Game Freak
    1114
    -

8.8 8.6

Speltest av Cyborg

Inskickad av Cyborg den 13/12 -05 13:35

Pokémon LeafGreen handlar om när man ska bli en Pokémontränare. Pokémon LeafGreen och Pokémon Firered är en remake av de gamla pokémon röd och blå.Som Pokémontränare ska man samla 8 badges(nålar) så att man får komma in till Pokémon liga och bli en Pokémonmästare.Man börjar som en pojke eller en flicka som man får bestämma namnet på senare får man bestämma rivalens namn(du kommer att få möta rivalen på vägen).I början är man i sitt rum och man kan utforska lite grann.När man har kommit en våning ner ser man sin mamma som sitter bara där. När man har kommit ut från sitt hem ska man upp till ett gräsfält.Men då kommer Professorn Oak som stoppa dig för att du har ingen pokémon.Han möter en vild pokémon och visar hur man ska fånga den.Senare tar han oss till sin laboratorium och visar 3 pokémon som man kan välja.Bredvid dig står din rival som vänta på att du ska ta en pokémon.Du kan välja mellan Baulbasaur,en grästyp,Squirtle,en vatten typ och Charmander en eldtyp.

Spelet är bra och roligt,men har man redan spelat de gamla versionen (Blå och Röd) behöver man inte förvänta sig så stora överraskningar,bara småförändringar som fler Pokémon från Guld och Silver.Det jag tycker är mest irriterande är när man ska ut från t.e.x en grotta så möter man fler pokémon.Det kan vara rätt trist när man möter Pokémontränare som inte har andra typer av Pokémon.

Grafiken är bra animerade på pokémon och städerna är roliga så en 7:a.Spelkänsla är bra är när man ska uppfostra pokémon för det är väldigt kul så en 7. Ljudet har roliga melodier men vissa låter samma sak 6:a. Hållbarhet är bra om man inte har provspelat de gamla versionen för annars blir man nog besviken.

Totalbetyg: 7 Ljud: 6 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 7