Capcom, Virgin Interactive
    53
    -

8.5 8.2

Speltest av GraveMind

Inskickad av GraveMind den 17/05 -05 21:09

I Resident Evil: Zero är handlingen före Resident Evil 1 och man får veta hur det gick för Bravo team som åkte till Herrgården först men som kraschade i skogen. Man spelar som Rebecca Chambers och Billy Coen. Rebecca kliver på ett tåg som för henne till ett annat Mansion (herrgård) där man forskar med Leeches (blod-iglar) som blivit utsatta av viruset och så klart finns det en galen vetenskapsman även i detta spelet!

Jag tycker det är en bra handling och det suddar bort frågetecken för dom som undrade vad som hände före Resident Evil1. Det märks att CAPCOM experimenterar med olika "Game Modes" för i vissa spel finns det "lådor" och i vissa inte, man kan inte förbereda sig ordentligt men ett stort plus är att man kan slänga saker från "inventory" ut på marken, vilket är ett litet minus på RE4 då sakerna "försvinner" så fort man slängt dom. Jaja tillbaks till RE0, jag tycker det är bra att man kan vara två olika personer samtidigt så det är ett bra spel!

Grafiken är enastående och man tycker nästan det ÄR skrämmande att spela så man kan känna adrenalinet pumpas ut i blodet, en väldigt skön känsla om man sitter hemma själv och i ett mörkt rum med jätte hög volym! Spelkänslan är också väldigt bra men vissa saker man stör sig på är att personen man är är lite seg när man svänger honom/henne! Annars ett väldigt bra spel. Ljudet är lika enastående som i de andra RE spelen och man blir lika rädd varje gång man hör något som knakar och man undrar vad det va. Samma sak gäller när man hör en stönande Zombie men man vet bara inte vart den är. Helt skrämmande alltså! Hållbarheten har CAPCOM förlorat lite då man tröttnar ganska fort på att spela pga att man är två gubbar och dettar tid att gå in och ut genom dörrarna så man blir ganska trött på det! Annars är det ett utmärkt spel.

Totalbetyg: 9 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 9