Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nytt spel! Pokémon + Nobunaga's Ambition

17/12 -11 22:11 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek 

Just precis, ett nytt Pokémon-spel till den bärbara konsolen Nintendo DS har blivit bekräftat. Ett spel som med många olika drag skiljer sig från alla de tidigare spelen i serien, med det som nog alla reagerar på är att tränarna i det här spelet inte är vanliga moderna Pokémon-tränare, utan de liknar istället gamla japanska samurajer, och sättet de strider på i det här spelet liknar mera RPG-stil än det vanliga stridssättet.

Bilder:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek  Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek  Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek  Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=u34bzH5Eo04

Personligen tycker jag det ser helt otroligt ut, blev otroligt positivt överraskad då jag läste artikeln och fick se trailern.
Är själv ett stort fan av RPG-spel, och att de tog Pokémon till en sån här hög och alldeles ny nivå hade jag aldrig kunnat tro, men jag ser optimistiskt mot de nya idéerna och initiativen. Mitt enda klagomål skulle väl vara att det kommer till Nintendo DS och inte 3DS, men det är väl något som uppskattas av de fans som inte har Nintendo 3DS.

Vad får ni för första intryck av det här spelet? Tycker ni att det var ett bra initiativ med den nya stilen, eller tycker ni att de bara skulle ha hållit sig till de tidigare Ranger- och Mystery Dungeon-spelen?
Discuss!



The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/12 -11 00:57 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

konsigt koncept tycker jag, men let's wait and see :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

18/12 -11 19:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Alltså varför just spin off spel <_<
Fast det verkar väll hyfsat bra.

18/12 -11 19:50 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Mja, jag är för de gamla hederliga fina Emerald, Ruby och Sapphirespelen. Detta verkar inte så jättebra.

18/12 -11 20:41 Siera_Star

Siera_Star

2068 XP 4 inlägg

Jag ser positivt på det här. Gillar verkligen idéen med ett lite mer medeltida Japan och att de kombinerat Pokémon in i det hela, kan bli riktigt intressant.
Definitivt ett köp dag 1 för mig.

18/12 -11 21:56 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

I'm gonna get it! Verkar awsome.
Cross over mellan två olika spel serier är ganska najs :D

~ Aye!

26/12 -11 01:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Ser väldigt lovande ut. Jag tror att det blir en bekväm omväxling att slippa fundera på hur man ska "fånga dem alla" och istället fokusera på...vad nu det här spelet går ut på. Jag är inte bekant med originalserien!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar