Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är detta svenska skolan i ett nötskal eller bara trams?

Svara
15/02 -12 19:51 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=AzlipxrzMe4

På grund av missförstånd så har jag valt att omformulera mig här.

Är detta vad en genomsnittlig förstaårselev kan i spanska efter en termin? Eller skojar han bara? Eller är han inte representativ för snittet överhuvudtaget? Bara nervös?

Kul klipp, f.ö.



7 år på fuska.nu

15/02 -12 20:51 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Ser ut som en som går i femman och inte påbörjat sitt C-språk än....

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

15/02 -12 21:10 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nonzi skrev:
Ser ut som en som går i femman och inte påbörjat sitt C-språk än....

Det låter väldigt omotiverat att eleverna brevväxlar med spanjorer inte de börjat med C-språk.

7 år på fuska.nu

15/02 -12 21:12 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

De verkade inte så gamla. Säkert bara lite nervös, aldrig lätt att veta vad man ska säga med en kamera i ansiktet. Tror snarare han ville vara roligt.

15/02 -12 21:15 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

En liten grabb på Grillbyskolan är efter en termin dålig på spanska jämfört med de på din höjdarskola, ok, kul att höra! Tänk om alla lågstadieskolor höll samma kvalitet som din!

Jag vet inte vart du vill komma, men jag tycker det är löjeväckande när en brådmogen 14-åring klagar på sina jämnåriga och försöker hitta random fel i det svenska utbildningssystemet. Chillax dude.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/02 -12 21:35 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Danne_00 skrev:
En liten grabb på Grillbyskolan är efter en termin dålig på spanska jämfört med de på din höjdarskola, ok, kul att höra! Tänk om alla lågstadieskolor höll samma kvalitet som din!

Jag vet inte vart du vill komma, men jag tycker det är löjeväckande när en brådmogen 14-åring klagar på sina jämnåriga och försöker hitta random fel i det svenska utbildningssystemet. Chillax dude.



Du tog orden ur min mun. Han verkade för övrigt inte så intresserad av ämnet.

What can i say i´m a bad man.

15/02 -12 21:38 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
En liten grabb på Grillbyskolan är efter en termin dålig på spanska jämfört med de på din höjdarskola, ok, kul att höra!

Varför försöker du förlöjliga och vinkla det jag skrev? Jag är väldigt oförstående varför du börjar snacka om höjdarskola och att det gör andra dåliga? Jag frågade om det var vad en genomsnittlig 7:a kunde eller inte kunde, och sade att min skola hade betyg över snittet och då inte lämpade sig för att göra än jämförelse som förklaring till varför jag hade svårt att sätta detta i perspektiv.
Dessutom är det väldigt onödigt att du försöker provocera ännu mera genom att kalla min skola lågstadieskola. Du vet, likväl som jag, att jag går näst sista året i högstadiet.


Jag vet inte vart du vill komma

Du skriver som om du är prompt säker på vart jag vill komma och du kastar ur dig en hel del ogrundade påståenden som om du visste precis vad jag menade.
Om du nu är osäker på vart jag vill komma, varför kritiserar du mig då, trots att det mycket väl kan vara ett missförstånd? Trampar du hellre på en för mycket än en för lite?


men jag tycker det är löjeväckande när en brådmogen 14-åring klagar på sina jämnåriga

Jag klagar inte specifikt på honom. Jag kan upprepa frågan i mitt första inlägg: "Tramsar han sig eller är majoriteten så usla på spanska i svenska skolor?". Frågan må vara lite aggressivt formulerad, men jag tycker inte det går att tolka annorlunda än "är detta vad en genomsnittlig sjua kan i spanska väg, för jag tycker det är undermåligt?" om man nu ska uttrycka sig lite fint.


och försöker hitta random fel i det svenska utbildningssystemet. Chillax dude.

Random fel? Denna är väldigt aktuell för mig eftersom den cirkulerat på facebook ett tag och därmed fångade mitt intresse. Ser den absolut som aktuell. Dessutom har jag inte ifrågasatt utbildningssystemet. Jag har återigen bara frågat huruvida det är den klassen majoriteten av sjuorna håller eller inte och sedan uttryckt att jag tycker den är låg. Ingenting mer. Nada más. (:


Chillax dude.

Jo, tack. Jag är väldigt chillad och relaxad. Lite för, håller nämligen på att somna vid datorn. Alldeles för mycket skola såhär innan sportlovet och försöker dessutom träna så mycket friidrott som går, så man har ingen överskottsenergi direkt.

Vill tillägga att jag är glad att se dig. Även fast du inte verkar lika glad att se mig, uppenbarligen.

QuakeNet skrev:
Säkert bara lite nervös, aldrig lätt att veta vad man ska säga med en kamera i ansiktet.

Kan mycket väl vara så. Första inlägget i tråden som faktiskt försöker svara på min fråga utan att försöka göra narr av mig eller dyl.
Tack.

the_Link96 skrev:
Han verkade för övrigt inte så intresserad av ämnet.

Tråkigt att höra. Jag vet inte hur många som startar trådar när de är ointresserade, och det är en debatt som bör föras på annat håll, men jag kan säga att jag inte tillhör dem.
Som sagt, så är jag bara nyfiken på hur det är eller inte är, även om jag (det måste jag medge) uttryckte mig på ett ovärdigt sätt.
Finner du inget intresse i att föra diskussionen framåt så ber jag dig vänligt men bestämt att ifrågasätta mina intressen och ointressen via PM.

7 år på fuska.nu

15/02 -12 21:43 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

HAHAHA grabben är ju störtskön ju! har några i min spanska grupp som är lika dumma och inte dummare och hur kan du dömma alla sveriges skolan pga ett youtube klipp på en unge?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

15/02 -12 21:45 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

gosseN skrev:
och hur kan du dömma alla sveriges skolan pga ett youtube klipp på en unge?

Det gör jag ju inte. Det är för att jag inte har någon aning om hur det är som jag frågar.

7 år på fuska.nu

15/02 -12 21:50 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Jo det är något med språkval på min skola alla skiter i om de kommer sent eller får fel på prov men när vi har andra ämnen så ska det vara så seriöst som det bara går beror kanske också lite på att vi har lektionerna med parallelklassen.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

15/02 -12 21:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

gosseN skrev:
Jo det är något med språkval på min skola alla skiter i om de kommer sent eller får fel på prov men när vi har andra ämnen så ska det vara så seriöst som det bara går beror kanske också lite på att vi har lektionerna med parallelklassen.

Hur kommer det sig?
C-språkets betyg är väl lika mycket värt som exempelvis mattebetyget när man ska söka in till gymnasiet?
Är det bara p.g.a att ni är blandad klass?

7 år på fuska.nu

15/02 -12 21:56 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Apower skrev:
gosseN skrev:
och hur kan du dömma alla sveriges skolan pga ett youtube klipp på en unge?

Det gör jag ju inte. Det är för att jag inte har någon aning om hur det är som jag frågar.

du ställer en fråga pga ett klipp du sett på youtube av en kille som kanske inte är så bra på just spanska och alla i din klass är bra på spanska så ställer du frågan om alla andra är dåliga på spanska. låter iaf som du dömmer efter klippet:)

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

15/02 -12 21:59 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Apower skrev:
gosseN skrev:
Jo det är något med språkval på min skola alla skiter i om de kommer sent eller får fel på prov men när vi har andra ämnen så ska det vara så seriöst som det bara går beror kanske också lite på att vi har lektionerna med parallelklassen.

Hur kommer det sig?
C-språkets betyg är väl lika mycket värt som exempelvis mattebetyget när man ska söka in till gymnasiet?
Är det bara p.g.a att ni är blandad klass?

Har faktist ingen aning jag tar spanska väldigt seriöst eftersom jag tycker det är kul medans andra jobbar lite eller springer runt vi har ganska stränga lärare på språket annars är det inga skillnader på vanliga ämnen och språkval

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

15/02 -12 22:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

gosseN skrev:
Apower skrev:
gosseN skrev:
och hur kan du dömma alla sveriges skolan pga ett youtube klipp på en unge?

Det gör jag ju inte. Det är för att jag inte har någon aning om hur det är som jag frågar.

du ställer en fråga pga ett klipp du sett på youtube av en kille som kanske inte är så bra på just spanska och alla i din klass är bra på spanska så ställer du frågan om alla andra är dåliga på spanska. låter iaf som du dömmer efter klippet:)

Ja, jag ställer en fråga p.g.a ett klipp ifrån SVT som laddats upp på Youtube? Den som inte frågar får ingenting veta.
Han är inte bra på spanska, men jag har ingen aning om hur han är i förhållande till snittet, och det är det jag frågar om. Jag kan upprepa för andra, eller tredje (?) gången huvudfrågan: tillhör han genomsnittet eller inte?
Jag säger inte att alla i min klass är bra på spanska. Det är de inte. Jag går troligtvis inte ens i samma årskurs som honom. Allt jag säger är att mina skola faktiskt ligger över det svenska betygssnittet och att det då blir svårt att jämföra med snittet om man inte har någon aning om vad snittet är.
Och jag frågar inte om alla andra är dåliga på spanska, jag frågar om Sveriges sjuor i genomsnitt besitter de spanskakunskaperna som han har, för de verkar undermåliga.

7 år på fuska.nu

15/02 -12 22:32 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Apower skrev:
Nonzi skrev:
Ser ut som en som går i femman och inte påbörjat sitt C-språk än....

Det låter väldigt omotiverat att eleverna brevväxlar med spanjorer inte de börjat med C-språk.

I mellanstadiet brevväxlade min klass med en polsk klass. Betyder inte att vi alla kunde polska...

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

15/02 -12 22:41 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nonzi skrev:
Apower skrev:
Nonzi skrev:
Ser ut som en som går i femman och inte påbörjat sitt C-språk än....

Det låter väldigt omotiverat att eleverna brevväxlar med spanjorer inte de börjat med C-språk.

I mellanstadiet brevväxlade min klass med en polsk klass. Betyder inte att vi alla kunde polska...

Det har jag inte tänkt på.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar