Nintendo, Brownie Brown
    3
    -

9.5 8.3

Speltest av EttNamn

Inskickad av EttNamn den 07/05 -08 23:05

Du börjar med att välja om du är en tjej eller en kille. Sedan får du bestämma magi, mörk eller ljus magi. Du och dina klasskompisar Lassi- vindmagiker, Mokka- jordmagiker, Pico- eldmagiker, Chai- gräsmagiker och Sorbet- vattenmagiker går i skolan "Will O' Wisp magical academy". En dag måste eran lärare Madeleine ut på ett uppdrag och ni förstår att det är viktigt. Madeleine kommer inte tillbaka och rektorn på skolan blir lite orolig. Till slut kan inte Lassi hålla sig. Hon tar en av skolans raketer för att leta reda på Madeleine och du och de andra vännerna tar också varsin raket och följer efter henne. Men oturligt nog hamnar ni på olika planeter.
Spelet går ut på att man först ska hitta alla sina vänner och när man har gjort det följer de med dig och hjälper dig i striderna. Sedan ska man såklart rädda Madeleine och bekämpa den onde trollkarlen som kidnappat henne.

Jag älskar den här typen av spel! Jag gillar striderna; På de olika planeterna finns det olika monster. När man går runt utanför städerna/byarna möter man monster och ska skada dem med sina magier. Man väljer magier/attacker med pennan på undre skärmen och var och en gör sitt drag när det är dennes tur. Man kan också påverka om anfallen ska bli kraftigare och om fienden kommer att missa eller att skada mindre genom att peka på personerna.
Man ska egentligen använda pennan helt och hållet till det här spelet, men det går att gå med hjälp av knapparna, dock går det saktare.
Detta är ett gulligt spel och jag rekommenderar det till dem som gillar rollspel, som t.ex. Golden Sun. Men de som vill ha ett blodigt och hemskt spel ska nog inte köpa Magical Starsign. Som sagt är det ett gulligt och bra spel! Passar nog de flesta åldrar.

Grafik: Grafiken är väldigt gullig och välgjord. Den får en nia!
Spelkänsla: Det är mysigt, striderna är roliga men kan dock vara lite för lätta ibland. Men jag gillar det ändå. Det är roligt att ens klasskompisar följer efter en och hjälper till med striderna. Det får en åtta!
Ljud: Musiken är fin och stör inte, den gör bara effekterna bättre. Den får en åtta!
Hållbarhet: Jag hade svårt att veta om jag skulle ge hållbarheten en sjua eller åtta. Men eftersom spelet var längre än jag trodde och man kan spela en gång till och istället välja att vara en kille om man var en tjej första gången och byta till mörk magi om man valde ljus förra gången så ger jag hållbarheten en åtta! Det tog mig cirka 24 timmar att klara spelet och jag har även en annan sparning då jag spelar ungefär 10 timmar. Ibland har jag fastnat, och det tycker jag hör till ett sådant här spel, annars blir det alldeles för lätt.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 8 Grafik: 9 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 8