Speltest av honda_94

Inskickad av honda_94 den 29/05 -05 18:47

-------------=Pokémon Fire Red och Leaf Green=------------
Pris: cirka 400 kr
Utgiare: Nintendo
Utvecklare: Game Freaks / Nintendo

Du börjar din resa som pokémon tränare i staden Palett som ligger i Kanto. Sedan så ska du få en Pokémon och nu kan du börja en av Pokémon spelens största resa för att bli Pokémon mästare. I detta spel har du även en *rival som du får strida imot då och då. I detta spel går du runt och tränar och fångar Pokémon, och så ska du klara åtta olika gym och en Pokémon liga. Du kan även möta andra Pokémon tränare som man kan slåss mot. Detta är nyare version av Pokémon Röd, Blå och Gul, det är en stor skilnad i grafik och spelkänsla mellan dessa spel. I Pokémon Fire Red och Leaf Green finns det även nio öar att åka till. Ett väldigt roligt och lite spännande äventyrs spel.
*rival = motståndare eller fiende ungefär.

Jag tycker detta är ett väldigt roligt Pokémon spel, faktiskt ett av dom som jag tycker det är snyggast grafik i också. Om man är van med något av spelen Pokémon Röd, Blå eller Gul så kommer detta vara en hel del skillnad i grafik. Om man har en kompis som också har något av Pokémon Sapphire, Ruby, Fire Red eller Leaf Green spelen så kan ni byta Pokémon med varandra om man har en Wireless Adapter eller en link-kabel. Om du har en Game Cube kabel och Pokémon Coloseum så kan du även strida mot Pokémon Coluseumet på Game Cubet, och så kan man byta Pokémon från Game Cubet in i ett Game Boy Advance.

Grafik (8):
Grafiken är väldigt bra för att vara på Game Boy Advance. Gubben man styrar är det bra grafik på. Det är även väldik fin grafik på miljön runt omkring dig. Detta är ett fint och färglatt Pokémon spel so dom flästa tycker mycket om.

Spelkänsla (9):
Spelkänslan är helt otrolig i detta spel. När man springer med runnung shoes så går det mycket fortare än när man gå och det är en stor fördel. Även när man cyklar är det härlig styrning. När man cyklar från Celadon staden till Fushia staden så rullar man neråt, då kan man trycka på B så bromsar man det är bra.

Ljud (9):
Ljudet är helt okej, när man är i olika säder så skiftar det musik. Ljudet i detta spel ä aldeles perfekt. och när man kommer in i en strid så börjar den klassiska musiken som är med i alla Pokémon spel, fast det är bättre ljud i detta än i Pokémon röd tillexempel.

Hållbarhet (10):
Detta spel kan hålla på nästan hur länge som helst, klara alla gym, pokemon ligan, alla öar och ha sett alla Pokémon. För att ha alla Pokémon så måste du fånga alla som går i detta spel, sen får du byta till dig alla Orre Pokémon och Hoenn Pokémon så det håller sig väldigt länge. Ett himla stort och däremot roligt Pokémon spel, ett av dom roligaste.

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9