Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Problem med extern hårddisk

29/09 -12 20:25 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har en Seagate GoFlex som på senaste tid börjat bete sig konstigt. Den gör ett glappande ljud som jag antar är från spolen med ca. en sekunds mellanrum. Av okänd anledning händer det bara när den är uppkopplad till en Mac, så när den är på en vanlig PC fungerar den utan problem och det sker inte varje gång den är kopplad till en Mac.

Någon som vet vad det kan bero på och hur man åtgärdar det?

30/09 -12 10:08 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag har en Seagate GoFlex som på senaste tid börjat bete sig konstigt. Den gör ett glappande ljud som jag antar är från spolen med ca. en sekunds mellanrum. Av okänd anledning händer det bara när den är uppkopplad till en Mac, så när den är på en vanlig PC fungerar den utan problem och det sker inte varje gång den är kopplad till en Mac.

Någon som vet vad det kan bero på och hur man åtgärdar det?


Glappande ljud säger du? Jag hade en extern hårddisk som började göra liknande ljud efter ett fall från ca 150cm, med andra ord när jag tappade den i golvet. Men vad jag minns så funkade den inte överhuvudtaget efter det. När jag pluggade hårddisken så svarade varken hårddisken eller datorn, istället gjorde den bara massa ljud ifrån sig.

Jag frågade min återförsäljare och han sa att det kan vara disken som sitter inuti som har släppt. Om du nu har tappat hårddisken så kan det vara det som är problemet, men jag har absolut ingen aning om varför den bara funkar på PC och inte på Mac.

What can i say i´m a bad man.

30/09 -12 15:35 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har vart varsam med den, så den har inte fått några stötar.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar