Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hjälp "avbetalning"

28/06 -12 12:44 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

Hejsan f.nu. Jag behöver hjälp med en kompliserad grej... Jag hade ju tänkt att köpa en ny bärbar dator, eller så gör min mamms det via internet... Jag har hittat en perfekt i "Media Market", som ni kanske har hört om... Men när jag hittade den så sa hon "Nää, vi köper inte från MM aka Media Market... Så då frågade jag varför och hon sa "Jag har för lite lön" eller så sa hon att hennes avbetalningvär för låg, eller nåt... Jag kan ju inte så mycket om det men, förlåt om ni inte förstod allt... Vad ska jag göra?! Media market är det ända stället som jag hittat en perfekt bärbar dator... :(

28/06 -12 13:15 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Om ni inte har råd med den så finns det ju knappast mycket du kan göra. Du får väl skaffa dig ett jobb, hjälpa till att tjäna ihop pengarna.

Coucou

28/06 -12 13:49 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

Jodå vi har råd med den.

28/06 -12 14:55 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Då förstår jag inte vad problemet är. :)

Coucou

28/06 -12 16:25 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Skaffa dina egna pengar.

"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

28/06 -12 18:52 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

Fix_d skrev:
Då förstår jag inte vad problemet är. :)

Hon har nog ett par räkningar hon måste betala, och så får jag vänta tills det är klart då, tror jag. Ett annat problem med mig då är att jag inte orkar vänta tills dess...

28/06 -12 23:08 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Du har två val.

Antingen jobbar du och tjänar ihop egna pengar, eller så väntar du tills ni har råd. Simple as that.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/06 -12 15:25 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Beställ datorn på avbetalning, betala inte avbetalningarna och få en massa skulder. Sen när det blir för mycket så kommer lyxfällan och då får du vara med på tv och antagligen behålla datorn eftersom att den är då så gammal så ingen vill betala skit för den.

Wii U PS4 XBone PC

29/06 -12 15:39 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Du får börja gå ut med hundar och spara. Ta min grannes byracka så den slutar joddla någon gång!

(:=           
):=
|:=

30/06 -12 11:37 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Eftersom priset verkar vara ett problem och färdiga datorer brukar vara överprisade, så rekommenderar jag dig att köpa delar till en dator istället och bygga ihop själv.

Detta kan du göra på www.inet.se som dessutom har räntefri avbetalning via Klarna.
"Klarna räntefri delbetalning för privatpersoner
• 12 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
• 6 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
• 3 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
Aviavgift om 29 kr tillkommer."

Tonight's the night.

30/06 -12 13:11 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Mediamarkt...? Det enda perfekta stället för en bärbar dator...? http://www.youtube.com/watch?v=7OSX79...

Jag tror du kan få dubbel så mycket mer dator om du köper från SIBA eller Elgiganten.

What can i say i´m a bad man.

01/07 -12 11:13 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

the_Link96 skrev:
Mediamarkt...? Det enda perfekta stället för en bärbar dator...? http://www.youtube.com/watch?v=7OSX79...

Jag tror du kan få dubbel så mycket mer dator om du köper från SIBA eller Elgiganten.

Elgiganten? Pfft... Det är bara max 5500 som vi köper för. Tror knappast det finns en bra bärbar dator i elgiganten eller Siba. Det är alltid en pc som inte har ett bra grafikkort...

04/07 -12 15:16 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Dreezy skrev:
the_Link96 skrev:
Mediamarkt...? Det enda perfekta stället för en bärbar dator...? http://www.youtube.com/watch?v=7OSX79...

Jag tror du kan få dubbel så mycket mer dator om du köper från SIBA eller Elgiganten.

Elgiganten? Pfft... Det är bara max 5500 som vi köper för. Tror knappast det finns en bra bärbar dator i elgiganten eller Siba. Det är alltid en pc som inte har ett bra grafikkort...



En dator behöver som högst 1GB för dagens spel, och ungefär 95% har ett på 1GB. Så länge du lägger fram minst 5000 så har du en bärbar dator med I5 processor, 1GB grafikkort och 6GB RAM. Allt du behöver. Föredrar dock SIBA före Elgiganten.

What can i say i´m a bad man.

05/07 -12 19:32 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

the_Link96 skrev:
Dreezy skrev:
the_Link96 skrev:
Mediamarkt...? Det enda perfekta stället för en bärbar dator...? http://www.youtube.com/watch?v=7OSX79...

Jag tror du kan få dubbel så mycket mer dator om du köper från SIBA eller Elgiganten.

Elgiganten? Pfft... Det är bara max 5500 som vi köper för. Tror knappast det finns en bra bärbar dator i elgiganten eller Siba. Det är alltid en pc som inte har ett bra grafikkort...

Mm ok, hur tänker du med grafikkortet då?

En dator behöver som högst 1GB för dagens spel, och ungefär 95% har ett på 1GB. Så länge du lägger fram minst 5000 så har du en bärbar dator med I5 processor, 1GB grafikkort och 6GB RAM. Allt du behöver. Föredrar dock SIBA före Elgiganten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar