Namco
    13
    -

8.4 10

Speltest av Dreameat

Inskickad av Dreameat den 12/05 -07 10:45

Du är en kille som heter Cless. Det börjar med att någon kille som hälsar på hos cless och hans pappa ville berätta något för Cless när hans pappa pratat klart med killen som var på besök. Hans pappa berättar om halsbandet Cless fick i födelsedags present. Men hans pappa hinner inte prata färdigt. Cless och hans bästa vän Chester skulle ut och jaga. När dem kommit in i skogen hittar dem ett vildsvin som försöker rymma. Vildsvinet lyckas gömma sig bakom ett träd. Cless och Chester stog vid ett stort träd och letade efter vildsvinet. Chester sa att han skulle gå och leta för egen hand och han gjorde det. Så hör Cless ett mystiskt ljud som kommer från trädet den säger: Cless, du måste skydda detta träd. Cless förstår ingeting men då kom Chester tillbaka och han berättade att han inte kunde hitta vildsvinet. Men då kom vildsvinet fram till dem. Dem började slås och vildsvinet dog till slut. Då hör dem ett ljud som kommer från stan den varnar en när de är fara i stan.

Mycket bra spel lite sorligt från början när man får veta vad som hänt med staden. De är spännande spel och man kan knappt sluta spela. Jag tycker att de är det bästa gameboy spelet som nånsin funnits. Jätte bra historia mycke sorligt ibland vissa ställen är de roligt också och de handlar lite hur man behandlar folk. Det som är bra att spelet också finns i anime film.

Grafiken var lätt grym den kanske inte var strålande men den är väl okej för gameboy. Spelkänslan var exrem man börjar nästan gråta för allt de som händer i spelet. Ljudet passar in alltid. till exempel om någon har dött så är de värsta sorliga musiken så jag tycker att allt passar in. Hållbarheten är jätte bra.