25 juli 2003
    1675
    -

8.7 8.3

Speltest av tetris

Inskickad av tetris den 21/05 -05 20:58

Spelet handlar om en pojke som heter - det ska man ju bestämma själv! Ja i alla fall, spelet börjar att man åker i en flytt bil (lite konstigt tycker jag) och sen hamnar hos sin mamma. Sedan går han iväg och utforskar (man går runt själv). Han hittar en professor som blir anfallen av en vild pokemon! Självklart då räddar man denne genom att välja en pokemon ur hans väska och sen börja strida men denna vilda pokemon och sedan börjar äventyret...

Jag tycker att spelet är väldigt kul även om det inte är det längsta spelet man spelat. När man först köper ett pokemon spel och kollar lite på bilderna på förpackningen tror man att det är ett mycket långt spel som håller länge men till sin besvikelse märker man att det bara är åtta världar och en sista liga på fjärde. Men annars är spelet som sagt riktigt roligt, det är mycket lätt att kontrollera och till vissa items kan man bara välja och sen trycka på select så används itemet. En riktigt bra grej: det är att när man har kommit till tredje världen (tror jag) så kan man få en cykel så att man fort kan ta sig fram och detta är nog det mesta man använder select knappen till. Musiken tycker jag är dålig - för att de har gjort om de gamla hederliga pokemon Blå, Röd och Gul musiken till ett åtlöje.
Grafiken är rätt så bra men man hade väntat sig bättre av ett Game Boy Advance.

För det mesta är spelet riktigt bra; men jag stör mig på musiken. Fast det har faktiskt varit ganska bra med tanke på att man sparar lite batteri utan ljud! :D :)

Grafik: rätt så bra men inte tillräckligt, hallå man spelar ju faktiskt GBA - en åtta.

Spelkänsla: det vet jag inte riktigt vad det är så det blir en femma.

Ljud: förfärligt, för och pipit om man säger så. För flytande, inte riktigt pokemon; en tvåa.

Hållbarhet: ja man hade väntat sig mer men vissa världar var riktigt svåra så ibland måste man gå och träna sina pokemon och det kan ju ta sin tid men man kan tro att det skulle vara mer eftersom Cristal och andra hade de gamla världarna trodde man lite att detta skulle ha nya världar, Cristal, Guld och silver världar och Gul, Blå och Röd världar, detta tyckte jag var tråkigt så en sexa!

Totalbetyg: 5.3 Ljud: 2 Grafik: 8 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 5