Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Datormus problem!

10/03 -12 11:47 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Hallå där! The_Link96 här igen.

Okej så här är läget.

Jag har de senaste dagarna haft många problem med min datormus. Jag spenderar många timmar av min vardag framför dator och 99% av all tid är på internet. Jag är inne på internet en helt vanlig dag ända till datormusen helt random börjar flippa ur och lika random som det börjar, slutar det.

Några exempel på vad som händer: Den blir överkänslig, den går diagonalt uppåt när jag drar åt höger, den backar bakåt till föregående internet sida, den skakar, den "teleporterar sig" till en helt annan del av skärmen bara av att jag rör lite på den, m.m.

Jag använder en laptop (inte mini PC) så jag använder min touchpad till större delen av min tid framför datorn. Till spel använder jag en Razer datormus som jag har hört ska vara väldigt bra men ändå händer samtliga saker även i spel.

Någon som har eller har haft samma problem som skulle kunna hjälpa mig? Det är både irriterande och fruktansvärt förvirrande när jag helt tappar kontrollen över datormusen så hjälp skulle uppskattas!



What can i say i´m a bad man.

10/03 -12 13:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16400 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Kan bli sådär om du råkar komma emot med fler fingrar på touchpaden, om du sitter några timmar så är det oftast sånt som händer utan att du själv är medveten om det, har hänt mig flera gånger. När du spelar med en datormus, stäng av touchpaden om du inte redan gjort det. Annars så vet jag inte vad det kan vara..

10/03 -12 14:00 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Techno_ skrev:
Kan bli sådär om du råkar komma emot med fler fingrar på touchpaden, om du sitter några timmar så är det oftast sånt som händer utan att du själv är medveten om det, har hänt mig flera gånger. När du spelar med en datormus, stäng av touchpaden om du inte redan gjort det. Annars så vet jag inte vad det kan vara..


Jo sånt har hänt mig förr också men då var det inte så allvarligt som nu. När något av följande har hänt med musen så brukar jag kolla om jag stöter till touchpaden med handflatan eller något annat finger och om jag nu har gjort det så lyfter jag ena handen och drar noga med pekfingret men ändå så följer den inte mitt finger. Ungefär 1 minut senare så funkar den normalt igen men det händer också ibland när jag vet (iallafall 99% säker) att jag inte rört touchpaden och det är där den irriterande och förvirrande delen kommer in.

Spelmusen är därimot värre eftersom att den ibland är så överkänslig att kameravinkeln går 360 grader av att jag bara stöter till den. Jag har testat både med och utan musmatta, stängt av touchpaden och dragit ur och sen satt i USB sladden men det blir ingen skillnad. Jag har också testat att stänga av spelet och sen starta det igen dock utan resultat.

Jag vet tyvärr inte heller hur jag triggar överkänsligheten och jag kan inte ändra inställningarna på musen eftersom att jag tappat bort skivan som innehåller options programmet.

What can i say i´m a bad man.

10/03 -12 16:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16400 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

Har haft liknande problems faktiskt.
Dessa problem löstes när jag drog ur datormusens anslutnign till datorn och sedan anslöt den igen, för sladden hade blivit lite "glapp" men som sagt man drar ur anslutningne och ansluter igen så fixar det till sig. Brukar räcka med ett försök.

Har man laptop kan piltangenten "felställas" om man rör både rör-brickan i datorn och en fristående datormus samtidigt. Ibland kanske man inte tänker på att man lägger armen över rör-brickan och då blir det ju knasigt nr man styr med den fristående datormusen samtidigt.

Både datormusen samt spelkontrollen till N64 har det blivit så med att om man rör styrspaken eller håller ner någon knapp under tiden som spelet startas, så "felställs" funktionerna i datormusen/kontrollen och pilen/spelkaraktären rör sig när man inte rör något och står still när man rör någon knapp Felinställt liksom, händ epå OoT för en jävla massa år sen. Fan innan vi kom på va det berodde på!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar