Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



CoD4 på dator, fortfarande värt att köpa?

07/02 -12 15:46 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Hallå där, The_Link96 här!

Jag har spelat MW3 ett bra tag nu och jag börjar känna att saker och ting börjar bli lite av samma sak.

Har länge tänkt på att köpa CoD4 till PC.(Jag har hört att det finns en hel del om hackers, samt inget server system på konsollerna). Men så kom MW3 och tiden gick och nu är jag inne på "köpa cod4" spåret igen.

Då är min fråga. Är det värt att ge 150kr för spelet eller har jag missat det roliga? Finns det hyffsat mycket folk som fortfarande spelar det eller är det dött på servrarna?

Tacksam för svar, helst av de som har det/spelar det på PC.



What can i say i´m a bad man.

07/02 -12 15:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Köp det, är det sista CoD som jag har gillat, Väntar fortfarande på ett "Perfekt" det spelet som varit nära hur bra 4an var är faktiskt Black Ops

Vet inte om det är många som spelar
men skulle förstå det eftersom det är det bästa CoD

07/02 -12 17:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Svårt att säga egentligen, enligt mig är Call of Duty 4:s tid ute även om det var det bästa spelet i serien, men det är som sagt förstört på grund av 'hackers' och kommer säkert att vara väldigt svårt att hitta servrar som det inte fuskas på. Men ja, om du har ett gäng polare som du vill/ska spela med så kanske det är värt att köpa spelet, men bara kanske.

07/02 -12 17:48 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Ptja, på sätt å vis så äre väl som Techno_ säger att spelets tid är förbi. Fast det är utan tvekan det bästa i serien. Det är heller inte så speciellt dött. Finns gott om servrar och bra folk fortfarande.

Nu vet jag inte hur det är på konsolerna, men jag känner inte alls igen mig i att det skulle vara fullt med hackers. De gånger jag stött på hackers under de 3 åren jag spelade (som jag märkt i alla fall) kan jag antagligen räkna på fingrarna. Kanske kan bero på att de servrar jag spelade på inte drog till sig hackers, men vad vet jag Låter ju extremt konstigt :)

07/02 -12 20:10 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Tyvärr är det bara 1 av mina kompisar som spelar CoD4 och han spenderar mer tid på BF3 och MW3.




Knewt skrev:
Ptja, på sätt å vis så äre väl som Techno_ säger att spelets tid är förbi. Fast det är utan tvekan det bästa i serien. Det är heller inte så speciellt dött. Finns gott om servrar och bra folk fortfarande.

Nu vet jag inte hur det är på konsolerna, men jag känner inte alls igen mig i att det skulle vara fullt med hackers. De gånger jag stött på hackers under de 3 åren jag spelade (som jag märkt i alla fall) kan jag antagligen räkna på fingrarna. Kanske kan bero på att de servrar jag spelade på inte drog till sig hackers, men vad vet jag Låter ju extremt konstigt :)



På ett ungefär, hur långt tid tar det innan man börjar tröttna? Vill helst ha nåt att göra ett par veckor/månader. Tack för ett pålitligt svar förresten :)

What can i say i´m a bad man.

07/02 -12 20:52 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

the_Link96 skrev:
På ett ungefär, hur långt tid tar det innan man börjar tröttna? Vill helst ha nåt att göra ett par veckor/månader. Tack för ett pålitligt svar förresten :)

Svårt att säga, är ju väldigt individuellt. Själv spelar jag knappt spel längre förutom FIFA, men jag spelade faktiskt CoD4 non-stop 2007-2010 :)

07/02 -12 22:21 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

CoD4 är ju än idag ett riktigt högklassigt spel, så om det inte är fullt av hackade lobbys och sådant så hade jag nog tyckt det vore värt det. Om du har någon att spela med dvs.

Have I ever told you the definition of insanity?

08/02 -12 14:54 nobbie9_cool

nobbie9_cool

176 XP 18 inlägg

Som sagt, CoD 4 är ju ett väldigt bra spel. Jag har det själv till PC och kan spela länge utan att tröttna, MEN, jag har försökt att spela online många, många gånger men har inte hittat en enda spelare.
CoD 4 är värt att köpa om man gillar väldigt mycket att köra campaign eller private game. Spelet är ju inte längre nytt och har därför få spelare online
(på PC). Som jag sa, det kan vara pengarna värda om du gillar att köra campaign eller private match.

Leave a message after tone.

PIP!

09/02 -12 12:36 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

nobbie9_cool skrev:
MEN, jag har försökt att spela online många, många gånger men har inte hittat en enda spelare.
CoD 4 är värt att köpa om man gillar väldigt mycket att köra campaign eller private game. Spelet är ju inte längre nytt och har därför få spelare online
(på PC). Som jag sa, det kan vara pengarna värda om du gillar att köra campaign eller private match.

What? Du borde ta en titt på ditt serverfilter. Jag spelar hardcore, och där finns det i alla fall massvis med folk.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar