Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klagomålstråden

02/01 -12 17:21 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
Jag känner flera personer som har lämnat Fuska.nu därför att spelsektionen är svårnavigerad, och det är svårt att ta sig till det spelet man vill. En av huvudanledningarna till detta tror jag är avsaknaden av en lista med samtliga bokstäver som tidigare funnits. Nu måste man hitta i en rullgardin den bokstav man vill in på, vilket inte är direkt användarvänligt när det finns så många alternativ.

Man själv borde få välja hur spellistan ska presenteras. Detta i form av bara namn eller bilder eller en detaljerad lista. Bara namn blir en lista liknande den som fanns på V4, medan bara bilder visar bilderna på spelen. När man håller muspekaren över dem så kan namnen synas och om man har detaljerad lista ser det ut ungefär som nu.

Sedan förstår jag inte, om man exempelvis är inne på spelarkiv Xbox 360, varför det måste stå med "System: Xbox 360" till samtliga spel... det är trots allt ganska självklart om man nu är inne på Xbox 360-spelarkiv. Bör man dessutom inte ha bokstavsordning som standardsortering när det gäller spelarkiven? Jag menar... det blir bra mycket enklare att leta på det sättet.

Det finns även en del saker när man ska skicka in ett nytt spel. Just nu finns det en liten konstig meny längst ner, där man kan trycka på "Skicka in nytt spel". Trycker man på den så finns helt enkelt inte sidan, och man får ett felmeddelande. Kanske kan vara en idé att ta bort den menyn helt då?

När man är inne på mobilspel, så finns fortfarande knappen "Köp på CDON.com" kvar, trots att CDON.com inte har några mobilspel. Det kanske kan vara en idé att faktiskt ta bort den knappen på sektionen mobilspel?

Med tanke på Forsas fusk så skulle jag vilja påstå att det är möjligt att ha fet, kursiv, centrerad och understruken text i sitt fusk. Varför finns det ingen information alls om detta för vanliga medlemmar, som helt klart missar det när de skickar in fusk? Finns samma möjlighet till speltester? Varför har detta inte nämnts utanför administrationen? Verkar som att möjligheten funnits i över ett år och det finns fortfarande ingen information om det... Återigen vore ett Nyhets-forum bra där administrationen kan anmärka uppdateringar och förändringar som man gjort.

Forsa: Vad har det för betydelse? Går man in på FL-Nets hemsida så ber de en att kontakta "Fuska.nu Support" för alla problem som berör Fuska.nu, på Kontakta oss på Fuska.nu nämns inte ens FL-Net. Där står bara att man ska kontakta administrationen, i princip. Förutom om man vill göra reklam, som är undantaget, då ska man kontakta FL-Net på en special-länk som finns där. Så om du nu vill att jag, eller någon annan, ska kontakta FL-Net om problem som bara de kan ta hand om... så anser jag att ni ska lägga upp en lista på Kontakta oss-sidan med olika funktioner som man ska kontakta FL-Net om man har problem med.

Eftersom allt (utom köp och sälj som är ett undantagsfall) kan hanteras av mig är det mig man kontaktar ang. funktionalitet på sidan. Sedan om jag inte kan ta hand om den delen (se köp och sälj igen som ligger någon helt annanstans... fråga FL-net varför :D) så får jag vidarebefodra mailet till dem.

När det gäller annonser på sidan är det dock FL-net som står för allting, men även där vidarebefodrar jag eventuella mail om detta.

Jag ska kontaktas när det gäller funktionalitet på sidan, samt saker som rör sidan i allmänhet. Om ämnet mot förmodan råkar vara FL-nets område kommer jag helt enkelt vidarebefodra mailet till dem.

När du säger "Fuska.nu support", vad tänker du på för sida då? För den har jag faktiskt inte sett (vore roligt att bli informerad att man länkas till isåfall av FL-net...)

Vad gäller CDONs "köp och sälj"-knapp för mobilspel hade jag inte en tanke på att det inte gällde mobilspel, men det låter såklart rimligt.

"System: xxx" i System-flikar känns mest som en designmiss från min och Exadmins sida när vi gjorde sidan. Något jag kan ta bort.

Jag är medveten om att vi varit dålig på att informera om BBcodes, något som borde varit fixat för länge sen.

Att spelsektionen är som den är med navigering är jag medveten om, något vi tänkte ordna iom designuppdateringen (se annan tråd i detta forum).

/FIQ

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

02/01 -12 17:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Hela medlemsmenyn borde flyttas till vänster sida, såsom det var på v4. För jag skulle tro att nya medlemmar totalt missar menyn när den ligger så otroligt dumt till som den gör. Varför inte sätta den på vänster sida som sagt? blir snyggare också.

Listan skulle då se ut såhär:

Fuska.nu
Startsida
Om Fuska.nu
Hjälp
Chatt
Onlinespel
Kontakta oss
Medlemstoppar
Regler
Julkalender 2011

System
PC
Playstation
Playstation 2
Playstation 3
PSP
Xbox
Xbox 360
Nintendo 64
Nintendo Gamecube
Wii
Game Boy
Nintendo DS
Nintendo 3DS
Dreamcast
Mobil

Profil
Din sida
Gästbok
Meddelanden
Klubbar
Topplistor
XP / Poäng

Skippar "polare" då detta kan ses på profilen vilka som är online.

Verktyg
Sök medlem
Onlinelista

Forum
Forumstart
Mina foruminlägg
Sök i forumet
Redigera profil

Klubbar
Klubar
Mina klubbar

02/01 -12 20:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Tycker menyn är typ.... osynlig elr något.

Knewt skrev:
The_new_cake skrev:
Forsa: Vad har det för betydelse? Går man in på FL-Nets hemsida så ber de en att kontakta "Fuska.nu Support" för alla problem som berör Fuska.nu, på Kontakta oss på Fuska.nu nämns inte ens FL-Net. Där står bara att man ska kontakta administrationen, i princip. Förutom om man vill göra reklam, som är undantaget, då ska man kontakta FL-Net på en special-länk som finns där. Så om du nu vill att jag, eller någon annan, ska kontakta FL-Net om problem som bara de kan ta hand om... så anser jag att ni ska lägga upp en lista på Kontakta oss-sidan med olika funktioner som man ska kontakta FL-Net om man har problem med.

Det är FIQ som ska kontaktas oavsett (enligt "Kontakta oss" och FL-Nets sida "kontakta Fuska.nu Support" i alla fall). Sen om han inte får/kan ändra på saken ifråga utan FL-Nets hjälp/tillåtelse så är det självklart hans ansvar att kontakta dem.


Frågan är ju varför FIQ inte gjort det(vad jag vet?). Jag har svårt att tro att han struntat i alla reklam-klagomåls-trådarna, så nu vill jag(vi?) ha en förklaring av FIQ varför så många får svaret att man själv ska kontakta FL-Net när The_New_Cake ändå fått svaret att han skulle kontakta Fuskas administration istället.


Jag anser också att det är FIQ:s ansvar.

02/01 -12 20:33 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Squirtle skrev:
Frågan är ju varför FIQ inte gjort det(vad jag vet?). Jag har svårt att tro att han struntat i alla reklam-klagomåls-trådarna, så nu vill jag(vi?) ha en förklaring av FIQ varför så många får svaret att man själv ska kontakta FL-Net när The_New_Cake ändå fått svaret att han skulle kontakta Fuskas administration istället.


Jag anser också att det är FIQ:s ansvar.

FIQ har, likt som många av oss andra, kontaktat FL-net angående reklam. Men de är inte så positiva till förändring helt enkelt.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

06/01 -12 22:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Forsa skrev:
Squirtle skrev:
Frågan är ju varför FIQ inte gjort det(vad jag vet?). Jag har svårt att tro att han struntat i alla reklam-klagomåls-trådarna, så nu vill jag(vi?) ha en förklaring av FIQ varför så många får svaret att man själv ska kontakta FL-Net när The_New_Cake ändå fått svaret att han skulle kontakta Fuskas administration istället.


Jag anser också att det är FIQ:s ansvar.

FIQ har, likt som många av oss andra, kontaktat FL-net angående reklam. Men de är inte så positiva till förändring helt enkelt.


Och det får man veta nu?

06/01 -12 22:45 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Squirtle skrev:

Och det får man veta nu?


Nej, vad jag vet har det nämnts förut...

Jag visste hursomhelst innan det skrevs nu att de inte varit positiva... Dock kanske de ändrar sig när allt fler klagar så det är ju bara att vara på dem så kanske någon förändring sker.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/01 -12 22:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

DarknessSky skrev:
Squirtle skrev:

Och det får man veta nu?


Nej, vad jag vet har det nämnts förut...

Jag visste hursomhelst innan det skrevs nu att de inte varit positiva... Dock kanske de ändrar sig när allt fler klagar så det är ju bara att vara på dem så kanske någon förändring sker.


Så,,, vad sägs om att storma dem?

06/01 -12 22:53 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Squirtle skrev:
DarknessSky skrev:
Squirtle skrev:

Och det får man veta nu?


Nej, vad jag vet har det nämnts förut...

Jag visste hursomhelst innan det skrevs nu att de inte varit positiva... Dock kanske de ändrar sig när allt fler klagar så det är ju bara att vara på dem så kanske någon förändring sker.


Så,,, vad sägs om att storma dem?

Fast att bomba dem med mail kommer ju knappast hjälpa.

Det är väl mer att man kan göra en lista där medlemmarna då får delta i listan och efter ett tag skickar man in denna lista och säger att dessa medlemmar klagar på reklamen etc.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

08/01 -12 18:01 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

När man gör en sökning i forumet (/forum/sok.php) så stämmer inte alltid trådskaparens namn och vem som gjort senaste inlägget.

11/01 -12 14:45 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jag blev nyligen godkänd i en klubb. Jag blir då meddelad om att jag blev godkänd. Men med två meddelanden. Skulle det gå att fixa så att man bara fick ett meddelande istället för två?

11/01 -12 15:10 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Pudkip: Fixat!

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

11/01 -12 19:41 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har det senaste fått problem med att jag glömmer lägga till [b][/b] efter alla länkar jag postar, detta på grund av ett problem som gör att om man har flera länkar så räknas dessa som en. Enda lösningen som finns just nu är att använda andra BBcodes emellan länkarna.

Vore härligt med en lösning som innebär att man slipper tänka på det...

11/01 -12 20:17 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Har försökt lösa problemet men misslyckats. Kan försöka igen.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

11/01 -12 20:25 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Kanske var samma problem som The_new_cake sa...

På min presentation så tänkte jag ha länk till mina sidor vilket som var [ url=minlänk]TheMeister[ /url] och bredvid skrev jag [ url=minandralänk]Chillout[ /url]

Men då syntes inte Chillout länken så jag fick köra med vanlig [ url]min länk[ /url]

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/01 -12 20:29 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

DarknessSky: Det är samma problem, lägg till [fet][/fet] mellan dina länkar så kommer båda bli synliga.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar