Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Syskon som gillar Justin Bieber?

Svara
16/09 -11 16:50 Stegosaurus

Stegosaurus

6532 XP 330 inlägg

Allt började för fem månader sedan, jag hade just kommit hem från skolan när jag tyckte att jag hörde Justin Bieber från min sextonåriga broders sovrum. Jag trodde och hoppades att det bara var min fantasi som spelade mig ett spratt, att jag bara fruktade det värsta.
Jag smög lite närmare och lade örat mot dörren, bara för att vara säker. Mina farhågor hade besannats: Min broder lyssnade på Justin Bieber.
Mitt hjärta sjönk lite i bröstet, men hoppet tändes i mig som en pytteliten klump brinnande magnesium. Kunde det vara så att han bara kollade in vad hela den här Bieber-grejen på internet handlade om?
Jag hoppades på det bästa och återgick till det normala. Jag låtsades som att det här aldrig hänt.

En hel månad gick utan några konstigheter, men sen väcktes min fruktan på nytt. Jag kunde mycket tydligt höra ordet "baby" upprepas ett löjligt antal gånger från övervåningen. Jag avbröt det jag höll på med och sprang upp för trappan. Jag öppnade min broders sovrumsdörr och såg de ingen storebror någonsin skulle behöva se.
Min älskade broder dansade vilt till ni-vet-vems låt, och sjöng med också!
Jag stängde omedelbart av stereon och skällde ut honom. Vi grälade, vilket slutade med att han sprang ut ur sitt rum och rymde hemifrån i fem timmar.

Ända sen dess har han förändrats ohyggligt mycket. Han har klippt sitt hår precis som Bieber och äger alla hennes skivor.
Det gör så ont att se honom såhär. Jag vet att jag måste göra något, men jag vet inte vad. Jag känner mig så sviken, så besviken. Lärde jag honom inte bättre?
För vad för sorts storebror och manlig förebild vore jag om jag inte hjälpte honom återfå sin förlorade manlighet?
Jag måste hjälpa honom att åter bli den man han var förutbestämd att bli ända sen dagen då min faders spermie bar sin Y-kromosom till min moders ägg!

Nu ber jag er, Fuskare om hjälp. Hur kan jag väcka den man jag vet ännu slumrar någonstans, djupt inuti min broder?


...eller överreagerar jag bara?

16/09 -11 17:16 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Han låter snygg och verkar ha bra kill smak och i samma ålder som mig är han också.. Ligga?

Wii U PS4 XBone PC

16/09 -11 17:16 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

troll?

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

16/09 -11 17:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

Kanske låta honom lyssna på vad han vill lyssna på?, min syrra lyssnar på JB och Glee men jag frågar inte folk vad jag ska göra med henne...., alla har olika musik stilar och alla kan inte gilla vad du gillar.

16/09 -11 17:21 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Jag tror att det har hållit på för länge för att det bara skulle vara en övergående "period", sedan tycker jag du gick på för hårt och plötsligt när du konfronterade honom. Du borde ha byggt upp samtalet lite först innan du började argumentera med honom. På så sätt blir han mer mottaglig för dina argument och kanske faktiskt tar åt sig. Men som man säger så är det ju lätt att vara efterklok, nu till frågan hur du ska lösa det.

Ett sätt skulle ju vara att avvänja honom, ta alla skivor och alla hans möjligheter till att lyssna på Bieber, detta kan dock leda till konsekvenser. Speciellt om dina föräldrar har "förståelse" för hans "Bieber-fever". Annars så kanske du kan ta ett riktigt snack med honom så att han inser hur fel det är att lyssna på Justin Bieber. Det sista mest drastiska vore att övertyga dina föräldrar om att skicka iväg honom på ett militärläger, jag har inga tvivel om att han kommer att återfå sin manlighet genom ett sådant.

Lycka till!

Coucou

16/09 -11 17:40 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Game_ninja skrev:
troll

no shit sherlock

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

16/09 -11 17:54 Stegosaurus

Stegosaurus

6532 XP 330 inlägg

Cappelito skrev:
Kanske låta honom lyssna på vad han vill lyssna på?, min syrra lyssnar på JB och Glee men jag frågar inte folk vad jag ska göra med henne...., alla har olika musik stilar och alla kan inte gilla vad du gillar.

Men det är min broderliga plikt att leda honom in på den rätta vägen, vägen som kallas "metal" och "hårdrock"!

Fix_d skrev:
Sedan tycker jag du gick på för hårt och plötsligt när du konfronterade honom. Du borde ha byggt upp samtalet lite först innan du började argumentera med honom. På så sätt blir han mer mottaglig för dina argument och kanske faktiskt tar åt sig. Men som man säger så är det ju lätt att vara efterklok.

Så sant, så. Jag blev bara så chockad, så besviken.
Militärskola vore förvisso lite extremt, men att jag skulle i alla fall kunna gymma med honom till tonerna av den manligaste musiken på Jorden!

16/09 -11 19:50 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Är det sant så är du en elak bror. Bieber är världelös,töntig,kass, och allt vad det heter, men man ska få lyssna på honom ändå om man nu av ngn underlig anledning vill det.

*

16/09 -11 20:03 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Jag tycker väldigt synd om dig att din stackars brodern gillar JB.

16/09 -11 21:56 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Ge honom ett kokt stryk så ska du allt se att han slutar lyssna.

Tonight's the night.

17/09 -11 00:45 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Stegosaurus skrev:
Men det är min broderliga plikt att leda honom in på den rätta vägen, vägen som kallas "metal" och "hårdrock"!


så ska det va!!!!

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

17/09 -11 14:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

Stegosaurus skrev:
Cappelito skrev:
Kanske låta honom lyssna på vad han vill lyssna på?, min syrra lyssnar på JB och Glee men jag frågar inte folk vad jag ska göra med henne...., alla har olika musik stilar och alla kan inte gilla vad du gillar.

Men det är min broderliga plikt att leda honom in på den rätta vägen, vägen som kallas "metal" och "hårdrock"!

Fix_d skrev:
Sedan tycker jag du gick på för hårt och plötsligt när du konfronterade honom. Du borde ha byggt upp samtalet lite först innan du började argumentera med honom. På så sätt blir han mer mottaglig för dina argument och kanske faktiskt tar åt sig. Men som man säger så är det ju lätt att vara efterklok.

Så sant, så. Jag blev bara så chockad, så besviken.
Militärskola vore förvisso lite extremt, men att jag skulle i alla fall kunna gymma med honom till tonerna av den manligaste musiken på Jorden!

Okej men vi gör såhär då, såg att du är kristen (jag vet inte om du är det, men låt oss säga det) och jag är Atheist. Vill du att jag ska trycka in min religion i ansiktet på did då?, hålla på om att du tror på någonting som inte finns?, nej jag skulle inte tro det. Så låt honom lyssna på vad fan han vill!

17/09 -11 14:32 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Förlorad manlighet hit och dit. Skitsnack. När du försöker pracka på metal på en förmodligen normalt funtad person så är det väl självklart att det slutar med att han börjar fjolla sig i ren protest.

Var glad över att han föredrar sång framför grisskrik.

17/09 -11 14:57 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Fel att låta honom lyssna på vad han vill, om det här nu inte visar sig vara ett skämt vill säga..

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

17/09 -11 17:51 zackj00

zackj00

910 XP 108 inlägg

min syrra gillar han och den enda låten och lyssnar på med JB är baby skit jobbigt

17/09 -11 18:52 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Det går nog över.

?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar