Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Rekommenderade headset i dagens läge

13/04 -12 15:16 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Idag har jag tänkt att köpa ett nytt headset. Jag känner själv att det är dags att köpa ett headset vars mikrofondel som har bättre hållbarhet (har en Razer Cacharias och dess mikrofon gick sönder efter en månad).

Vad rekommenderar ni för headset i dagens läge? Jag kommer vara något negativ till Steelseries Syberia V2 då jag har haft en sådan och var inte alls bättre än den jag hade nu. Mitt förslag är en Corsair Vengeance 1500 (verkar vara intressant och pålitligt utifrån informationen), men det är självklart bättre om man får höra lite åsikter från er.



Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

13/04 -12 16:15 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

http://www.konsumentguiden.se/dator/pc-heads...

Till någon hjälp?

7 år på fuska.nu

13/04 -12 21:03 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Är inte Corsair Vengeance RAM-minne?

Annars så är det alltid ett bättre val att köpa hörlurar och en mikrofon separat. Blir bättre kvalitet och lägre pris av det. Mikrofon kan jag inte rekommendera då jag har haft samma så länge jag kommer ihåg.

Om jag skulle rekommendera ett par hörlurar skulle jag säga AKG K272 HD. Väldigt, väldigt bekväma och bättre ljudkvalitet än de 2000 kronors Sennheiser jag hade innan. Annars så spelar det inte så stor roll vad du ska ha. Ta bara någon från ett bra märke; AKG, Audio-Technica, Sennheiser t.ex. och undvik dåliga såsom Skullcandy eller Beats by Dr.Dre.

14/04 -12 14:29 Emmett

Emmett

75 XP 60 inlägg

Om du vill ha en väldigt bra mikrofon är det väl Snowballs som gäller, men när det gäller headset har jag själv haft många i dåligt skick. Men som nämnt, bara du håller dig till pålitiga märken kan de vara väldigt bra - vissa fokuserar mestadels på utseende snarare än kvalité, så du får väl kolla upp recensioner på de du är intresserad av.

Live your life with a smile, my friend
I came from nothing, here I am.

15/04 -12 15:29 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Är inte Corsair Vengeance RAM-minne?


Ja, det finns som variant i DDR3, men det finns en serie för Gaming Headset som Corsair har satsat på sistone med samma namn fast tre modeller i 1100, 1300 och 1500. Det här är Corsair Vengeance 1500 som jag hade tänkt mig: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Emmett: Helt klart, har god erfarenhet av "vanliga" märken som Razer, Logitech, Steelseries med flera. Inget av dem har varit speciellt bra gällande headsets enligt mig.

Corsair vet jag mycket väl om att det är ett märke för RAM-minnen men de har på den senaste tiden satsat på Gaming Headsets i serien Vengeance, följande modeller:

- 1100
- 1300
- 1500

Anledningen till att jag funderar på Corsair Vengeance 1500 beror främst på att jag har hört gott rykte om serien, speciellt den förstnämnda. Har även checkat på Sweclockers och övriga forum (engelska) där man rekommenderar det starkt.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

15/04 -12 20:59 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879 utan att tveka. Kommer att införskaffas om och när mitt Siberia V2 börjar sjunga på sista versen (förutsatt att det inte kommit något bättre headset).

Nu är det här ett ganska gammalt test, men kan vara värt att läsa ändå.
http://www.sweclockers.com/recension/13420-c...

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar