Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Metal musik

12/12 -10 20:37 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

ReservoirDog skrev:
tompus skrev:
Men allvarligt talat, tror du verkligen att ett band skulle heta covern?


Vore lustigt för min del. Cover/Covern, heh.

Btw, tompus? Vad för Metal är Anvil?

Jag tror att de flesta ser Anvil som Heavy Metal, och det gör jag också!

14/12 -10 18:23 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Btw, tompus? Vad för Metal är Anvil?



Låter ganska Thrashig enligt mig också.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

14/12 -10 21:57 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

niwn skrev:

Btw, tompus? Vad för Metal är Anvil?



Låter ganska Thrashig enligt mig också.

Anvil var ju helt klart en stor influens på Thrashen! Men direkt thrashiga skulle jag inte säga att domär.

15/10 -11 22:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

Jag älskar metal! All that remains och Adept är mina favoriter!

19/10 -11 16:14 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

blablabla skrev:
Gillar verkligen inte black metal då dom går apeshit och skriker "Hail Satan, our lord!" i låtarna.. är mest idiotiskt >_>

DU ÄR DUM.

Älskar alla typer av metal :>

20/10 -11 21:10 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Tatsu skrev:
blablabla skrev:
Gillar verkligen inte black metal då dom går apeshit och skriker "Hail Satan, our lord!" i låtarna.. är mest idiotiskt >_>

DU ÄR DUM.

Älskar alla typer av metal :>


This is huh... wow.

21/10 -11 07:36 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Med det där väldigt gamla inlägget så menade jag att jag inte gillar black metal när dom just har överdrivet satanistiska texter. Annars gillar jag black metal sure, men tycker att det satanistiska går lite överstyr ibland.

"Death is the beginning of immortality.."

01/11 -11 19:51 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

21JumpStreet skrev:
Death Metal suger. Det närmsta Death Metal som jag lyssnar på är Slipknot. Trash är sådär. Metallica har gjort ett bra album. Megadeth borde byta sångare. Slayer har gjort en bra låt. DragonForce har gjort tre bra låtar, annars suger dom. Annars gillar jag nog Heavy Metal bäst. Iron Maiden har gjort väldigt många bra låtar.

Dragon Force är inte Death Metal om det är det du menar.

Have I ever told you the definition of insanity?

01/11 -11 20:53 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

21JumpStreet skrev:
Danne_00 skrev:
21JumpStreet skrev:
Death Metal suger. Det närmsta Death Metal som jag lyssnar på är Slipknot. Trash är sådär. Metallica har gjort ett bra album. Megadeth borde byta sångare. Slayer har gjort en bra låt. DragonForce har gjort tre bra låtar, annars suger dom. Annars gillar jag nog Heavy Metal bäst. Iron Maiden har gjort väldigt många bra låtar.

Dragon Force är inte Death Metal om det är det du menar.

Nej, det diskuterades DragonForce så jag bara gav min åsikt om dom.

Ok. Tack för åsikten.

Have I ever told you the definition of insanity?

03/11 -11 19:05 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

21JumpStreet skrev:
Death Metal suger. Det närmsta Death Metal som jag lyssnar på är Slipknot. Trash är sådär. Metallica har gjort ett bra album. Megadeth borde byta sångare. Slayer har gjort en bra låt. DragonForce har gjort tre bra låtar, annars suger dom. Annars gillar jag nog Heavy Metal bäst. Iron Maiden har gjort väldigt många bra låtar.


1. Att Death Metal suger är din åsikt, du får det att se ut som ett "fakta".
2. SlipKnoT är långt ifrån Death Metal.
3. Trash? Sopor? Vad har det med saken att göra?
4. Metallica har gjort 5 bra album.
5. Megadeth borde inte byta någonting, Dave Mustaine är en gud!
6. Slayer har gjort väldigt många bra låtar.
7. Bara för att du bara har hört 3 låtar med DragonForce så innebär inte det att de är de enda bra.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

03/11 -11 19:35 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

true stuffs' true. Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

"Death is the beginning of immortality.."

03/11 -11 23:02 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Bara för att jag har tråkigt:

1. Varför tycker du att det suger då?
2. Slipknot påminner väl inte alls särskilt mycket om death?
3. Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
4. har ingen åsikt då jag tycker att metallica, hur stora dom än är, är lama. På två sätt 8D
5. Men det är ju fakta.
6. Att dom har gjort väldigt få bra låtar är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''. 8D
7. Tvivlar jag på. Hört alla tidiga demos? (lät mycket bättre^^) eller deras senare låtar (Cry Thunder, Last Fallen World)? Dom är absolut mycket bättre, tror att nya sångarn påverkar lite :3
8. ..förutom angående numemr 5, som jag påpekade^^

"Death is the beginning of immortality.."

03/11 -11 23:41 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

21JumpStreet skrev:

1. Du failar så jävla mycket.
2. Slipknot är det enda band jag lyssnar på som ens påminner om Death Metal.
3. Menade Thrash Metal.
4. Att Metallica har gjort 5 bra album är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
5. Att Megadeth inte borde byta någonting är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
6. Slayer har gjort väldigt få bra låtar.
7. Jag har hört alla låtar med DragonForce.
8. Tråden handlade om vad vi tyckte om Metal, allt är åsikter.

Rofl. Om du inte gillar varken Slayer eller Megadeth, och du bara gillar ett album av Metallica, då kan du knappast tycka att "Trash är sådär". Särskilt inte utifall du säger att "ett bra album" är The Black, eftersom det inte ens är Thrash.

Slayer har f.ö gjort många bra låtar, i alla fall om man är det minsta insatt i eller ens gillar Thrash Metal. Bästa Thrash Metal-bandet imo är dessutom Exodus som tillsammans med Slayer karaktäriserar genren bäst. Metallica är bara en nedslipad mainsteam heavy-version av Thrash (EDIT: Borträknat album 1 och 2), om än en bra sådan.

PS. Angående 7 så var det ett jävla slöseri med tid. Du borde väl ha insett att de sög efter högst ett album?

PSS. Dave är king.

Have I ever told you the definition of insanity?

05/11 -11 05:11 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Danne_00 skrev:
21JumpStreet skrev:

1. Du failar så jävla mycket.
2. Slipknot är det enda band jag lyssnar på som ens påminner om Death Metal.
3. Menade Thrash Metal.
4. Att Metallica har gjort 5 bra album är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
5. Att Megadeth inte borde byta någonting är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
6. Slayer har gjort väldigt få bra låtar.
7. Jag har hört alla låtar med DragonForce.
8. Tråden handlade om vad vi tyckte om Metal, allt är åsikter.

Rofl. Om du inte gillar varken Slayer eller Megadeth, och du bara gillar ett album av Metallica, då kan du knappast tycka att "Trash är sådär". Särskilt inte utifall du säger att "ett bra album" är The Black, eftersom det inte ens är Thrash.

Slayer har f.ö gjort många bra låtar, i alla fall om man är det minsta insatt i eller ens gillar Thrash Metal. Bästa Thrash Metal-bandet imo är dessutom Exodus som tillsammans med Slayer karaktäriserar genren bäst. Metallica är bara en nedslipad mainsteam heavy-version av Thrash (EDIT: Borträknat album 1 och 2), om än en bra sådan.

PS. Angående 7 så var det ett jävla slöseri med tid. Du borde väl ha insett att de sög efter högst ett album?

PSS. Dave är king.


Jag älskar dig.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

09/11 -11 16:52 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

SBTK skrev:
Danne_00 skrev:
21JumpStreet skrev:

1. Du failar så jävla mycket.
2. Slipknot är det enda band jag lyssnar på som ens påminner om Death Metal.
3. Menade Thrash Metal.
4. Att Metallica har gjort 5 bra album är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
5. Att Megadeth inte borde byta någonting är din åsikt, du får det att se ut som ett ''fakta''.
6. Slayer har gjort väldigt få bra låtar.
7. Jag har hört alla låtar med DragonForce.
8. Tråden handlade om vad vi tyckte om Metal, allt är åsikter.

Rofl. Om du inte gillar varken Slayer eller Megadeth, och du bara gillar ett album av Metallica, då kan du knappast tycka att "Trash är sådär". Särskilt inte utifall du säger att "ett bra album" är The Black, eftersom det inte ens är Thrash.

Slayer har f.ö gjort många bra låtar, i alla fall om man är det minsta insatt i eller ens gillar Thrash Metal. Bästa Thrash Metal-bandet imo är dessutom Exodus som tillsammans med Slayer karaktäriserar genren bäst. Metallica är bara en nedslipad mainsteam heavy-version av Thrash (EDIT: Borträknat album 1 och 2), om än en bra sådan.

PS. Angående 7 så var det ett jävla slöseri med tid. Du borde väl ha insett att de sög efter högst ett album?

PSS. Dave är king.


Jag älskar dig.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar