Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Diablo III. Förbered er på att bli ännu mer besvikna.

10/01 -12 14:59 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

http://www.nowgamer.com/news/1198665/...
Diablo III bekräftad som bajsig konsolport. Antagligen bundlad med det senaste Cawadoody spelet också.

10/01 -12 15:27 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Varför ligger det här i shooter & action? :s

Fattar inte varför någon skulle bli besviken av det här. Visst, konsolportarna kommer att bli kassa, men man köpr väl ändå till PC? :D

"Death is the beginning of immortality.."

10/01 -12 15:37 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Flyttad från Action>RPG.


blablabla skrev:
Fattar inte varför någon skulle bli besviken av det här. Visst, konsolportarna kommer att bli kassa, men man köpr väl ändå till PC? :D

Han menar nog att eftersom det ska släppas på konsolerna så kommer spelet att utformas efter det och göra PC-versionen sämre. Se Skyrim t.ex. där menyerna var helt fuckade för att de skulle fungera bra på konsolerna.

Jag tycker däremot att detta är bra, eftersom att jag bara spelar på mitt PS3 så det rör inte mig om PC-versionen är dålig. Själviskt tänkt kanske men det är jag det. (:
Fast jag hade för mig att konsolreleasen var försenade just på grund av detta, att de skulle fixa så att PC-versionen inte blev påverkad av att det släpps på konsol också. Antingen har de väl ändrat sig eller så läste jag fel. Anyways så är jag bara positiv till att det släpps till konsol också.

Coucou

10/01 -12 15:48 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:
Flyttad från Action>RPG.


Diablo har alltid varit mer av ett hack 'n slash än ett RPG. Att säga att Diablo är ett RPG är som att säga att Fallout 3 eller Skyrim är ett RPG.

Jag förstår ärligt talat inte varför man skulle använda en kontroll till Diablo. Det enda man behöver är vänsterklick och högerklick. Eventuellt 1-5 om man vill hotkeya potions. Kommer man behöva gå med wasd tro?

Iallafall, jag vet inte vart du läst det om senare release på grund av att de ska fixa PC versionen, men det skulle innebära att Diablo 3 var utveklat för konsoler vilket i sig skulle innebära att det var neddummat och casualiserat. Från vad jag har hört så ska det bara pushas till jul för pengars skull. Inte för att jag själv bryr mig, har aldrig gillat serien.

10/01 -12 16:37 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Iallafall, jag vet inte vart du läst det om senare release på grund av att de ska fixa PC versionen, men det skulle innebära att Diablo 3 var utveklat för konsoler vilket i sig skulle innebära att det var neddummat och casualiserat. Från vad jag har hört så ska det bara pushas till jul för pengars skull. Inte för att jag själv bryr mig, har aldrig gillat serien.

Jag uttryckte mig lite dumt ser jag nu, konsolversionen skulle bli släppt senare eftersom att PC versionen inte fungerade på konsoler. Då drog jag slutsatsen att de skulle släppa det till PC som planerat och sedan fixa i ordning det till konsol. Det stod inte rakt av att det var därför. Fast det stod att releasen på konsol inte skulle komma förrän 2013 på grund av att det skulle få allt att fungera på konsolerna (om det ens skulle gå). Detta var då rätt länge sedan så mycket kan ha ändrats.

Coucou

13/01 -12 14:57 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Tråd delad, diskussion om vad som definierar ett RPG tas nu här.

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar