Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



TopFlow - Låt materialet flöda till dig

01/02 -12 17:03 Grozzzzy

Grozzzzy

94 XP 2 inlägg

Hej Fuska.nu!

Har jobbat på en grej jag kallar TopFlow (länk: http://topflow.fuskbay.se/).

Tjänsten låter dig lägga till "taggar" som sedan används för att hitta det material du vill ha. Det kan vara t.ex. en person, en produkt, nyheter om en tävling, etc. Meningen är alltså att TopFlow skall sköta sökandet istället för dig.

På vilket vis skiljer sig TopFlow från vanliga sökmotorer då? Jo, TopFlow söker från många olika källor och ger dig på så vis ett bredare utbud. I skrivande stund stöds dessa externa tjänster:


- Twitter
- Bing News
- Bing Images
- Flickr
- YouTube


Meningen är att du skall enkelt kunna filtera ut vilka källor du vill ha material från, dock en funktion under utveckling.

Så, nu när tjänsten börjar bli så stabil att jag vågar visa den för folk är jag intresserad över vad ni har för åsikter! Hur känns designen? Är det en bra idé och skulle du använda en sådan här tjänst?


Demokonto för dig som bara vill testa

Username: Demo
Password: 123456


Kom bara ihåg att ta i beaktande att TopFlow ej är klart och saknar viktiga funktioner så som "inställningar".

Tack för mig!
// Gro(4·z)y

01/02 -12 17:35 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Du är en stjärna! Ska testa snarast!

EDIT: Efter ett snabbt test är det enda negativa jag fann att det tar fruktansvärt lång tid att söka.

7 år på fuska.nu

02/02 -12 14:53 Grozzzzy

Grozzzzy

94 XP 2 inlägg

Tack för att du påpekade det Apower! Problemet är nu fixat och datan laddas in simultant.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar