Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fått betyg är det rätt?

Svara
19/12 -12 15:49 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag vet inte exakt hur detta system fungerar men jag fick D i alla SO-ämnen och bedömningen jag fick var C C C E = D och då ser det ut såhär:
C = C C C C
D = C C C E
E = C C E E
E= C E E E
E = E E E E

Några av ovan är ganska självklara men tog med allt. Sedan ska det även vara så att om man har endast 1 F får man fortfarande F i hela ämnet även och resterande är A. E:et du fick kommer inte följa med dig resten av livet. Du kan bättra på det i 9:an då det som spelar roll är dina betyg i 9:an, inte tidigare.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

19/12 -12 16:16 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

det är så det är enligt det nya betygsystemet. för att få ett C måste man ha klarat av alla C moment. jag vet att det är fucked up, men så är det.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

19/12 -12 22:24 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Men är det inte så att man måste ha uppnått minst C-nivå i alla olika delar för att verkligen kunna överskrida den gränsen? Jag vet att jag i alla fall på Engelska 6 inte kan få ett A än så länge i och med att jag bara ligger på A-nivån i läs- och skrivförståelse samt den muntliga delen, men på ett B i hörförståelsen. Detta avrundar då min lärare till ett B, och det är så man ska göra.

Om den delen du fick E på var något som du inte fick chans att förbättra dig på kommer nu naturligtvis att ligga kvar på E-nivå för just den delen, oavsett hur högt betyg du har på de andra delarna, därmed avrundar läraren till ett D eftersom att du på just den specifika delen inte nått upp till ett C.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

20/12 -12 15:06 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Jävla bullshit system hur är det med att man får ett F då som min kompis fick och fick göra om han fick ett B hade jag också fått göra om  hade jag också fått ett B eller A

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/12 -12 10:26 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Om du som student är missnöjd med ditt betyg eller vet att du har ett väldigt dåligt betyg har du rätt till att göra en prövning inom ämnet. Detta innefattar ett kursprov där ditt resultat används för betygsättning, detta är i regel ganska ovanligt då kompletteringsuppgifter eller mindre områdesprov används för att fylla igen luckorna. Jag råder aldrig någon att göra ett kursprov om ditt betyg inte är i extrema farozonen då detta kan och ska användas för betygssättning sedan.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar