11 november 2005
    Namco
    33
    -

10 8.8

Inskickad av Fuska-nu den 15/01 -06 21:27

Mario och hans kompisar har gett sig på baseball och får ett brev från Bowser om en utmaning. Alla bildar egna lag med olika karaktärer i varje lag. Det du gör är att välja en lagkapten och utmanar de andra lagkaptenernas lag. Baseballen som Mario och hans vänner spelar är inte direkt normal. Du kan använda lag stjärnor för att kasta eller slå bollen på olika sätt. För Mario, till exempel, förvandlas bollen till en eldboll som flyger i hög fart! Du kan även spela på det roliga Toy Field eller spela olika mini-spel.

Jag tycker om spelet på vissa sätt. Dels variasionen på karaktärer, du kan vara över 40st olika karaktärer! Du kan vara t.ex. King Boo, Goomba och Magikoopa. Jag gillar också spelet för dess grafik. Det är samma hederliga Super Mario grafiken. Det ända man kan klaga på som gäller grafiken är publiken, som ser ut som om dom hörde hemma i Papper Mario-världen. Ljudet är väl okej och alla karaktärer låter olika. Spelets hållbarhet är bra om man jämmför med vissa andra Mario spel som jag har som jag har klarat ut på några få dagar. Spelet håller men blir lite tjatigt på grund av att när du klarat spelet på en svårighetsgrad så börjar spelet om i en precis likadan värld bara det att rivalerna är svårare att slå.

Grafik: Får en 9:a p.g.a publiken. Annars är grafiken bra på alla sätt.
Spelkänsla: Spelet baseball har inte så stor variasion, men det är ju Mario Superstar Baseball och då så blir det faktiskt riktigt spännande när du ska slå bollen och hoppas på att ditt slag ska bli bra och kanske bli en Homerun!
Ljud: Som sagt så har alla karaktärer olika ljud för hur bra det gick! Musiken är faktiskt väldigt bra fast vissa låtar tröttnar man snart på.
Hållbarhet: Spelet är väldigt långt om man vill få alla karaktärer till att bli Super Stjärnor men annars är det bara att: Vinna utmanings läget på alla 4 svårighets grader, slå ett nytt rekord på alla mini-spel, vinna alla karaktärer, spöa alla kompisar på Toy Field, få MVP (Most Valuable Player(Mest Värdefulla Spelare)) med alla karaktärer och bli bäst på spelet!

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8