Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Min egen kokbok!

Svara
18/01 -12 18:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Vet inte om någon nämnt det, men om du vill spara tid, gör ett gäng 'storkok' som du slänger in i frysen.
Till exempel att du gör ett par kilo köttfärssås som sedan räcker året ut, bara att ta fram och koka pasta till när man inte hinner annat, och absolut bra mat.

Hoppas du inte missförstod, var något otydlig, hade svårt att förklara precist.

7 år på fuska.nu

19/01 -12 20:52 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Köp en ytterfile/fläskfile. Skär bort de överflödiga fettet, om du inte diggar de förstås.

Ta en plastpåse (3l eller mindre) fyll den med diverse kryddor, tex. Vitlökspulver (eller pressad vitlök), svart peppar, salt, rosmarin, citronkrydda, eller kanske timjan.

"Skrubba" filen, eller filebitarna om du föredrar de med kryddorna i påsen tills de är över hela biten. Stek den så den får lätt färg på alla sidor.

Ta fram en form, fyll den med grädde (eller cremefraiche om de inte finns grädde). Häll i lite soja och gärna lite vilt/kalv fond om du har. Vispa runt.

Lägg den lätt stekta filen i formen med "såsen" och släng in den i ugnen på 200 grader i 45 min - 1 tim.
Sen blire svingott för din del.

Potatisgratäng eller rotsaksgratäng är jävligt gott till. De skadar inte heller med kall/varm beasås.



Go on, try it. De är inget recept av nå slag utan bara nått jag har fått för mig att de skulle va gott. Och devare!

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

19/01 -12 20:55 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Jag tänkte inte alls så långt att du är student och lever på 20-25 kr i månaden och nu när jag skrev de där så de är något du får göra då du känner för att lyxa eller nått, haha.

För att ha billig mat hemma så ta jägarexamen och skjut dig en älg, rådjur, fågel eller vafan som helst så har du käk så de räcker för ett bra tag, höhö ;)

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar