Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Whyyyyyyyyyy???

Svara
21/09 -11 06:30 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Varför är folk så himla negativa inför nya konsoller? Jag fattar inte. Vill folk inte att vi ska gå frammåt?

Tycker jag läser komentarer överallt på olika forum om att "det inte behövs en ny generation än". WTF? Ps3/Xbox och inte för att tala om Wii är ju runt 6år gamla, det är typ stenåldersvarning jämnfört med vad man kan få på PC idag.

Vad är lixom grunden till negativiteten? Vill folk inte köpa ett nytt system för att dem inte har pengar eller vad?

Vi behöver nextgen konsoller.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek



Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 07:36 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Har aldrig hört någon som är emot next gen. :P

Själv så ställer jag mig neutral mot nästa generation, delvis så kan grafiken säkert bli många gånger bättre, men sedan känner jag också att ju bättre grafiken blir på spelen, desto sämre blir spelkänslan.

Coucou

21/09 -11 07:58 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

O'rly? Jag ser det överallt. Haha. Folk som påstår att Ps3 och 360 inte alls är gamla, att dem  fortfarande känns nya, att dem lätt går upp mot PC och kommer hålla minst 2 år till. Vissa har till och med påstått att Kinect och Move skulle vara deras 'nästa steg' och att dem skulle gå 5år till efter det. Helt galna grejer. xP

Beror väl på vad man kör antar jag. Men grafik och effekter kan definitivt bli MYCKET bättre. Men jag har några av mina absoluta favvo spel  någonsin den här generationen, så håller inte riktigt med om att soelkänslan försämras. Om något har den blivit bättre för mig.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 09:39 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Tror nog att nästa generation kommer snart, WiiU kommer ju nästa år och jag tror inte att Sony och Microsoft kommer låta Nintendo roffa åt sig hela marknaden med sin next gen konsol. Skulle gissa att PS4 och nästa Xbox kanske kommer 2012 eller 2013

(????)??

21/09 -11 15:18 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Det är väl helt OK att dem gör nya konsoller. För mig spelar det ingen större roll längre - eftersom jag har gått över till PC (förutom när det gäller Halo).

Jag tror att anledningen till att man tycker det är för tidigt att börja på nya är för att när de nya konsollerna är klara så, helt plötsligt, kommer det en ny, jättebra, uppfinning som hade kunnat göra dem flera gånger bättre. Då kanske man nästa år måste behöva köpa en ny - igen.

Ssssssssssss...

21/09 -11 15:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Med nästa generations stationära konsoler får man (förutom bättre grafik), bätte AI, större miljöer, m.m.

Så vi får hoppas att de kommer snart.

21/09 -11 15:37 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Slickepinnen skrev:
Tror nog att nästa generation kommer snart, WiiU kommer ju nästa år och jag tror inte att Sony och Microsoft kommer låta Nintendo roffa åt sig hela marknaden med sin next gen konsol. Skulle gissa att PS4 och nästa Xbox kanske kommer 2012 eller 2013

Det tror jag också. Anonserade E3 2012 och slpps 2012 chansar jag på. Men man vet aldrig.

Det är också en grej jag sätt på tal om det, ser jättemånga komentare av folk som kalgar på att Nintendo ens visade WiiU för att dem inte vill att en Ps4a eller Nextbox ska komma. :P

Wilder787 skrev:
Med nästa generations stationära konsoler får man (förutom bättre grafik), bätte AI, större miljöer, m.m.

Så vi får hoppas att de kommer snart.

Exakt! Det är ju inte bara grafik, det är effekter också. AI tror jag skulle kunna vara as bra nu också, det spelar inte så mycket på hårdvara, mer skillad programering. Men riktiga, verklighetstroga effekter vore as nice.

Bara något som trovärdig dimma, snyggare vatten effekter, solljus som reflekteras med precision osv. kan ju göra jätte mycket i spel.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 15:45 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Det.. undrar jag också..

Dock känner jag att nya wii är som en mellanstadie, lite små förbättringar från dagens konsol generation.

Men när Sony/microsoft kommer med sina nya, så kommer wii u'n precis som gamla wii kännas utdaterad.

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

21/09 -11 16:00 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Håller inte med. Dvs. om den nu är 5-6x starkare än ett Ps3/360. Isf kommer man garanterat se stor skillnad. Men det får vi väl se på E3 2012.

Zelda demot såg helt otroligt ut. Ljus effekterna var helt fantastiska. Pluss att dem hade ralistiska vindförhållanden och ljusskifftning i sitt 'Japaneese garden Demo'.

Om WiiU kan hålla det som standard i början så kan man ju förvänta sig riktigt snygga spel mot slutet av livstiden. för det blir ju alltid bättre med tid.

Och faktum är ju att WiiU komemr gå emot PS4/Nextbox. Kommer bli en interesant next gen tror jag. Undrar om Sony kommer gå fullt ut med super teknologi igen eller gå tillbaka till svag stil som med Ps2. Skulle inte bli förvånad om MS kör sämre prestande och mer Casual efter succen med Kinect.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 16:30 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Tror faktiskt sony kommer köra på prestanda monster igen =)

psp vita är ju det, för sin storlek.

Läste lite på specs av wii u, men såg inte så mkt som sa mig något, bara nå udda namn på processorn.
Stod att den stödjer många slags upplösningar, upp till 1080p, men det gör ju ps3 redan.

Gpu'ns grafikkrets är motsvarande till 4800 serien. Jag har på datorn ett 6950, tror ps3an kommer ha vären än mitt.

Men det är bara vänta o se ^^

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

21/09 -11 16:50 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Nä, det är lite dåligt med specs ute. Nintendo är ena jävlar på att vara tysta. Aldrig får man någon info. Men det som är sag är iaf att den ska klara nativ 1080p. Vilket Ps3/360 knappt klarar.

Här är CPUn:

WiiUCPU skrev:

CPU: "Watsons brains" i.e IBM POWER7
Custom 45nm chip with "lots of embedded DRAM"
Multi-core CPU


Men svårt att säga vad den kommer klara. Med tanke på att konsoller alltid får 'custom made' saker som mixar lite olika prestanda i datorer för att få ut så mycket som möjligt.

Här är vad vi vet om GPU:n också:
WiiUGPU skrev:

GPU: Similar to the RV770
Wii U's GPU is similar to the RV770 chipsets which are from 2008. What are the RV770's? They are: HD 4730, 4830, 4850 and 4870.

Information about the GPU:
~Core clock speed, # of unified shaders, bus width, unavailable
~Belongs to the Direct X 10.1/Shader Model 4.1 generation of GPU's
~More than a Teraflop of calculation power
~Built in Eyefinity. Wii U can output 4 Standard Definition videos and 1 High Definition video.
~Features geometry shaders.
~Tessellation unit similar to Radeons 2xxx,3xxx,4xxx

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 17:00 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Mitt enda problem är att det kommer bli jäkligt dyrt. Jag skulle liksom vilja ha 3ds, wii u, ps4 och ps vita så det blir jäkligt mycket pengar :O

Men annars så verkar det bli en bra nästa generation :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

21/09 -11 17:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

DarkMasters skrev:
Mitt enda problem är att det kommer bli jäkligt dyrt. Jag skulle liksom vilja ha 3ds, wii u, ps4 och ps vita så det blir jäkligt mycket pengar :O

Men annars så verkar det bli en bra nästa generation :)

Jag tror att många kan se det som ett rpoblem också. Speciellt när det varit ekonomiskt kris och allt. Det lär ligga kvar länge.

Förhoppningsvis får vi konsoller som är logiskt prissatta nästa generation på max 4000kr och inte ett jäkla 6000kr Ps4 igen xP

Men vet vad du menar. Skulle vilja ha allt om jag fick. Men hoppas jag kommer kunna ha råd med WiiU, Ps4 och 3DS iaf :)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 17:24 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag är en ingen teknologi whore så jag bryr mig inte så mycket. Jag köper ett nytt system ifall systemet har spel som intresserar mig. Grafik gör inte det hela bättre bara sämre ibland hah!

Wii U PS4 XBone PC

21/09 -11 17:37 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

MartinMilk skrev:
Jag är en ingen teknologi whore så jag bryr mig inte så mycket. Jag köper ett nytt system ifall systemet har spel som intresserar mig. Grafik gör inte det hela bättre bara sämre ibland hah!

Håller helt med. Det är ju spelen som gör konsollen, inte hårdvaran. Grafik är alltid bara ett pluss. Men det som är nice, enligt mig, är effekter man kan få ut av hårdvara idag. Inte bara hög grafik upplösning. Jag tycker effekter som realistiskt rinnande dimma, ljuseffekter osv. är riktigt nice.

Och det med grafiken går ju lite ihop med vad Fix_d sa, då han tycker det blir sämre spelkänsla. Själv tycker jag mest det blir det när tillverkare satsar för mycket på grafiken och för lite på spelets helhet. Finns massvis med snygga spel som är ren skit.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 18:49 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

19Robb92 skrev:

Och det med grafiken går ju lite ihop med vad Fix_d sa, då han tycker det blir sämre spelkänsla. Själv tycker jag mest det blir det när tillverkare satsar för mycket på grafiken och för lite på spelets helhet. Finns massvis med snygga spel som är ren skit.

Det var det jag menade, och jag tror att det kan bli en bieffekt av bättre konsoler. När konsolerna klarar riktigt bra grafik så vill spelarna så klart få ut det mesta av konsolerna. Detta kan få utvecklarna att satsa för mycket på grafiken och för lite på att faktiskt göra ett bra spel.

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar