Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



En fråga ang. vad som gäller vid avsättning.

Svara
21/01 -12 11:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Hej!

Detta är uttaget ur min artikel på Fuskawiki:
Han blev utsedd till hjälpmoderator den 17 maj 2011, dock i en prövotid på två veckor. Han ansökte även till hjälpmoderator i december 2010, då den andra ansökningen ägde rum, men hade då inte turen att bli en hjälpmoderator. Han utsågs till fuskansvarig den 31 oktober 2011, men avsattes från denna position den 18 december 2011 efter en personlig dispyt med Forsa.

Man ska väl inte blanda in personliga tvister när man avsätter någon? Påkommen.

Grattis, du har verkligen lyckats! Detta var beviset jag var ute efter!

Nu vet man i alla fall att det numera är fullt tillåtet att blanda in personliga åsikter i avsättningar.

21/01 -12 11:48 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

ToonLink skrev:
Hej!

Detta är uttaget ur min artikel på Fuskawiki:
Han blev utsedd till hjälpmoderator den 17 maj 2011, dock i en prövotid på två veckor. Han ansökte även till hjälpmoderator i december 2010, då den andra ansökningen ägde rum, men hade då inte turen att bli en hjälpmoderator. Han utsågs till fuskansvarig den 31 oktober 2011, men avsattes från denna position den 18 december 2011 efter en personlig dispyt med Forsa.

Man ska väl inte blanda in personliga tvister när man avsätter någon? Påkommen.

Grattis, du har verkligen lyckats! Detta var beviset jag var ute efter!

Nu vet man i alla fall att det numera är fullt tillåtet att blanda in personliga åsikter i avsättningar.


Beviset du letade efter var att någon slumpmässig person skrev det där på FuskaWiki? Om jag skriver "ToonLink avsattes på grund av att medlemmarna i en uråldrig Toltekisk konspiration använde hemliga ritualer för att hjärntvätta fuska.nus crew" i artikeln, ser du det som ett "bevis" på att det stämmer?

FuskaWiki är en öppen wiki som kan ändras av alla (inklusive anonyma användare) och det finns inga krav på källhänvisningar, och jag har ingen aning om vem som skrev det där. Det kan lika gärna ha varit du själv.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

21/01 -12 11:56 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

ToonLink: Det stämmer att en ledare inte ska blanda in personliga bråk med en ansvarig vid avsättning (såvida inte dessa bråk berör den ansvarigas moderering). Vilket troligtvis är svaret på din fråga.

Forsa har dessutom nämnt i forumet att det inte beror på personliga tvister eller konflikter.

GoldenMew: Historiken säger att det är medlemmen Kigsz på FuskaWiki som redigerat artikeln och jämför man versioner ser man även att det är han som lagt till informationen om avsättningen. Det betyder däremot inte, vilket du precis sagt, att informationen är korrekt.

21/01 -12 11:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

The_new_cake skrev:
ToonLink: Det stämmer att en ledare inte ska blanda in personliga bråk med en ansvarig vid avsättning (såvida inte dessa bråk berör den ansvarigas moderering). Vilket troligtvis är svaret på din fråga.

Forsa har dessutom nämnt i forumet att det inte beror på personliga tvister eller konflikter.

GoldenMew: Historiken säger att det är medlemmen Kigsz på FuskaWiki som redigerat artikeln och jämför man versioner ser man även att det är han som lagt till informationen om avsättningen. Det betyder däremot inte, vilket du precis sagt, att informationen är korrekt.

Så bara för att Forsa påstår det så stämmer det alltså?

21/01 -12 12:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

ToonLink: Nej, det betyder det självklart inte. Det betyder däremot att artikeln inte är skriven ur ett objektivt perspektiv. Detta då du troligen (?) anser att din avsättning beror på personliga tvister, något som Forsa förnekar.

21/01 -12 12:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

GoldenMew skrev:
ToonLink skrev:
Hej!

Detta är uttaget ur min artikel på Fuskawiki:
Han blev utsedd till hjälpmoderator den 17 maj 2011, dock i en prövotid på två veckor. Han ansökte även till hjälpmoderator i december 2010, då den andra ansökningen ägde rum, men hade då inte turen att bli en hjälpmoderator. Han utsågs till fuskansvarig den 31 oktober 2011, men avsattes från denna position den 18 december 2011 efter en personlig dispyt med Forsa.

Man ska väl inte blanda in personliga tvister när man avsätter någon? Påkommen.

Grattis, du har verkligen lyckats! Detta var beviset jag var ute efter!

Nu vet man i alla fall att det numera är fullt tillåtet att blanda in personliga åsikter i avsättningar.


Beviset du letade efter var att någon slumpmässig person skrev det där på FuskaWiki? Om jag skriver "ToonLink avsattes på grund av att medlemmarna i en uråldring Toltekisk konspiration använde hemliga ritualer för att hjärntvätta fuska.nus crew" i artikeln, ser du det som ett "bevis" på att det stämmer?

FuskaWiki är en öppen wiki som kan ändras av alla (inklusive anonyma användare) och det finns inga krav på källhänvisningar, och jag har ingen aning om vem som skrev det där. Det kan lika gärna ha varit du själv.

Varför har du ändrat artikeln? Tolteken?
Du är ägare av FuskaWiki men skriver in falsk information om medlemmar på din egen sida?

Jag vet nästan att det är du, då sidan redigerades 5 minuter efter att du postat ditt inlägg.

21/01 -12 12:30 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

ToonLink skrev:
GoldenMew skrev:
ToonLink skrev:
Hej!

Detta är uttaget ur min artikel på Fuskawiki:
Han blev utsedd till hjälpmoderator den 17 maj 2011, dock i en prövotid på två veckor. Han ansökte även till hjälpmoderator i december 2010, då den andra ansökningen ägde rum, men hade då inte turen att bli en hjälpmoderator. Han utsågs till fuskansvarig den 31 oktober 2011, men avsattes från denna position den 18 december 2011 efter en personlig dispyt med Forsa.

Man ska väl inte blanda in personliga tvister när man avsätter någon? Påkommen.

Grattis, du har verkligen lyckats! Detta var beviset jag var ute efter!

Nu vet man i alla fall att det numera är fullt tillåtet att blanda in personliga åsikter i avsättningar.


Beviset du letade efter var att någon slumpmässig person skrev det där på FuskaWiki? Om jag skriver "ToonLink avsattes på grund av att medlemmarna i en uråldring Toltekisk konspiration använde hemliga ritualer för att hjärntvätta fuska.nus crew" i artikeln, ser du det som ett "bevis" på att det stämmer?

FuskaWiki är en öppen wiki som kan ändras av alla (inklusive anonyma användare) och det finns inga krav på källhänvisningar, och jag har ingen aning om vem som skrev det där. Det kan lika gärna ha varit du själv.

Varför har du ändrat artikeln? Tolteken?
Du är ägare av FuskaWiki men skriver in falsk information om medlemmar på din egen sida?

Jag vet nästan att det är du, då sidan redigerades 5 minuter efter att du postat ditt inlägg.


Va? Har toltekerna varit inne och erkänt på FuskaWiki?

Man ska väl inte starta uråldriga konspirationer för att hjärntvätta fuska.nus crew? Påkommna.

Grattis, de har verkligen lyckats! Detta var beviset jag var ute efter!

Nu vet man i alla fall att det numera är så att toltekerna aktivt hjärntvättar fuska.nus crew.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

21/01 -12 13:57 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

FuskaWiki är semi-officiell - den länkas från sidan, men är inte en del av sidan (ungefär som med #fuska.nu). Det betyder inte nödvändigtvis att allt som står där är sant. Jag kan skriva att medlemmen ToonLink är 4 år och gillar att suga på tummen. Det betyder inte att det är sant. Har du aldrig hört att man inte ska lita fullt på sidor som Wikipedia? Detta är anledningen.

Hade det varit tillagt av Forsa själv hade det dock varit en annan sak - det var ju han som avsatte dig och han borde veta bäst. Dock var det inte det, utan det var en medlem utanför konflikten helt och hållet (Kigsz, av historiken att döma).

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

21/01 -12 15:44 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Suck... För det första, lite personligt vid sidan om. Du verkar ha en förträfflig förmåga att hoppa fram och tillbaka med vad du anser om händelsen. "Forsa förtjänar inte att vara ledare" - "Jag gjorde fel, Forsa har rätt i sina ord" - "Forsa gjorde helt fel när han avsatte mig!"

Jag avsatte dig på grund av brister du påvisat ett flertal gånger relaterat till den administrativa position som du hade. Mitt beslut var väldigt utdraget med tiden då jag verkligen inte villa "börja" mitt ledarskap med att avsätta någon, speciellt då du och jag faktiskt HAR haft personliga tvister tidigare.

Tillslut gick du för långt i en konversation där du åter igen, kraftigt, visade dina brister jag talar om. Trots tre varningar från mig och tillsägelser från både mig och FIQ fortsatte du vilket tillslut resulterade i en avsättning, en avsättning som jag beslutade i gemenskap med FIQ.

Angående FuskaWiki-artikeln kan jag bara säga samma sak som tidigare skribenter gjort. Det är en öppen Wiki-sida där vem som helst kan redigera artiklarna. Att det står som det gjorde bevisar ingenting, och rent formellt kan man inte använda en wiki-sida som grunder för något alls om man ska utgå från stämmande fakta.

Jag förstår heller inte varför du tar denna diskussion i forumet? Vill du få fram att jag är en värdelös ledare eller vill du ha andras stöd i dina påståenden? Jag är fullt öppen att diskutera personligt och skulle du känna att det inte fungerar kan du ta kontakt med FIQ.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

21/01 -12 15:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Ärligt talat så förstår inte jag hur du har kunnat blivit mod från första början?

Hursomhelst så känns detta mest bara som bortförklarningar för att kunna få bli mod igen.

21/01 -12 16:45 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Forsa, det ligger en hel del bakom våra tvister, och mitt beteende mot dig. Det började med direkt när jag blev tillsatt, då du började prata skit bakom ryggen på mig och frågade hur i hela friden jag kunde bli tillsatt. Då brast mitt förtroende för dig, redan då, alltså.

Techno_ skrev:
Ärligt talat så förstår inte jag hur du har kunnat blivit mod från första början?

Hursomhelst så känns detta mest bara som bortförklarningar för att kunna få bli mod igen.

Förklara? Vad är det som gör att jag inte kunde bli tillsatt som en i administrationen? Det som jag brast i till sist var diskussioner, tydligen. Grammatiken och validering var det inget fel på vad jag vet. Så hur kan du ens säga "ärligt talat så förstår inte jag hur du har kunnat blivit mod från första början?" när du har varit inaktiv i ett ÅR? Du har inte sett hur jag förändrats förstår jag (på både gott och ont får jag väl säga)?

Och, nej. Det här är knappast någon bortförklarning, tro mig. Jag blev fundersam när jag läste artikeln, helt enkelt.

21/01 -12 16:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

ToonLink skrev:
Forsa, det ligger en hel del bakom våra tvister, och mitt beteende mot dig. Det började med direkt när jag blev tillsatt, då du började prata skit bakom ryggen på mig och frågade hur i hela friden jag kunde bli tillsatt. Då brast mitt förtroende för dig, redan då, alltså.

Hm, du ser, jag är inte ensam om att undra hur. :)

ToonLink skrev:
Techno_ skrev:
Ärligt talat så förstår inte jag hur du har kunnat blivit mod från första början?

Hursomhelst så känns detta mest bara som bortförklarningar för att kunna få bli mod igen.

Förklara? Vad är det som gör att jag inte kunde bli tillsatt som en i administrationen? Det som jag brast i till sist var diskussioner, tydligen. Grammatiken och validering var det inget fel på vad jag vet. Så hur kan du ens säga "ärligt talat så förstår inte jag hur du har kunnat blivit mod från första början?" när du har varit inaktiv i ett ÅR? Du har inte sett hur jag förändrats förstår jag (på både gott och ont får jag väl säga)?

Det jag har förstått utav dig är att du inte klarar av kritik och när du får tillsägelser och då brister, chatten är ett exempel där jag märkt av det.. även i forumet. Vet dock inte hur du är nu med det verkar ju inte ha ändrats allt för mycket vad jag har sett.

21/01 -12 17:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Techno_ skrev:
Hm, du ser, jag är inte ensam om att undra hur. :)

Mitt beteende och min mognad ändrades ganska snabbt i början av årsskiftet, från 2010 till 2011. Jag blev en del av administrationen i maj. Jag hade då visat att jag har förbättrats och jag blev tillsatt.

Sedan om nu inte alla förstår hur jag kunde bli tillsatt så påverkar inte det mig. Jag är väl knappast den enda som folk har funderat över hur i all världen *medlemmen* kunde bli tillsatt...

Techno_ skrev:
Det jag har förstått utav dig är att du inte klarar av kritik och när du får tillsägelser och då brister

Sa jag inte diskussioner jämt nyss? Har du läst mitt inlägg tillräckligt noga?

Techno_ skrev:
chatten är ett exempel där jag märkt av det.. även i forumet.

Det var i böran av sommaren jag började hänga i Chatten igen och då såg mitt beteende helt annorlunda ut. När du hängde där under 2010 (?) så var jag riktigt pantad, ja.

21/01 -12 17:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

ToonLink skrev:
Techno_ skrev:
Hm, du ser, jag är inte ensam om att undra hur. :)

Mitt beteende och min mognad ändrades ganska snabbt i början av årsskiftet, från 2010 till 2011. Jag blev en del av administrationen i maj. Jag hade då visat att jag har förbättrats och jag blev tillsatt.

Sedan om nu inte alla förstår hur jag kunde bli tillsatt så påverkar inte det mig. Jag är väl knappast den enda som folk har funderat över hur i all världen *medlemmen* kunde bli tillsatt...

Techno_ skrev:
Det jag har förstått utav dig är att du inte klarar av kritik och när du får tillsägelser och då brister

Sa jag inte diskussioner jämt nyss? Har du läst mitt inlägg tillräckligt noga?

Techno_ skrev:
chatten är ett exempel där jag märkt av det.. även i forumet.

Det var i böran av sommaren jag började hänga i Chatten igen och då såg mitt beteende helt annorlunda ut. När du hängde där under 2010 (?) så var jag riktigt pantad, ja.

Glad we could agree. :)

22/01 -12 15:43 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag tycker verkligen det är tråkigt att ToonLink har en sådan förmåga att hamna i kläm. Han är en bra snubbe.

7 år på fuska.nu

23/01 -12 18:01 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Apower skrev:
Jag tycker verkligen det är tråkigt att ToonLink har en sådan förmåga att hamna i kläm. Han är en bra snubbe.


Tyvärr. Sedan kan jag hålla med om att moderatorerna och h - moderatorerna har lite brister...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar