Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vi som inte har Facebook

Svara
08/11 -12 19:39 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

Är det någon mer än jag här som inte har Facebook eller är jag ensam i detta?



Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 19:45 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Skriv ner mig på listan

08/11 -12 19:46 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Varför skulle man inte ha facebook? Även om man inte använder det så mycket så kan det fortfarande vara praktiskt.

08/11 -12 19:48 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag har Facebook, använde det en del tidigare men använder det nu endast för "Logga in via Facebook" på diverse olika sidor. För att kommunicera med människor i min närhet och långt ifrån används istället Google+.

08/11 -12 19:50 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

mygeneration skrev:
Skriv ner mig på listan




Det räknas lite iallfall ;)

Daxter_SSJ4 skrev:
Varför skulle man inte ha facebook? Även om man inte använder det så mycket så kan det fortfarande vara praktiskt.


För att det bara är slöseri med tid (enligt mig), varför inte bara ringa eller smsa de istället om man vill prata? Jag finner ingen nytta eller glädje i det, många tävlar ändå bara om mest vänner och "likes". Men det är bara vad jag känner :)

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 19:51 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

The_new_cake skrev:
Jag har Facebook, använde det en del tidigare men använder det nu endast för "Logga in via Facebook" på diverse olika sidor. För att kommunicera med människor i min närhet och långt ifrån används istället Google+.


Jag blir bara irriterad på sidor som behöver Facebook för att logga in :/

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 19:56 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Wolf_Link skrev:
För att det bara är slöseri med tid (enligt mig), varför inte bara ringa eller smsa de istället om man vill prata? Jag finner ingen nytta eller glädje i det, många tävlar ändå bara om mest vänner och "likes". Men det är bara vad jag känner :)

Man behöver ju som sagt inte använda det. Kan vara bra att anordna evenemang eller kontakta folk t.ex.

08/11 -12 19:58 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

Jag kan hålla med dig att det finns fördelar med det, men som sagt, det är inget jag tänker använda :)

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 20:41 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Wolf_Link skrev:

För att det bara är slöseri med tid (enligt mig), varför inte bara ringa eller smsa de istället om man vill prata? Jag finner ingen nytta eller glädje i det, många tävlar ändå bara om mest vänner och "likes". Men det är bara vad jag känner :)


Jag hade inget behov av facebook före jag flyttade ca 30 mil hemifrån. Jag tycker personligen att facebook är ett bra sätt att kunna hålla kontakt med många vänner utan att behöva spendera timmar för att göra så. Jag kan se om det händer något där hemma nästa helg, kanske jag ska fara hem då och dra ut med några polare då kanske?

Självklart ringer jag hem till föräldrar och släkt, men jag ringer inte ens till vänner och frågar hur det är. Istället bestämmer jag ett datum då jag kommer hem så tar jag och ett par vänner varsin öl och snackar skit om vad som hänt istället.

Facebook är bara slöseri för dig som gör det till slöseri, håller god kontakt med vänner tack vare facebook och kommer fortsätta på det viset.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/11 -12 20:47 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Wolf_Link skrev:
The_new_cake skrev:
Jag har Facebook, använde det en del tidigare men använder det nu endast för "Logga in via Facebook" på diverse olika sidor. För att kommunicera med människor i min närhet och långt ifrån används istället Google+.


Jag blir bara irriterad på sidor som behöver Facebook för att logga in :/

Få sidor *behöver* facebook (eller egentligen OpenID) för att logga in, det brukar oftast vara tillgängligt som ett smidigare alternativ att logga in på.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

08/11 -12 20:50 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

Jag håller bättre kontakt med människor med telefon än med Facebook, så för mig är det slöseri, säger inte att det behöver vara det för andra personer

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 20:51 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

FIQ skrev:
Wolf_Link skrev:
The_new_cake skrev:
Jag har Facebook, använde det en del tidigare men använder det nu endast för "Logga in via Facebook" på diverse olika sidor. För att kommunicera med människor i min närhet och långt ifrån används istället Google+.


Jag blir bara irriterad på sidor som behöver Facebook för att logga in :/

Få sidor *behöver* facebook (eller egentligen OpenID) för att logga in, det brukar oftast vara tillgängligt som ett smidigare alternativ att logga in på.


Bra att höra iallfall, även om jag stött på vissa ett fåtal gånger :)

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 21:22 Wolf_Link

Wolf_Link

614 XP 15 inlägg

Detta kanske blir lite Off Topic, men vet någon om det är olagligt att ladda ner remixes av tv-spels musik?

Nintendo spel är bäst, särskilt NES, SNES och Wii

08/11 -12 22:05 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIQ skrev:
Få sidor *behöver* facebook (eller egentligen OpenID) för att logga in, det brukar oftast vara tillgängligt som ett smidigare alternativ att logga in på.


Väldigt många sidor kräver däremot att man har Facebook för att delta på ett eller annat sätt. Det är inte helt ovanligt att kommentatorsfält på bloggar, nyhetssajter och andra liknande sidor faktiskt kräver Facebook. Det har blivit så då Facebooks Plugin för kommentarsfält är extremt enkelt att lägga till på sin sida.

09/11 -12 00:02 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

The_new_cake skrev:

Väldigt många sidor kräver däremot att man har Facebook för att delta på ett eller annat sätt. Det är inte helt ovanligt att kommentatorsfält på bloggar, nyhetssajter och andra liknande sidor faktiskt kräver Facebook. Det har blivit så då Facebooks Plugin för kommentarsfält är extremt enkelt att lägga till på sin sida.


Anledningen till att sidor "kräver" facebook är för att folk inte vill skapa nya konton till hemsidor. Att bara ansluta sitt fb konto är mycket smidigare och snabbare. Win-win.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

09/11 -12 01:28 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

Detta bör vara vår kampsång:

http://www.youtube.com/watch?v=LAE9B1k5YMQ

Byt klimat nu!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar