Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Kan inte komma ut på internet

24/09 -13 17:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Problemet är alltså att jag inte kan komma ut på internet - men det gäller endast min stationära dator. Jag kan ansluta till routern men får då ingen internetuppkoppling. Jag får inte internetuppkoppling när jag använder min telefon som router. Dock funkar det utmärkt att använda wifi till telefonen och min bärbara dator. Så det är inte routern det är fel på. Inte heller nätverkskortet, då jag har testat med ett annat kort. Jag har även testat det kort jag brukar använda på en annan dator och då funkade det. Jag har ominstallerat drivrutinerna och gjort en systemåterställning. Systemåterställningen hjälpte, men bara någon dag. Sedan slutade internet att fungera igen, och jag har ingen aning om vad som kan ha hänt. Jag kan inte återställa datorn igen, därför att den punkten har försvunnit.


Vad kan problemet vara?

02/10 -13 14:58 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Testa en internetkabel?

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

03/10 -13 20:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Swires skrev:
Testa en internetkabel?

Det funkar inte heller. Datorn säger typ att nåt har kopplats in men det står bara "Identifiering sker..." och att jag inte har någon internetåtkomst. Jag lät den stå så i typ en timme, men det hjälpte inte.

03/10 -13 21:33 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar