Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Blacklight Retribution hjälp

25/10 -12 18:07 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Hejsan! Jag har precis skaffat en sprillans ny dator som är ca 3 veckor gammal! Det är en bärbar HP dator Pavilion g6 står det typ.. Den fungerar utmärkt med vissa spel.. Men spel som Diablo 3 och BR gör så att datorn startar om.

Spelet är helt laggfritt osv.. Men min dator startar om sig själv i jämna mellanrum.. Jag har testat olika inställningar på spelet men ingenting fungerar.. Någon som har något tips?



Wii U PS4 XBone PC

25/10 -12 18:29 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Måste vara en jävligt sällsynt dator om du fick tag i en "Pavolin".......

Kan dock inte hjälpa dig ett skit genom att du bara säger att datorn startar om sig, du måste säga i vilket samband det sker samt om du märker något annat. Specs hade varit bra också, för just nu tittar jag på integrerade intel HD4k (vilket är megashite).

Om datorn startar om sig är det inte spelet du ska ändra inställningar på..............................

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/10 -12 18:54 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

jag menar pavilion haha

Wii U PS4 XBone PC

25/10 -12 21:13 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Har 32-bit eller 64-bits OS?

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

25/10 -12 21:43 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

64!

Har olyckligtvis märkt att det är på andra spel också. Hände samma skit när jag provade att spela diablo 3

Wii U PS4 XBone PC

26/10 -12 17:24 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Hade ungefär samma problem för många år sen då jag hade en äldre dator, den startade också om helt plötsligt när jag spelade spel. Än idag vet jag inte vad det berodde på.

.

26/10 -12 18:11 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

MartinMilk skrev:

Har olyckligtvis märkt att det är på andra spel också. Hände samma skit när jag provade att spela diablo 3


Du ger mig fortfarande inget att gå på! Hur fan ska jag lösa problem med "datorn stängs av men jag har ändrat inställningar i spelet" ?

Du borde ju ha kunnat förstå att det inte beror på spelen utan din dator som lackar, posta en crash report iallafall.....

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/10 -12 00:50 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Kan det vara så att den överhettas? HP laptops är ökända för att låta som jetplan och vara varma som vulkaner

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

27/10 -12 07:45 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jo min pappa hade en HP som startade om sig hela tiden och någon sa till honom att det var för att den var överhettad

28/10 -12 09:52 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Själv tror jag att din data inte klarar av spel som diablo skriv dina specs Mal_ganis är expert på vad dina data klarar och inte.
Hade en kompis med en bärbar när den blev för varm stängdes den bara av.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

28/10 -12 13:33 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Att den skulle vara överhettad är inte troligt eftersom att jag känner ofta och den är inte alls lika varm som andra datorer jag har haft. Sen att den är helt ny och att damm och skit på fläkten skulle ha kommit på den är inte heller troligt.

Min teori kan vara att det är något fel med grafik kortet. Ska försöka installera om det och se om det funkar. Om inte det så ringer jag någon kunnig som jobbar inom det här. Sen får jag helt enkelt lämna in den :/

Wii U PS4 XBone PC

03/11 -12 10:00 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Ja om du nyligen köpt den är det ju bara att lämna in den ju, var det öppet köp?

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

04/11 -12 17:31 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Forza skrev:
Ja om du nyligen köpt den är det ju bara att lämna in den ju, var det öppet köp?

har garanti.. Men vet inte :p

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar