Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Gamla pokemon kort - är det värda någonting?

12/02 -12 18:04 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

En kompis berättade för mig att han hade sålt ett pokemon kort för några år sedan för några spänn och fick idag reda på att samma kort nu går på flera hundra kr.
Så jag letade fram min gamla samling på ca 125 kort och kollade igenom den, eftersom jag inte är särskilt intresserad vet jag inte om jag ska sälja eller slänga skiten.

Som sagt var det runt 125 kort med bla Dragonite,Lugia, Chansey, Dark Tyranitar, Mewtwo, Slowpoke, Solrock, Slowbro, Deoxys, ett charizard samlarkort, (ett vanligt)Charizard, Dark Houndoom, Camerupt, Alakazam, Unown (L,S,V,M,F,T)

Korten var från -95 fram till -05.

Jag ska försöka lägga upp en bild men mobilen laggar lite just nu.

Iaf är dom värda nånting? Och i så fall hur mycket kan jag få av dom och var ska jag sälja dom?



"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

12/02 -12 18:16 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Om du har tur så kan du byta din Lugia mot en påse tånaglar.

12/02 -12 18:18 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Gå in på ebay och sök upp dina kort där. Kolla vad de andra säljer dem för. Vet dock inte om de lyckas få korten sålda.

Ssssssssssss...

13/02 -12 01:50 Kuriboh

Kuriboh

1931 XP 321 inlägg

Inte än, maho. Korten är för lättillgängliga för att kunna säljas. Troligen så kommer det dröja ungefär 10-15 år innan vår generation på allvar kan köpa tillbaka sin barndom.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

- Choklad åt folket, maho!

13/02 -12 14:27 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Det finns säkert en handfull hängivna samlare världen över. Sätt upp dina mest sällsynta kort och kolla om någon nappar. Resten kan du antagligen bränna upp.

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.

14/02 -12 19:12 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Bara att ta sig en titt på vad andrahandsvärdet ligger på:
http://www.tradera.com/finding.mvc/it...

~ Kigsz ~

2002-2012

16/02 -12 19:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Kigsz skrev:
Bara att ta sig en titt på vad andrahandsvärdet ligger på:
http://www.tradera.com/finding.mvc/it...

Tänk också på det här: Om det är på tradera, vilket det är, så kan ju priserna höjas eftersom man bjuder. Dessutom tror jag som sagt inte att folk är så jätteintresserade av några gamla kort.

11/03 -12 23:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

Testa sälja dem (asså korten) till nån nörd finns gott om nördar som ger fan vad som helst för Pokémonkort!
Eller öppna ett museum i garaget. Häng upp korten på garageväggen och ta betald för att folk ska komma in och glo. Men glöm inte att bjuda på saft och kaffe om det är svenskar som kommer förbi


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar