Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny dataskärm eller ny upgradera datorn?

04/07 -12 01:34 GodaBananer

GodaBananer

0 XP 5 inlägg

Hej ska välja mellan en skärm eller uprgadering av datorn, tänkte ny skärm eftersom den jag har nu är gammal och max upplösningen är 1280x1024 jag hade tänkt den här:http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/144036-benq_21.5_led_rl2240h som har upplösningen 1920 x 1080 som jag skulle vilja spela på som vet inte om min dator klarar spel som bf3 på den upplösningen.

Här är mitt system

Moderkort: ASUS P5Q SE PLUS Socket 775

CPU: intel core 2 quad q9400 2,66 GHz överklockad till 3.0 GHz

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 2GB Physx Cuda

RAM: 8GB

Så vad tycker ni skulle jag kunna lira bf3 på den upplösningen med mina specs eller ska behålla min skärm och köpa ny prossesor och moderkort?

om så hade jag tänkt det här moderkortet:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749862
med en Intel core i5 2500k eller en 2500 (vet inte vad k betyder)

Vad tycker ni? min budget ligger på runt 3000kr.

04/07 -12 17:51 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Sålänge du inte har en skärm som stödjer de högre upplösningarna är det inte heller värt att uppgradera datorn. Alltså: köp en datorskärm.

Tonight's the night.

04/07 -12 17:58 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Uppgradera datorn och använd en tv som skärm. Problem solved

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

04/07 -12 18:22 GodaBananer

GodaBananer

0 XP 5 inlägg

Ok bra då vet jag, tack för tipsen!

04/07 -12 21:42 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Du kan ju uppgradera CPU:n, skulle jag göra men det är inget måste..

Dafuq did i just read..

04/07 -12 21:59 GodaBananer

GodaBananer

0 XP 5 inlägg

boddi88 skrev:
Du kan ju uppgradera CPU:n, skulle jag göra men det är inget måste..


Om jag skulle göra det behöver jag köpa nytt moderkort också och kanske ett nytt nätaggregat.

04/07 -12 22:02 GodaBananer

GodaBananer

0 XP 5 inlägg

Dexter skrev:
Sålänge du inte har en skärm som stödjer de högre upplösningarna är det inte heller värt att uppgradera datorn. Alltså: köp en datorskärm.


Klarar min dator spel som bf3 crysis 2 m.m på den upplösningen?

04/07 -12 22:05 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

GodaBananer skrev:


boddi88 skrev:
Du kan ju uppgradera CPU:n, skulle jag göra men det är inget måste..


Om jag skulle göra det behöver jag köpa nytt moderkort också och kanske ett nytt nätaggregat.


Men tänk oxå på att med högre upplösning så kan det lagga mer i spel. Men, jag vet faktist inte. Om din skärm är sjukt dålig skaru skaffa en ny ofc men de flesta funkar ju ganska bra, så jag skulle fixa ny skärm sist.

Dafuq did i just read..

04/07 -12 22:09 GodaBananer

GodaBananer

0 XP 5 inlägg

boddi88 skrev:
GodaBananer skrev:


boddi88 skrev:
Du kan ju uppgradera CPU:n, skulle jag göra men det är inget måste..


Om jag skulle göra det behöver jag köpa nytt moderkort också och kanske ett nytt nätaggregat.


Men tänk oxå på att med högre upplösning så kan det lagga mer i spel. Men, jag vet faktist inte. Om din skärm är sjukt dålig skaru skaffa en ny ofc men de flesta funkar ju ganska bra, så jag skulle fixa ny skärm sist.


Tror jag köper en ny skärm först sen väntar nån månad och köper nytt moderkort och cpu sen.

07/07 -12 20:06 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

GodaBananer skrev:
Dexter skrev:
Sålänge du inte har en skärm som stödjer de högre upplösningarna är det inte heller värt att uppgradera datorn. Alltså: köp en datorskärm.


Klarar min dator spel som bf3 crysis 2 m.m på den upplösningen?

Japp. Maxade inställningar är däremot en annan femma.

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar