Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Trayvon Martin, 17 år, mördad

Svara
19/03 -12 16:01 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Så i USA för några dagar sedan så blev Trayvon mördad av George Zimmerman. Utan någon som helst anledning.

Trayvon var hemma hos sina föräldrar och kollade på en basketmatch på TVn. När det blir paus i matchen så bestämmer han sig för att gå till närmaste affär för att köpa lite godis till sig och sin lillebror. När han är ute och går, utan att göra något underligt, så ser Zimmerman honom. Paranoid som han är så tycker han att Trayvon ser misstänksam ut och ringer därför 911.

Efter att ha pratat lite med larmcentralen så bestämmer han sig för att konfrontera grabben. Han gör detta även fast personalen säger till honom att inte göra detta och att Trayvon fortfarande inte har gjort något dumt/konstigt. Efter det så visste man inte mycket mer vad som hände, förutom att Trayvon hade blivit skjuten till döds.

Men nu för några dagar sedan så släppte 911 telefonsamtalen de fick in den dagen. Då hör man klart och tydligt att Trayvon skriker i ungefär 30 sekunder innan ett pistolskott tystar skriken.

Allt Trayvon har i fickorna är Skittles och Is-te. Så Zimmerman sköt en oskyldig, obeväpnad 17 åring, för att han såg misstänksam ut.

Det värsta av allt är att Zimmerman inte har blivit arresterad än. Polisen håller fortfarande på att undersöka fallet. Om det kanske var självförsvar, även fast vi med allt det bevis kan se att det inte var det.

Info: http://www.youtube.com/watch?v=1CcVCo...
Telefonsamtal: http://axiomamnesia.com/2012/03/16/tr...

Så vad tycker ni fnuare, varför händer sådant här? Finns det mer till historien? Varför har Zimmerman inte ens blivit intagen till förhör ännu?



Coucou

19/03 -12 16:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Fyfan. Vart är mänskligheten påväg.

19/03 -12 17:00 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Skumt att inte USA spärrat in snubben än. De brukar ju vara väldigt snabba på det i jämförelse med Sverige.

7 år på fuska.nu

19/03 -12 17:42 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

låter väl som en typisk amerikansk vardag?

nämen skämt åsido, tycker det här är hur sjukt som helst.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

19/03 -12 20:04 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Vilken sjuk jävla idiot. Förstår mig inte på folk som tar sig friheten att mörda andra, i synnerhet inte när det rör sig om oskyldiga barn.. Inspärrad eller inte, gubben lär nog få vad han tål.
Eller ja, gubbe och gubbe.....D:

19/03 -12 21:39 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Apower skrev:
Skumt att inte USA spärrat in snubben än. De brukar ju vara väldigt snabba på det i jämförelse med Sverige.

du har kollat på förmycket csi och cops polisen är lika värdelös där som här

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

19/03 -12 21:55 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

gosseN skrev:
du har kollat på förmycket csi och cops polisen är lika värdelös där som här

Nä, mycket lättare att "åka in" i USA än vad det är i Sverige på många håll.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

20/03 -12 06:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Sådana miffon finns överallt. Skrämmande.

20/03 -12 08:08 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Det låter som att amerikanska polisen försöker göra det mer till ett mysterium än vad det i själva verket är. För lite action för amerikanerna?

Anyway så tycker jag att det inte är särskilt likt amerikanska polisen. De brukar ta tag i saken direkt och sen sätta de första den misstänkte i domstol. Sen om det visar sig att den misstänkte inte är den rätte så tar dem en annan osv.

Det här är nog första gången jag hört om att amerikanska polisen faktist undersöker det hela ordentligt.

Synd bara att det är rätt obvious vem som är skyldig!

What can i say i´m a bad man.

20/03 -12 08:14 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Efter att ha läst vidare lite så har jag fått reda på varför han inte blivit arresterad ännu. Zimmerman påstår att Trayvon anföll honom först, och att han därmed agerade i självförsvar. Han påstår också att skriken man hör i telefonsamtalet (telefonsamtal 2 i min länk) var hans skrik på hjälp när Trayvon attackerade honom.

Låter bara dumt om du frågar mig, men polisen kan tydligen inte motbevisa det. Påstår de i alla fall.

Coucou

20/03 -12 16:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

gosseN skrev:
Apower skrev:
Skumt att inte USA spärrat in snubben än. De brukar ju vara väldigt snabba på det i jämförelse med Sverige.

du har kollat på förmycket csi och cops polisen är lika värdelös där som här

Aldrig sett någotdera.

7 år på fuska.nu

22/03 -12 13:50 nobbie9_cool

nobbie9_cool

176 XP 18 inlägg

en fråga bara. den här "personalen". var det personalen på polisen eller affären där han skulle köpa godis? för i så fall har de ett vittne.

anyway, vad skulle en obeväpnad 17-åring göra mot en beväpnad, vuxen man OM han nu skulle ha attackerat honom? annars är det helt galet!

Leave a message after tone.

PIP!

22/03 -12 16:22 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

nobbie9_cool skrev:
en fråga bara. den här "personalen". var det personalen på polisen eller affären där han skulle köpa godis? för i så fall har de ett vittne.

anyway, vad skulle en obeväpnad 17-åring göra mot en beväpnad, vuxen man OM han nu skulle ha attackerat honom? annars är det helt galet! 

Med personalen så menade jag mannen som satt på andra sidan luren när Zimmerman ringde 911.

Coucou

22/03 -12 16:46 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Gated communitys vettni...

*

23/03 -12 08:16 nobbie9_cool

nobbie9_cool

176 XP 18 inlägg

Fix_d skrev:
nobbie9_cool skrev:
en fråga bara. den här "personalen". var det personalen på polisen eller affären där han skulle köpa godis? för i så fall har de ett vittne.

anyway, vad skulle en obeväpnad 17-åring göra mot en beväpnad, vuxen man OM han nu skulle ha attackerat honom? annars är det helt galet! 

Med personalen så menade jag mannen som satt på andra sidan luren när Zimmerman ringde 911.

ok:)

Leave a message after tone.

PIP!

27/03 -12 20:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

welp. Förväntade mig bättre av folk än att de automatiskt köper sig in i medias bild av händelsen.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar