Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Kylplatta

21/01 -12 20:50 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Hej på er.

(TL;DR: Jag har problem med att datorn överhettas, städning och utbytning är inga alternativ, ge mig förslag på kylplattor. Jag har en Toshiba Satellite A660-1GC)

Jag har problem med att min dator gillar att bli överhettad. Jag har en laptop så jag kan inte mixtra med fläktarna. Jag tänker inte heller köpa en ny för det här. Jag har ingen erfarenhet av att städa bort ev. damm och liknande (jag vet inte ens hur man öppnar ett chassi...), och detta skulle inte heller lösa problemet då jag haft problemet (dock i lite mindre skala) sen jag köpte datorn.

Jag har hört talas om att man kan hjälpa laptops att kyla ner sig med en s.k. kylplatta. Jag har absolut ingen erfarenhet av detta, så jag vet inte vilka som är bra och mindre bra. Därför frågar jag nu er efter tips.

Jag har en Toshiba Satellite A660-1GC - en sånhär: http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?LNG=19&service=ND&toshibaShop=false&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=1103739

Hjälp skulle uppskattas!

/FIQ



| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

23/01 -12 19:59 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Jag testade en sådan här:
http://www.coolstuff.se/laptopCooler

... men för mig fungerade den inte särskilt bra. Eller rättare sagt; jag kände ingen skillnad jämfört med innan, men den har fått fina recensioner och bra betyg så jag antar att den fungerar.

Jag kan inte helhjärtat rekommendera den, tyvärr, och det är så mycket jag kan om kylplattor för tillfället :)

~ Kigsz ~

2002-2012


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar