Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Kom med idéer för Fuska.nu!

15/04 -12 11:12 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Apower: Det stämmer till viss del att en del inlägg har större text än andra. Riktigt korta inlägg får av okänd anledning en <p>-tagg runt sig, som har storlek 13. Medan längre inlägg (de som inte har en <p>-tagg) har storlek 12.

15/04 -12 12:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Tycker det borde postas spelnyheter som man kunde läsa om.

15/04 -12 12:07 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Forsa skrev:
DarknessSky skrev:
* (miss?) står inte antalet koder.

Det kommer bara finnas ett Koder-fusk till varje spel framöver. Det borde du faktiskt veta? :<

Nu när du väl säger det kommer jag ihåg diskussionen ;)
Bara jag som är glömsk.

Apower skrev:
DarknessSky skrev:
Forumet
* "Thank"-knapp eller +1/-1-funktion

Jag tror att det kan leda till konflikter och dålig stämning, genom att populärare medlemmar får många fler "+1" oavsett de förtjänar det eller ej, medan nya och mer kontroversiella får avsevärt färre oavsett de förtjänar det eller ej och att det då kan leda till utanförskap och svårt för nya medlemmar att slå sig in ordentligt.
Kort sagt tror jag att det kan främja en negativ hierarki på sajten.
Observera att detta endast är ett tänkbart scenario. Jag säger inte att det måste bli så.

Det fungerar förövrigt på Youtube eftersom det är så otroligt många medlemmar och man knappt tjänar 0.001%. Här känner man varandra mycket, mycket bättre.

EDIT: Är det bara jag, eller blir ens text något mindre storleksmässigt i hela inlägget om man har ett citat med i inlägget än om man inte har det? Kolla skillnaden på texten i det här inlägget och texten i inlägg utan citatboxar.

Men då kan man ju även slänga in en regel att man inte får diskutera en Thanks/+1/-1, samma som man inte får diskutera ett moderators-beslut.

Om man använder sig av "Thanks-button" så är det även en annan sak, man får ett tack när man hjälpt till med att svara på en fråga eller dylikt.

Squirtle skrev:
Tycker det borde postas spelnyheter som man kunde läsa om.

Fast det blir ju väldigt likt Fuska.se och även lite onödigt imo.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/04 -12 12:58 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

DarknessSky skrev:
Squirtle skrev:
Tycker det borde postas spelnyheter som man kunde läsa om.

Fast det blir ju väldigt likt Fuska.se och även lite onödigt imo.

Fast det är något vi har diskuterat om, och kan eventuellt bli något i framtiden.

För övrigt postas det spelnyheter till och från på våran Facebook-sida, som ni hittar på den här stora textlänken för att den ska bli svår att missa.

Det här däremot är ingen länk, så den här får ni missa hur mycket ni vill.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

15/04 -12 13:11 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg



Men då kan man ju även slänga in en regel att man inte får diskutera en Thanks/+1/-1, samma som man inte får diskutera ett moderators-beslut.

Om man använder sig av "Thanks-button" så är det även en annan sak, man får ett tack när man hjälpt till med att svara på en fråga eller dylikt.

Vilket fortfarande inte skulle förhindra scenariot jag beskrev på något sätt.

"Thanks-button" är i så fall bättre.

7 år på fuska.nu

15/04 -12 13:31 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Goten_ssj3 skrev:
Spoilers
En liten uppdatering borde vara bra med spoilers, istället att man har spoilers i svart borde det vara "knapp" som man klickar på visas innehållet i spoilern. Det fungerar bra om man vill ha bilder eller smileys i den.

Det här^

Sen om det nu ska bli tjafs om (+/-)-funktionerna så är det väl möjligt att enbart ha ett plus-alternativ, som på fb. Känns ändå som att när man väl saknar funktionen så är det för att ge +1 och inte -1. Och jag tror inte att populära medlemmar skulle få fler likes än average Joe. De som skulle förlora på konceptet är de som tjatar och är irriterande och ändå inte förtjänar några likes i slutändan.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/04 -12 14:32 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
Goten_ssj3 skrev:
Spoilers
En liten uppdatering borde vara bra med spoilers, istället att man har spoilers i svart borde det vara "knapp" som man klickar på visas innehållet i spoilern. Det fungerar bra om man vill ha bilder eller smileys i den.

Det här^

Sen om det nu ska bli tjafs om (+/-)-funktionerna så är det väl möjligt att enbart ha ett plus-alternativ, som på fb. Känns ändå som att när man väl saknar funktionen så är det för att ge +1 och inte -1. Och jag tror inte att populära medlemmar skulle få fler likes än average Joe. De som skulle förlora på konceptet är de som tjatar och är irriterande och ändå inte förtjänar några likes i slutändan.

Jag tycker fortfarande att en indirekt betygsättning av andras åsikter är fel.

7 år på fuska.nu

15/04 -12 14:50 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Apower skrev:
Danne_00 skrev:
Goten_ssj3 skrev:
Spoilers
En liten uppdatering borde vara bra med spoilers, istället att man har spoilers i svart borde det vara "knapp" som man klickar på visas innehållet i spoilern. Det fungerar bra om man vill ha bilder eller smileys i den.

Det här^

Sen om det nu ska bli tjafs om (+/-)-funktionerna så är det väl möjligt att enbart ha ett plus-alternativ, som på fb. Känns ändå som att när man väl saknar funktionen så är det för att ge +1 och inte -1. Och jag tror inte att populära medlemmar skulle få fler likes än average Joe. De som skulle förlora på konceptet är de som tjatar och är irriterande och ändå inte förtjänar några likes i slutändan.

Jag tycker fortfarande att en indirekt betygsättning av andras åsikter är fel.

Fast man kan ju ta allt det med en nypa salt.

Apower skrev:
Vilket fortfarande inte skulle förhindra scenariot jag beskrev på något sätt.

Ja, men man skulle faktiskt kunna säga det om allt, det gäller att man tar den ev. lilla "risken" och testar.

Med polare kunde man ju ha sagt att populära blir ju tillagda oftare än folk som är nya etc.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/04 -12 14:53 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Apower skrev:
Jag tycker fortfarande att en indirekt betygsättning av andras åsikter är fel.

Vore _kanske_ relevant att utesluta debattforumet från denna funktion, men jag ser inget egentligt problem i att folk håller med om vad någon annan säger.

Sen är det ingen "betygsättning av åsikter", det är bara du som överdriver. En funktion där man kan visa sitt samtycke med ett annat inlägg utan att behöva citera och skriva "håller med" är bara smart.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/04 -12 15:04 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
Apower skrev:
Jag tycker fortfarande att en indirekt betygsättning av andras åsikter är fel.

Vore _kanske_ relevant att utesluta debattforumet från denna funktion, men jag ser inget egentligt problem i att folk håller med om vad någon annan säger.

Sen är det ingen "betygsättning av åsikter", det är bara du som är drama queen. En funktion där man kan visa sitt samtycke med ett annat inlägg utan att behöva citera och skriva "håller med" är bara smart.

Jag är inte överdriven för att jag bryr mig om andra och mig själv. Jag har alltid varit för det här tidigare och det först nu jag ger ett varningens finger för det kan bli så. Okej? Jag har aldrig sagt att det >kommer< bli så, jag fetstilade till och med kan i mitt första inlägg. Jag förstår inte hur man kan vara mer tydlig än jag varit med att det enbart är ett eventuellt problem som måste has i åtanke. Läs mitt första inlägg igen och kolla väldigt noga så ser du hur övertydlig jag är med att det endast är en eventualitet.
Jag försökte påvisa båda sidorna av förslaget, göra folk uppmärksamma på att det kanske inte enbart ger positiv effekt för att utveckla idén framåt ännu mer - inte för att förkasta den.

Och det var främst debattforumet jag hade i åtanke när jag skrev det om att betygsättning av åsikter är fel.

7 år på fuska.nu

15/04 -12 15:09 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Apower skrev:
Jag är ingen drama queen för att jag bryr mig om andra och mig själv. Jag har alltid varit för det här tidigare och det först nu jag ger ett varningens finger för det kan bli så. Okej? Jag har aldrig sagt att det >kommer< bli så, jag fetstilade till och med kan i mitt första inlägg. Jag förstår inte hur man kan vara mer tydlig än jag varit med att det enbart är ett eventuellt problem som måste has i åtanke. Läs mitt första inlägg igen och kolla väldigt noga så ser du hur övertydlig jag är med att det endast är en eventualitet.

Och det var främst debattforumet jag hade i åtanke när jag skrev det om att betygsättning av åsikter är fel.

Jag citerade inte ens ditt första inlägg, så det är helt irrelevant vad du skrev där. Jag tänker inte läsa ditt inlägg igen, nej. Jag svarade på ifall jag ansåg att det var en betygsättning av andras åsikter, vilket jag inte ansåg.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/04 -12 15:10 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Ingen som svarar på mina otroligt kreativa och bra idéer? :(

Wii U PS4 XBone PC

15/04 -12 15:13 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
Apower skrev:
Jag är ingen drama queen för att jag bryr mig om andra och mig själv. Jag har alltid varit för det här tidigare och det först nu jag ger ett varningens finger för det kan bli så. Okej? Jag har aldrig sagt att det >kommer< bli så, jag fetstilade till och med kan i mitt första inlägg. Jag förstår inte hur man kan vara mer tydlig än jag varit med att det enbart är ett eventuellt problem som måste has i åtanke. Läs mitt första inlägg igen och kolla väldigt noga så ser du hur övertydlig jag är med att det endast är en eventualitet.

Och det var främst debattforumet jag hade i åtanke när jag skrev det om att betygsättning av åsikter är fel.

Jag citerade inte ens ditt första inlägg, så det är helt irrelevant vad du skrev där. Jag tänker inte läsa ditt inlägg igen, nej. Jag svarade på ifall jag ansåg att det var en betygsättning av andras åsikter, vilket jag inte ansåg.

Eftersom det inlägget endast är en annan vinkling av mitt första och inte bör läsas utan att ha läst det första först (det är alltså inte fristående) tycker jag visst att det är relevant då inlägg nr. 1 om ämnet fortfarande är min huvudståndpunkt. Lämna inte helheten.

7 år på fuska.nu

15/04 -12 15:48 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Det skulle va kul om man i ett forum kunde lägga upp videos när man t.ex spelar ett spel.
Eller ett ljudspår när man t.ex kan visa en spellåt man har spelat eller visa hur nånting låter t.ex nåt skämt en karaktär säjer eller något.
Fast det kanske bara är onödigt och tar mycke tid?.

15/04 -12 16:23 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Apower och Danne_00: En funktion att kunna +1:a ett inlägg kan mycket väl vara eventuellt i framtiden. Däremot kommer inte -1 att finnas, det är detta vi har "anmäl"-funktionen för och ett inlägg behöver inte visa att folk inte håller med. Jag tror däremot inte att det kan göra så stor skada att folk får sina inlägg gillade faktiskt.

LegoLasse: Du kan länka om det är relevant för tråden. Att lägga upp det själv kan kräva flash eller javascript och kan bli lite överdrivet och onödigt att föra in.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar