Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skaffa deltidsjobb

12/08 -12 20:18 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Någon som vet hur man gör detta? Jag har bara jobbat hos mina föräldrars företag, men de säger att det inte kommer finnas mycket för mig under resten av året, så jag skulle behöva något annat.

Jag har kollat runt lite på egen hand, men alla i min ort kräver att man är myndig.

12/08 -12 21:33 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Ett vettigt deltidsjobb med fast anställning får du inte utan utbildning och ansökan. Dessutom så lär du inte bli anställd före 18 års ålder av ren standard.

Det finns alltid jobb, det handlar om hur kräsen du är om vad du ska göra och hur mycket jobb du är villig att lägga ned för din lön.

Sommarjobb är nog det bästa i ditt fall.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

12/08 -12 21:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

:/

Vart isåfall kan man hitta de där jobben? Jag personligen känner inte någon som kan ge några och jag känner inte heller någon som har erfarenhet av detta. Speciellt kräsen är jag inte så det borde inte vara något problem. Det enda är att det inte är på natten eller skoltimmar. Sommarjobb lottas ut här, så det är inte alla som kan få.

Tackar för hjälpen, det är uppskattat.

12/08 -12 22:08 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
:/

Vart isåfall kan man hitta de där jobben? Jag personligen känner inte någon som kan ge några och jag känner inte heller någon som har erfarenhet av detta. Speciellt kräsen är jag inte så det borde inte vara något problem. Det enda är att det inte är på natten eller skoltimmar. Sommarjobb lottas ut här, så det är inte alla som kan få.


Hmm, ett tips är att registrera dig på abf, där kan det ibland finnas lite jobb för dig som inte är myndig, vill jag tro. Men i alla fall, du kan få hjälp med att skriva cv osv.


Ställen som inte borde kräva att du är myndig är t.ex ICA, Coop, Rusta m.fl, jag jobbade i kassan på ICA då jag var 17, det är helt lagligt. Jag vet 15-åringar som sitter i kassan på ICA. Det du kan göra är att gå till X och fråga vem du ska prata med ang. jobb. Det är väldigt effektivt att göra det ansikte mot ansikte.

Hoppas att detta hjälpte dig.
Lycka till!

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

12/08 -12 22:14 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Du kan jobba i support på något större företag eller så. Tanken var att jag skulle börja jobba på Bloglovin' när jag fyllde 13 (helt lagligt) men personen jag känner slutade där och det som skulle ge mig deltidsjobb där var en ansökan och hans rekommendation :P

Annars kan du som jag, lära dig koda webbsidor och tjäna pengar på det.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

12/08 -12 22:25 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

zvensksoldat skrev:


Shit mang. Har inte sett dig på länge. Gör fler Meijergrejer btw.

Tack för hjälpen, det var uppskattat.

12/08 -12 22:29 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
zvensksoldat skrev:


Shit mang. Har inte sett dig på länge. Gör fler Meijergrejer btw.

Tack för hjälpen, det var uppskattat.


Haha! Det ska jag göra! :)

Varsågod, det var så lite så!

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

12/08 -12 22:30 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:


Alright, jag hade fått för mig att stora företag endast skulle skratta ut mig av någon anledning. Att sitta i kassa är dock inget alternativ eftersom jag måste ligga lågt ett tag.

Kodning är värstafalls alternativ eftersom jag inte vill jobba för att lära mig jobba och sedan skulle jag mycket hellre ha ett fysiskt jobb.

Tack för hjälpen, det var uppskattat.

13/08 -12 19:11 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
DarknessSky skrev:


Alright, jag hade fått för mig att stora företag endast skulle skratta ut mig av någon anledning. Att sitta i kassa är dock inget alternativ eftersom jag måste ligga lågt ett tag.

Kodning är värstafalls alternativ eftersom jag inte vill jobba för att lära mig jobba och sedan skulle jag mycket helldre ha ett fysiskt jobb.

Tack för hjälpen, det var uppskattat.


Ansök om jobb i December hos skogsföretag om plantsättning. Finns mycket pengar att tjäna.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

13/08 -12 19:18 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Då får jag kolla det. Varför just december?

13/08 -12 19:45 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:


Då får jag kolla det. Varför just december?

För att många söker inte först till efter jul/nyår. Kom bara ihåg att ringa in mer än en gång för att visa ditt intresse. En/två månader emellan för att visa att du är arbetsvillig så får du nog jobbet. Inled bara med namn+en och säg att du hade ringt tidigare och sagt att du ville plantera och vill ha en lägeskoll.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

13/08 -12 20:02 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Alright, det låter som en plan. Hade aldrig trott att din post om trädplantering kunde vara så användbar. Får hoppas det finns några lokala trädplanterare bara.

13/08 -12 21:32 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:


Alright, det låter som en plan. Hade aldrig trott att din post om trädplantering kunde vara så användbar. Får hoppas det finns några lokala trädplanterare bara.


Finns flera skogsföretag varav några bör vara inom din radie.

Skogsällskapet
SCA
Norrskog
Norra Skogsägarna
Norrskog
Sveaskog
Skogsstyrelsen

Finns många fler men jag kommer inte på flera på rak arm.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

13/08 -12 22:32 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Jag uppskattar verkligen din hjälp här.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar