika gym och gymledare. När du vinner över en gymledare så så får du en badge. Du kan få totalt åtta olika badge, men mellan varje stad så kommer du att möta Team Galactic som har som mål att skapa en ny värld.

Sedan så kommer du att bli tvungen att gå genom Mt. Coronet till Spear Pillar. Där kommer du sedan att komma till Distortion World, där du måste döda eller fånga Giratina (jag rekommenderar att du fångar den för den är väldigt bra.) När du har gort det kan du gå igenom till Sunyshore City där du får din sista badge. När du har fått den så kommr du att få Waterfall av en tjej som gör att du kan ta dig igenom till Pokémon League.

Där måste du klara Elite four och Cynthia. När du har gort det kommer du till Hall of Fame där dina Pokémon healas och sen sparas spelet. Då kan du sätta på och stänga av. Då börjar du i ditt hus. Gå och prata med Prof. Rowan. Sen så ska du bara försöka fylla din Pokédex. När du har alla 210 Pokémon i Pokédex så ska du gå och prata med Prof. Rowan igen. Då får du National Pokédex. Den ska du också fylla. Det är 493 Pokémon på National Pokédex. När du har gort det så kan du bara träna upp dina Pokémon i Lv. 100 och möta dina kompisar, annars har du klarat ut spelet.

Det är ganska bra grafik för att vara tecknat. Inget att klaga på. Det är roligt och man tröttnar inte så fort och det är bra att man kan köra Pokémon League flera gånger för annars skulle det inte finnas något att göra. Man kan fånga många legendariska Pokémon som är väldigt bra att ha när man möter tränare och kompisar. Det tar lång tid att få upp en pokemon i Lv. 100, vilket är bra så man kan göra något hela tiden.

Sen så måste man ha Action Replay och/eller Game Boy Advance-spelen vilket gör att man måste köpa fler saker, men det är ändå roligt. Info: Action Replay är en fuskgrej som gör att man kan få massa fusk, men om du fuskar för mycket kraschar spelet så var försiktig med att använda Action Replay.

Grafik: Grafiken är bra, men det är tecknat och inte animerat vilket gör att det ser lite sämre ut, men det skulle se väldigt konstigt ut med ett animerat pokemon spel så det är ganska bra.

Spelkänsla: Den är väldigt bra. Pokémon fångas inte bara av att man kastar en Pokéboll. Man måste skada lite på livet först om man inte har Master Ball.

Ljud: Ljudet är inte jättebra. Man hör inte när de pratar det är bara musik eller ljudet från Pokémonen. Men det kan vara olika musik beroende på vilken Pokémon det är och så vilket gör ljudet lite bättre.

Hållbarhet: Man tröttnar inte på det på en gång, men efter Pokémon League kan man tröttna på det men så fort det finns något nytt att göra så vill man spela igen.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 9