Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Spelmoderatorer, sköt erat jobb!

05/07 -12 09:36 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Det beror helt enkelt på att moderatorerna tröttnat att hänga på en död community, precis som de flesta andra medlemmar. Jag har det i alla fall.

Ditt fusk är godkänt nu.

05/07 -12 09:47 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Forsa skrev:

Fuska.nu håller ett ansvar över allt som vi publicerar officiellt under domänens namn. Därför måste vi även veta vad som läggs upp och ha en bra översyn och kontroll av detta, av praktiska skäl. Vi vill dessutom bedömas som seriösa av omgivningen och av våra besökare och kan därför inte tillåta att vad som helst läggs upp, även om det kan raderas nästa sekund. Skulle detta införas skulle det dessutom räcka med att någon är lite på tvären så är vi spammade med porrlänkar, virusnedladdningar och andra konstiga saker efter bara någon minut.

Vi kommer att behålla bedömningen som den är idag. Eller ja, den kanske förbättras efter komfortabla och mer praktiska riktningar, men den kommer inte att tas bort.


Hur tänkte du nu? Om allt som läggs upp på sidan måste kontrolleras skulle ni vara tvungna att läsa alla forumposter innan de läggs upp också och så är det inte nu, eller jag skulle inte tro det i alla fall.

05/07 -12 10:13 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg


Skulle man bedöma vad som är viktigast mellan Fuska.nu och sitt liv utanför Internet tvivlar jag på att någon i administrationen skulle säga Fuska.nu... inte ens jag gör det. Vi ska vara tacksamma att medlemmar som är så pass kapabla som de vi har i administrationen faktiskt lägger ned delar av sin fritid på att hjälpa oss. :)

Det var mest det jag syftade på. Alla borde ju prioritera intressen istället för att sitta framför den här sidan. Hinner man inte med det så tycker jag inte att man ska lägga ner för stor makt här. Om man känner att man hinner är det ju solklart att man ska fortsätta med sysslan!

Absolut, samtliga spelmoderatorer ska göra sin del och godkänna i den mån att det går runt.

Men Forsa, hur kan det ta en sån lång tid om ni är 7 stycken som alla gör sin del?

Av dessa ligger just nu 18 i kö för bedömning

Hade ni 18 fusk i kön? Jag måste säga att det är rätt så mycket även om ni har godkänt undan lite. Tycker att 10 till och med är lite över gränsen på en inaktiv sida som denna, så jag kan förstå att vissa är lite otåliga för dessa men jag hoppas att de slipper vänta så länge.



Min egna åsikt är att det max ska ta 4 dagar att få svar på ett fusk eller test.

(:=           
):=
|:=

05/07 -12 15:27 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Pudkip skrev:
Hur tänkte du nu? Om allt som läggs upp på sidan måste kontrolleras skulle ni vara tvungna att läsa alla forumposter innan de läggs upp också och så är det inte nu, eller jag skulle inte tro det i alla fall.

Äsch, lite dålig formulering har ingen dött av. :)

Det jag menar är att fusk och recensioner är vad som presenterar Fuska.nu och är det sidan baserar sig på. Det är vårt viktigaste ansikte utåt och borde alltid presenteras på en seriös nivå, för att vi som domän ska kunna bevara och/eller uppnå en mer seriös standard.

Ser för övrigt inte alls direkt några större fördelar med att fusk ska visas på förhand, utöver att skribenterna ska slippa väntan. Det blir ju dessutom samma sak, man väntar fortfarande på bedömning, bara att det ligger uppe nu.

- Större möjligheter för spridning av otillåtet material.
- Otillåtna fusk som skickas in i ovetskap om att det är otillåtet (fusk till onlinelägen exempelvis) och bidrar till vetskapen av dessa.
- Sektionen blir mycket rörigare.
- Fusk tas bort trots visat intresse, vilket skapar frågan "varför togs mitt fusk bort om det bemötts så positivt?"

Nej, jag ser ingen tillräckligt bra anledning till varför detta ska införas.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

05/07 -12 15:59 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

LegoLasse skrev:
Just a simpel idea.
Om man ser en komentar som man tycker är intressant/vill se vad som händer med den,kan man inte klicka på en knapp vid komentaren så man man får ett medelande när/om komentaren har citeras?.

Någott svar?

05/07 -12 16:11 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

LegoLasse skrev:
LegoLasse skrev:
Just a simpel idea.
Om man ser en komentar som man tycker är intressant/vill se vad som händer med den,kan man inte klicka på en knapp vid komentaren så man man får ett medelande när/om komentaren har citeras?.

Någott svar?

Var istället aktiv i den tråden där inägget skrevs. För mer respons på idén kan du göra en egen tråd i forumet eftersom att vi här diskuterar spelmoderatorernas inaktivitet.

(:=           
):=
|:=

05/07 -12 22:59 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

FIQ skrev:
Å andra sidan om det kommer in hundra fusk per dag hade det antagligen gått mycket fortare att få fusken rättade då moderatorerna pressas mer. Detta är min teori till varför det är som det är.


Men om det är så så måste det ju fixas, om man skickar in ett fusk men inget händer på 5 dar eller något så går man ju troligen till en annan fusk-sida och lägger upp det och så lägger man upp sina andra fusk där oxå om man har fler. Därför (kanske) blir Fuska.nu mindre aktivt.
De e vad jag tror.

Dafuq did i just read..

06/07 -12 00:14 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

boddi88 skrev:
Men om det är så så måste det ju fixas, om man skickar in ett fusk men inget händer på 5 dar eller något så går man ju troligen till en annan fusk-sida och lägger upp det och så lägger man upp sina andra fusk där oxå om man har fler. Därför (kanske) blir Fuska.nu mindre aktivt.
De e vad jag tror.


Fuska.nu blev "inaktivt" långt innan moderatorerna blev det.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

07/07 -12 12:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

07/07 -12 19:24 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Squirtle skrev:
Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

Det vi snackar om är det tråden skapades för. Om du har något förslag på lösning till detta så får du gärna säga oss den.

(:=           
):=
|:=

07/07 -12 21:23 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Squirtle skrev:
Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

Vadå inte leda någonvart? Vi får ju kritik, och kritik kan (nästan) bara bidra positivt så länge den är konstruktiv och grundar sig på något.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

07/07 -12 21:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Forsa skrev:
Squirtle skrev:
Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

Vadå inte leda någonvart? Vi får ju kritik, och kritik kan (nästan) bara bidra positivt så länge den är konstruktiv och grundar sig på något.


Det jag syftade på var att det finns asmånga sånna här trådar, och dem(flesta) har inte lett till något.

07/07 -12 22:49 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Squirtle skrev:
Forsa skrev:
Squirtle skrev:
Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

Vadå inte leda någonvart? Vi får ju kritik, och kritik kan (nästan) bara bidra positivt så länge den är konstruktiv och grundar sig på något.


Det jag syftade på var att det finns asmånga sånna här trådar, och dem(flesta) har inte lett till något.

I det här fallet behöver man inte komma fram till någon lösning. Tråden skapades för att ge kritik till Fuska.nus spelmoderatorer som Forsa sa. Sedan tråden skapades har 5 fusk blivit godkända: 18-5=13. En gissning är lika mycket har blivit icke godkända, 13-5=8, vilket innebär att man (kanske) har 8 fusk kvar i listan (eller mindre, men jag kan aldrig drömma om att 13 fusk har blivit icke godkända). Jag vet dock inte hur gammalt det äldsta är så jag har inget att säga där men jag antar att man bockar av de äldsta fusken först. I alla fall så tror jag att de aktivaste spelmoderatorerna kikat in här och skärpt sig lite.

(:=           
):=
|:=

07/07 -12 23:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Silver_ skrev:
Squirtle skrev:
Forsa skrev:
Squirtle skrev:
Känns som det bara är snack, inga lösningar. Värdelös tråd som inte kommer leda någon vart.

Vadå inte leda någonvart? Vi får ju kritik, och kritik kan (nästan) bara bidra positivt så länge den är konstruktiv och grundar sig på något.


Det jag syftade på var att det finns asmånga sånna här trådar, och dem(flesta) har inte lett till något.

I det här fallet behöver man inte komma fram till någon lösning. Tråden skapades för att ge kritik till Fuska.nus spelmoderatorer som Forsa sa. Sedan tråden skapades har 5 fusk blivit godkända: 18-5=13. En gissning är lika mycket har blivit icke godkända, 13-5=8, vilket innebär att man (kanske) har 8 fusk kvar i listan (eller mindre, men jag kan aldrig drömma om att 13 fusk har blivit icke godkända). Jag vet dock inte hur gammalt det äldsta är så jag har inget att säga där men jag antar att man bockar av de äldsta fusken först. I alla fall så tror jag att de aktivaste spelmoderatorerna kikat in här och skärpt sig lite.


Okej, okej, min tabbe ;P

08/07 -12 15:18 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Silver_ skrev:
18-5=13. En gissning är lika mycket har blivit icke godkända, 13-5=8, vilket innebär att man (kanske) har 8 fusk kvar i listan (eller mindre, men jag kan aldrig drömma om att 13 fusk har blivit icke godkända).

Det tas faktiskt bort minst dubbelt så många fusk än som blir godkända. Tyvärr så håller merparten av fusken som skickas in väldigt låg nivå, och så har det varit så länge jag kan minnas. Ibland har jag faktiskt till och med tagit mig friheten att skrivit om hela fusk för att jag blivit så less på att neka allt. Annat mot Fuska.se där man publicerar lite vad som helst :)

Det äldsta fusket i listan just nu är från den 6 juli.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar