23 juni 2001
    Sonic Team
    16
    -

9 9.3

Inskickad av Fuska-nu den 08/07 -05 10:36

Sonic the hedgehog har blivit gripen av polisen för att ha stulit en Chaos Smaragd. Sonic rymmer och får glida runt på San Franciscos gator. Till slut träffar man den riktiga skurken: Shadow The Hedgehog. Eftersom ingen viste om att han fanns och alla klagade på en igelkott så var det klart polisen grep Sonic. Shadow är den ultimata livsformen säger han. Han är skapad för ca 50 år sedan(i detta samanhang). Shadow är på jorden för att samla ihop alla 7 chaos smaragder för att ge kraft åt en rymdstation som ska bli ett jättevapen åt robotnick. Sonic ska nu både stoppa shadow,robotnik och rough the bat(som också är ny i detta spel) och få tag på de 7 Chaos Smaragderna och får hjälp av Tails och Knuckles.

Detta spelet är störtskönt. Varierande och snabbt. Efter att ha spelat en snabb bana med sonic/shadow så får man en lite lugnare fast med mer action med tails eller robotnick. lugnast är det att spela med rough/knuckles när man ska gräva och leta smragder. Mycket bra musik som passar banorna men dialogerna är dåligt utförda av röstskådespelarna. Det finns massor av banor och ett 2-playerläge. Fast där är grafiken lite nerstämd men det duger för att få det kul. Man kan även leka med sin chao och uppgradera den och ta hand om den.

Grafik:10
Snyggaste sonicspelet jag har sett. Snabbt och varierande.

Spelkänsla:9