Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



hurrduddrqawsdafx 360

08/03 -12 14:34 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

hhhherioiyiyi


Senast redigerat 13/08 -14 15:53

Fucking weebs...

08/03 -12 15:19 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Skicka in till microsoft så fixar de det

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

08/03 -12 15:46 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Nonzi skrev:
Skicka in till microsoft så fixar de det

Garantin lär ha gått ut.

Finns väl inte mycket att göra antar jag. Kolla så att det verkligen är den riktiga rrod och inte bara att någon sladd sitter löst. Är det så så är det väl bara att köpa nytt skulle jag tro.

Personligen skulle jag aldrig prova handduksgrejen, men det går ändå inte att laga Xboxet (om du mot förmodan har garanti kvar så kommer du bara få ett nytt) så det kanske är värt att testa.

Have I ever told you the definition of insanity?

08/03 -12 16:08 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Min kompis drog ut alla sladdar, sedan så satte han på den igen och då fungerade den utan rrod.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

08/03 -12 16:10 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Vad kan det bero på? Om du någon gång kan spela och sedan blir det RRoD så känn på xboxet om det är varmt eller dylikt.

Om det inte löser sig kan du alltid ringa deras support och fråga.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

08/03 -12 16:20 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Tack för svaren.Har prövat att ta ut och sätta i sladdarna men det funkar inte.Tror att vi har garanti

Fucking weebs...

08/03 -12 16:27 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Flyttad från Annat > Konsoler

Coucou

09/03 -12 09:32 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Danne_00 skrev:
Nonzi skrev:
Skicka in till microsoft så fixar de det

Garantin lär ha gått ut.

Finns väl inte mycket att göra antar jag. Kolla så att det verkligen är den riktiga rrod och inte bara att någon sladd sitter löst. Är det så så är det väl bara att köpa nytt skulle jag tro.

Personligen skulle jag aldrig prova handduksgrejen, men det går ändå inte att laga Xboxet (om du mot förmodan har garanti kvar så kommer du bara få ett nytt) så det kanske är värt att testa.



Garanti kan man lätt hoppa över när det gäller RRoD. Det är bara att greppa tag i säcken, ringa till support linjen och sen tjata ut dom tills de inte orkar med mer.

För övrigt kan man laga RRoD själv men det är att testa sin lycka.

Löser man det själv, okej bra, happy playing.

Misslyckas man dock, så har man inte gjort något annat än att bryta license avtalet (konsollen får ej öppnas, brytas eller modifieras på vilka skäl som helst.) och då finns det ingen mening med att försöka eftersom att Microsoft kan peka ut kunden som anledning till att konsollen har blivit defekt.

Gällande handdukstricket så skulle jag nog också avstå från det eftersom att det kan lämna spår av fukt i systemet som kan göra så att hela konsollen krashar.

What can i say i´m a bad man.

09/03 -12 09:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Det finns ett sätt, dock så kommer problemet återigen komma till.
Det du gör är att du tar en handduk, rulla sedan in i Xboxet i handduken, sätt sedan igång Xboxet. Efter ett tag kommer Xboxet kväva sig själv och automatiskt slås av. Detta har fungerat för mig men problemet kom tillbaka efter ca 3 veckor, så vet inte om det är lönt att försöka.

Annars skickar du in det till Microsoft som andra redan har nämnt.

09/03 -12 14:27 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

ToonLink skrev:
Det finns ett sätt, dock så kommer problemet återigen komma till.
Det du gör är att du tar en handduk, rulla sedan in i Xboxet i handduken, sätt sedan igång Xboxet. Efter ett tag kommer Xboxet kväva sig själv och automatiskt slås av. Detta har fungerat för mig men problemet kom tillbaka efter ca 3 veckor, så vet inte om det är lönt att försöka.

Annars skickar du in det till Microsoft som andra redan har nämnt.


Många säger att det tricket bara förstör Xboxet ännu mer.Ska lämna in det

Fucking weebs...

09/03 -12 15:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

ninen2001 skrev:
ToonLink skrev:
Det finns ett sätt, dock så kommer problemet återigen komma till.
Det du gör är att du tar en handduk, rulla sedan in i Xboxet i handduken, sätt sedan igång Xboxet. Efter ett tag kommer Xboxet kväva sig själv och automatiskt slås av. Detta har fungerat för mig men problemet kom tillbaka efter ca 3 veckor, så vet inte om det är lönt att försöka.

Annars skickar du in det till Microsoft som andra redan har nämnt.


Många säger att det tricket bara förstör Xboxet ännu mer.Ska lämna in det

Du gör rätt i att lämna in det. Sedan vet jag inte om det "tricket" förstör Xboxet mer, vet inte hur det skulle kunna förstöras i så fall. Det enda man gör är att kväva Xboxet.

09/03 -12 17:22 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

ninen2001 skrev:
Nu har mitt xbox 360 börjat få röda ringar och vill fråga hur man fixar detta.Xboxet är ifrån 2006-2007 så det kan ju vara att det är gammalt men vad kan man göra.Har hört att det tricket med att lägga en filt på xboxet bara tar sönder det totalt.Behöver ett bra tips och inget tips som pajar xboxet mer.Annars får man köpa nytt.Men dom vita xboxen kostar ju inte alls lika mycket som förr

Testa http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-36... innan du lämnar in...

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

09/03 -12 18:07 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-36...

Hittar inte sidan där man kollar om man har garantin kvar på xboxen för de äldre modellerna har längre garanti när de fick rrod hela tiden.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

09/03 -12 19:33 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

SwedishNoob_ skrev:
ninen2001 skrev:
Nu har mitt xbox 360 börjat få röda ringar och vill fråga hur man fixar detta.Xboxet är ifrån 2006-2007 så det kan ju vara att det är gammalt men vad kan man göra.Har hört att det tricket med att lägga en filt på xboxet bara tar sönder det totalt.Behöver ett bra tips och inget tips som pajar xboxet mer.Annars får man köpa nytt.Men dom vita xboxen kostar ju inte alls lika mycket som förr

Testa http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-36... innan du lämnar in...


tack.Hoppas att det funkar

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar