8 december 2000
    Hudson Soft
    167
    -

8.4 5.7

Inskickad av Fuska-nu den 18/07 -07 09:23

Du spelar som den unga pojken Mark, som är helt galen i Pokémon kort! (Var inte alla det förut?) Han har precis hört talas om dom "legendariska" Pokémon korten, som han bara måste ha! Men han har aldrig spelat Pokémon trading card game! Han har inte ens några kort! Han rusar till Doctor Mason's labb där han frågor Mason om han kan lära honom reglerna. Mason låter honom låna en lek, och med den så ska han köra en tränings match mot Mason's kollega. Efter du har klarat kollegan så får du välja lek. När du har valt leken så börjar äventyret. Spelet har i princip samma handling som i dom andra spelen, skaffa gymnålar, gå till nya städer E.T.C.

Spelet är ganska repeterande. I dom Pokémon spelen där man kör med riktiga Pokémon så finns det ju ganska många tränare, och du kanske tänker: Gud vad tråkigt att bara göra samma sak hela tiden! I Pokémon Trading Card Game så är det mycket värre! I vissa gym så måste man ibland klara alla små tränare innan man kan köra mot mästaren. Striderna är på tok för långsamma och det är så avancerat. Jag tycker själv att dom skulle ha lämnat Pokémon Trading Card Game ifred och fokuserat på sina populärare spel. En rolig sak är att man kan springa om man håller ner "B" knappen.

Grafiken är väl ganska okej, allting är färgglatt och sånt, en fyra på grafiken! Det är så segt när man kör matcher men det går snabbt när man inte kör matcher, en trea till spelkänslan. Ljudet är värdelöst! Det är bara samma musik nästan hela tiden! Ibland kan musiken vara bra, en 2.
Hållbarheten är inte ett dugg bra! Man tröttnar efter en månad, för man kan inte komma vidare. Ibland så kan man bli riktigt fast i spelet, fast det är ungefär när man har köpt det, hållbarheten får en 3.

Slutbetyg: 3/10.