Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



mw3 ladda up i HD på youtube?? (hjälp)

10/12 -11 13:25 Byssel94

Byssel94

501 XP 27 inlägg

när jag ska ladda upp ett klipp till youtube så hamnar det bara i 360p?? ser folk som ha 720p?? varför har inte mina klipps det? :O spelar på HD tv och har elit premium! men ändå hamnar det i skit kvallé på youtube :O varför? :O

10/12 -11 13:34 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

det beror på vilket capture card du har skulle jag tro. skulle rekommendera HD PVR, spelar in i full HD.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

10/12 -11 13:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Precis som DakrMasters sa. Det beror nog på ditt capture card eller så beror det på vilket program du använder för att ladda upp dina klipp.

10/12 -11 14:47 Byssel94

Byssel94

501 XP 27 inlägg

men jag menar när du laddar upp genom "vault" eller som theater som det heter på black ops :)

10/12 -11 15:06 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Byssel94 skrev:
men jag menar när du laddar upp genom "vault" eller som theater som det heter på black ops :)

Tycker att det låter väldigt osannolikt att det skulle fungera så. Du får nog skaffa ett riktigt capture card om du vill ha HD.

Coucou

10/12 -11 15:21 Byssel94

Byssel94

501 XP 27 inlägg

jag har sett många klipps där det är i alla fall 480p och även 720p. det finns videos på callofduty.com som har så bra kvalle, och dom videorna är uppladdade av folk via "vault". så det ska gå. men frågan är varför vissa kan lägga upp i 720p och vissa i 360p.

10/12 -11 15:52 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

Måste man inte ha premium för att kunna ladda upp klipp?

10/12 -11 23:40 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Du måste också rendera klippet i HD

Fucking weebs...

11/12 -11 10:58 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Som jag förstår det så laddar du upp det med någon slags funktion som finns i black ops? det bör antigen finnas olika settings du kan välja när du ska ladda upp det direkt till youtube som du säger.

Om du får klippet till datorn kan du ju ändra dina render settings så det blir bättre kvalitet, då behöver du ett film/video redigerings program likt Windows movie maker men du bör inte använda det då det är ett b-program. Ladda istället hem Trial versionen av sony vegas pro 8, 9 eller 10. Adobe after effects är ännu bättre men de är lite krångligare. Om de är skit kvalitet på det du får till datorn så är det svårt att trolla med render settings för att få bättre kvalitet men dina render settings gör en hel del.

Om inget av detta hjälpte eller nja vet inte om jag försökte mer klar göra lite saker för dig, men iaf då är det bara till att köpa ett capture card om du vill ha bra kvalitet på dina klipp. Själv använder jag som de andra sagt en Hauppauge HD PVR och den ger bra kvalitet tycker jag beror som sagt vilka render settings du använder. (Så här blir mina klipp med Hauppauge HD PVR: www.youtube.com/user/VVheezyMoon det här är inte för att ge reklam åt mig själv utan bara för att visa hur jag får kvaliteten att bli.)

Annars skulle jag rekommendera någon av black magic's capture cards de har mest de man bygger in i datorn men de har en dazzle version också. Sanningen är att de ger snäppet bättre bild och idag hade jag själv köpt ett sånt.

Slutligen så får du vara beredd att lägga ut runt 2000kr på de capture card jag rekommenderar, men vill man ha duglig HD så kostar det lite :)

Hoppas de var föståligt.
/Forza

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar