Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Surfplattor

20/02 -12 15:40 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag har en Acer Iconia A501 sedan ungefär ett halvår tillbaka. Hade då fått lite känslan av att den mer eller mindre skulle kunna ersätta användandet av en bärbar dator. Tyvärr så blev det inte riktigt så; att skriva texter var jobbigare än jag trodde. Applikationen för Google Docs var inte lika bra som jag trodde - som tur var fanns det en del andra som var bättre för surfplattor.

Surfplattan fungerar däremot bra förövrigt, brukar ha den på resor för att kolla på filmer, lyssna på musik och spela spel. Den passar till det mesta - förutom just att skriva någonting (kan dock bero på min ovana vid touch-skärmar).

Är även lite besviken, och hade jag fått välja igen skulle jag ta en Asus EEE Transformer Prime med en tangentbordsdocka. Dels på grund av den enorma battertiden, men framförallt handlar det om tangentbordet. Ett medföljande tangentbord gör det bra mycket enklare att skriva långa texter...

Har ni någon surfplatta, eller har ni tänkt att skaffa? Vilken surfplatta har ni, eller vilken har ni tänkt att skaffa? Är ni nöjda med valet? Har ni några tips på vilken man ska skaffa eller om man ska skaffa någon överhuvudtaget? Vilken surfplatta bland kommande plattor tycker du känns intressant? Vilken surfplatta är den bästa i dagsläget? Vilket operativsystem borde man välja - iOS, Android eller kanske framtida Windows? Fri diskussion om surfplattor!

20/02 -12 17:37 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Ipad 2 verkar ju vara bra.Men dyr.Annars har väl Samsung surfplattor

Fucking weebs...

20/02 -12 17:49 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Har själv aldrig sett charmen i surfplattor. Dom är inget jag skulle föredra att ta med vart jag än gick och dom är inget jag skulle ha hemma för att använda som dator. Plus att det är som en förvuxen iPod Touch (nu snackar jag om iPad) så allt jag kan göra på en iPad kan jag göra på iPod eller iPhone.

Och som du nämnde så är det virtuella tangentbordet på surfplattor lite obekvämt och jag trivs mycket mer med tangenter, och som framför allt INTE har auto-correct. Appar är inte heller något jag gillar mer än PC spel, mycket pga apparnas strikta regler och begränsningar på presdandan.

Om man nu MÅSTE ha en surfplatta så rekommenderar jag iPad. Dock rekommenderar jag inte surfplatta över laptop. Speciellt inte för unga.

What can i say i´m a bad man.

21/02 -12 15:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Av 10" plattorna skulle nog Asus Transformer Prime eller en Lenovo IdeaTab S2 10 vara intressanta.

Jag skulle vilja ha en 7". Så då finns det väl bara Samsung och Ainol Novo? Eller vet ni några andra bra 7"?

21/02 -12 15:33 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Wilder787: Där finns väl bland annat en Acer Iconia likaså, A101. Inte så mycket minne men en nyare version av Android (som dessutom enligt rykten ska få Android 4).

22/02 -12 21:37 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Kör med en iPad 1 i familjen, lär bli en iPad 3 när den väl kommer. Jag är den enda i familjen som inte använder den, föredrar mus och ett tangentbord när man ska surfa och skriva inlägg.

Kan tillägga att familjen är väldigt nöjda med valet.

Tonight's the night.

23/02 -12 00:54 hyperaktiv

hyperaktiv

1267 XP 166 inlägg

Tyvärr har jag en iPad 1 64GB 3G wifi sen väldigt lång tid tillbaka, största idiotskiten som finns. Apple i sig gör ju bara skit om man säger så.
Dyr var den, skit är den. Det enda jag gör med den är att kanske kolla lite på youtube när jag sitter och skiter, men nu för tiden brukar laptopen hellre få följa med in på dass.

http://thatlifeisme.blogspot.com/
http://dubluu.blogspot.com/

24/02 -12 19:28 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Har en Asus tranformer prime med docka. För mig var dock plattan bara tänkt som ett komplement till min bärbara vilket den har gjort mycket bra. Ett av mina bästa köp helt klart, värt varje krona. Går utmärkt att skriva på tangentbordet, skulle inte klarat mig med bara touch. Den enda saken om man ska klaga på något är att det inte är samma sak med ICS som med tex windows, saknar att kunna ha word mm även om jag har liknande program. Dock så går det att fixa windows på en platta men inget jag har planer på.

Ska du skaffa en rekomenderar jag Asus Transformer prime stort. Kan också lägga till att kamerean är helt underbar. Det släpps någon gång i sommar en förbättring av TF201, den heter TF701 som är en förbättring med bland annat lite bättre frontfacing kamera och högre upplöst skärm (1920x1080), den nyvarande ligger ungefär på ~1366x780. Väldigt bra upplösning på TF201 måste jag bara säga så haka inte upp er på upplösningen.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar