Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är detta svenska skolan i ett nötskal eller bara trams?

Svara
16/02 -12 01:02 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Varför försöker du förlöjliga och vinkla det jag skrev?

Det är ju bara de provocerande inläggen som får svar, så så länge mina inlägg går obesvarade är det
Bitchmode [on] off

Jag är väldigt oförstående varför du börjar snacka om höjdarskola och att det gör andra dåliga? Jag frågade om det var vad en genomsnittlig 7:a kunde eller inte kunde, och sade att min skola hade betyg över snittet och då inte lämpade sig för att göra än jämförelse som förklaring till varför jag hade svårt att sätta detta i perspektiv.

Tja, det var mer att det lyste igenom att du ansåg att din skola var "bättre" än de övriga, och jag tror såklart, för jag vet att du är en uppriktig kille, att din skola är ganka bra i det avseendet. Men efter att ha gått i tre bonniga, dåligt påkostade, värmländska skolor tyckte jag att det kändes som om överklassen pissar underklassen i ansiktet. Jag kan väl inte direkt säga att högstadierna i Värmland har de högsta budgetarna :P

Du vet, likväl som jag, att jag går näst sista året i högstadiet.

Sant, men du får mig aldrig att acceptera det faktum att det är jag som blivit för gammal för fnu och att du är i rätt ålder fortfarande.

Du skriver som om du är prompt säker på vart jag vill komma och du kastar ur dig en hel del ogrundade påståenden som om du visste precis vad jag menade.
Om du nu är osäker på vart jag vill komma, varför kritiserar du mig då, trots att det mycket väl kan vara ett missförstånd? Trampar du hellre på en för mycket än en för lite?

Nä, skrev vad det lät som och frågade vad du egentligen ville få fram bakom den konstiga formuleringen :)

Jag klagar inte specifikt på honom. Jag kan upprepa frågan i mitt första inlägg: "Tramsar han sig eller är majoriteten så usla på spanska i svenska skolor?". Frågan må vara lite aggressivt formulerad, men jag tycker inte det går att tolka annorlunda än "är detta vad en genomsnittlig sjua kan i spanska väg, för jag tycker det är undermåligt?" om man nu ska uttrycka sig lite fint.

Det var bättre, tack :)

Vill tillägga att jag är glad att se dig. Även fast du inte verkar lika glad att se mig, uppenbarligen.

Glad att se dig, ja. Glad att se att du inte är mod, nä.



Kan passa på att svara på ämnet; efter ett års B-språksundervisning skall man självklart kunna mer än Hola señorita eller vad han nu sade, och jag tror nog att han kan mer, men jag anser ändock att betyg från och med lågstadiet hade ökat (tvång är vackert) studiemotivationen hos elever. Sedan går det inte att neka till att det finns otroligt mycket inkompetens bland lärarkåren, något som skulle kunna buffas med högre löner, etc, men i så fall inte för de lärare som redan jobbar där och är sämst.

Have I ever told you the definition of insanity?

16/02 -12 06:58 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Tja, det var mer att det lyste igenom att du ansåg att din skola var "bättre" än de övriga, och jag tror såklart, för jag vet att du är en uppriktig kille, att din skola är ganka bra i det avseendet. Men efter att ha gått i tre bonniga, dåligt påkostade, värmländska skolor tyckte jag att det kändes som om överklassen pissar underklassen i ansiktet. Jag kan väl inte direkt säga att högstadierna i Värmland har de högsta budgetarna :P


Finns det nån skola nånstans där de finns en hög budget? För de känns inte som att de är bara Ångermalands, Medelpads och Värmlands skolor som inte har råd att köpa in pennor (:

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

16/02 -12 11:14 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Kan.inte.sluta.skratta.agdgh söt <3

Men kan väl tillägga att jag inte är det minsta förvånad. De killar som gick i min spanskagrupp från år 6-9 lärde sig kanske max tre ord/halvdassiga meningar. Allt de gjorde under lektionerna var att förstöra för oss andra, det gick även så långt att vår lärare slutade och vi blev undervisade av vikarier som inte kunde ett piss. Läroboken var dessutom alltid för steget under, t ex hade vi åttornas bok i nian. Våra prov var i stort sett bara längre glosförhör, så även fast jag fick mvg som slutbetyg kom jag till gymnasiet och kunde knappt bygga enkla meningar.
Jag är fortfarande jävligt förbannad att rektorerna lät det gå så långt då jag har fått kämpa dubbelt så hårt som de andra för att komma dit jag är idag.
Tvivlar på att sådant beteende vore särskilt ovanligt, så det kan mycket väl vara det enda Jerry kan. Han säger ju själv "jag kan inte så mycket mer", samtidigt som han ser ut att försöka skämta till det lite. Men hur lätt kan det vara  att få ur sig något vettigt med en filmkamera rätt upp i nyllet?

Undra vad han skrev i sitt brev btw.

16/02 -12 14:14 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

Har läst spanska i 3 år. Kan inte ett skit. Beror nog mer på dålig motivering än dålig utbildning.

16/02 -12 16:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
Sant, men du får mig aldrig att acceptera det faktum att det är jag som blivit för gammal för fnu och att du är i rätt ålder fortfarande.

Åh, det "faktumet" tänker jag absolut inte försöka få dig att acceptera.


Glad att se att du inte är mod, nä.

Haha. Jag blir bara ratad när jag ansöker, så känns sjukt ovärt att lägga ned tid på lång ansökning för ett volontärjobb när de inte vill ha en. Men tack.


Men efter att ha gått i tre bonniga, dåligt påkostade, värmländska skolor tyckte jag att det kändes som om överklassen pissar underklassen i ansiktet. Jag kan väl inte direkt säga att högstadierna i Värmland har de högsta budgetarna :P

Alla skolor får lika mycket per elev, däremot så är det ju skolans ansvariga som använder pengarna fel.

7 år på fuska.nu

18/02 -12 11:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Behöver väll inte bli en lång diskution om det här xP
Fast det var roligt klipp iaf

18/02 -12 11:39 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

I början av klippet säger reportern vilken klass de går i:
"-teklassarnas fortsätta att jobba med sitt Spanienprojekt i lugn och ro." Eftersom man börjar med B-språk först i sexan antar jag att hon säger "sjätteklassarna".

Förhelvete, Jerry kan mer än vad de flesta i min spanskaklass kunde i sexan. Vänta bara tills du läser steg 4, det är skrämmande hur lite spanska en del kan då.

Tonight's the night.

19/02 -12 19:44 GRAX

GRAX

151 XP 39 inlägg


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar