Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hjälp Youtube Partnership

01/04 -12 10:57 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Hejsan!
Nu är det så att jag har en väldigt växande och framgångsrik youtube kanal som snittar över 1400 views per dag och över 5 subscribers. Jag har kollat runt lite och har sett att TGN erbjuder partnership till framgångsrika youtube kanler som snittar över 1000 views per dag.

Mitt problem är att en del videos jag har lagt upp verkar ha copyright på musiken. Jag vet inte exakt vilka videos jag måste ta bort för att kunna få partnership. De flesta låtarna bör inte vara upphovsrättsskyddat.

På en del videos står det inget och de är ju inget problem men har en del som det står matchat innehåll från tredje part.

Klickar man på det står det:
"Ditt videoklipp är fortfarande tillgängligt i hela världen. Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.
Den här anmälan påverkar inte kontots status."


Sen under finns det en länk:
"Jag tror att den här upphovsrättsanmälan är ogiltig."

Till sist har jag videos det står Videoklippet är blockerat i vissa länder. När man klickar in på det är det olika beroende på vilken låt/video jag klicka på.

Kan stå såhär:
"Ditt videoklipp är fortfarande tillgängligt i hela världen. Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.
Den här anmälan påverkar inte kontots status."


Samma som på Matchat blabla...

Kan även stå tex:
"Ditt videoklipp har spärrats i följande länder:
Italy
Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.

Den här anmälan påverkar inte kontots status. Om du permanent ersätter ljudet med en låt från YouTubes ljudbibliotek tas alla bestraffningar för anmälningar om ljud"


Det är olika länder på olika låtar/videos.
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig så jag får lite klarhet hur det ligger till.
Skulle även vilja vet hur man kan kolla om en låt är upphovsrättsskyddad innan man laddar upp den?

/Forza



>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

02/04 -12 17:17 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

för att bli en partner har jag för mig att du bara får använda egen musik som du gör själv. vart har du kanalen? blev lite nyfiken :D

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

03/04 -12 09:07 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Man ska ju inte få skriva youtube länkar här men den finns i min signatur, ImagineTunez heter jag på youtube.

Här är länken: http://www.youtube.com/user/ImagineTunez

Vet inte om den får vara kvar... Ser väll vad Fix_d gör...

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

03/04 -12 16:44 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Forza skrev:
Man ska ju inte få skriva youtube länkar här men den finns i min signatur, ImagineTunez heter jag på youtube.

Här är länken: http://www.youtube.com/user/ImagineTunez

Vet inte om den får vara kvar... Ser väll vad Fix_d gör...


a just det :/

måste bara säga att du har fina bilder till dina videos i alla fall ;)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

03/04 -12 18:07 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Forza skrev:
Vet inte om den får vara kvar... Ser väll vad Fix_d gör...

Du kan vara lugn, i detta fall så är det relevant till trådens ämne. Fast ditt gnäll är ju onödigt, vi fixade ju en hel forumdel till dig att posta dina videos! :)

Angående din fråga så är i princip all musik upphovsrättsskyddat. Finns undantag men ja, du kan anta att en låt är det. Du kan kontakta ägarna av musiken och be om att få använda det, eller så får du helt enkelt söka efter "royalty free music".
Vad som gäller med att vara youtube partner vet jag dock inte, om man får ha copyrightade låtar då.

Edit: Efter att ha googlat lite så kom jag fram till att du kan:
1. Ta bort de videorna som har copyrightade låtar.
2. Samma som #1 och reuploada med ny musik.
3. Låta dem vara kvar och sedan helt enkelt inte tjäna pengar på dem (vet inte riktigt hur det går till).

Coucou

03/04 -12 22:51 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg


Du kan vara lugn, i detta fall så är det relevant till trådens ämne. Fast ditt gnäll är ju onödigt, vi fixade ju en hel forumdel till dig att posta dina videos! :)

Jag tycker inte det var något onödigt gnäll... Jag har redan använt mig av feedbacks forum delen och tycker den är bra. Detta var mer som en pik mot dig och kan som jag även uppfattat det räknas som att jag lägger upp det för att gynna mig själv. Om du vill att vi ska fortsätta denna diskussion så får du berätta det, tycker själv vi kan glömma det.

Tack för dina svar, på mina frågor. Vet att den mesta musik jag laddar upp är remixer av kända låtar dock så är alla låtar jag laddar upp musik som är gratis att ladda ner och de som gjort remixerna har jag alltid frågat samt ger credits till de som gjort remixerna. Dock så har jag inte credits till den som ursprungligen gjort låten men samtidigt så brukar ju inte de som gjort remixerna heller ha det och de har ju dem gratis att ladda hem.


3. Låta dem vara kvar och sedan helt enkelt inte tjäna pengar på dem (vet inte riktigt hur det går till).

Låter ju som det bästa alternativet, frågan är nu hur det fungerar? :/

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

07/04 -12 20:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Har funderat på samma sak, har just nu runt 3.5k subs och runt 1000 views per dag..men där är musik som inte jag äger i mina videor :/


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar